Μπεν Αφλεκ σκηνοθετεί Αφλεκ

Μπεν Αφλεκ σκηνοθετεί Αφλεκ

3' 59" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο Μπεν Αφλεκ, ένας μάλλον μέτριος ηθοποιός, στα σαράντα του απέκτησε λάμψη που θα ζήλευαν αξιότεροι συνάδελφοί του, όπως ο μικρότερος αδελφός του και εξαιρετικός ηθοποιός Κέισι Αφλεκ. Σύμφωνα με το αμερικανικό Entertainment Weekly, περιοδικό-βαρόμετρο για τη σόου μπίζνες, ο Μπεν Αφλεκ είναι το πρόσωπο του 2012. Το «Επιχείρηση: Argo», στο οποίο είναι σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής, έχει καλές σχέσεις με τη… CIA και άριστες επιδόσεις στα ταμεία. Στοίχισε λιγότερο από 45 εκατ. δολάρια, ενώ έχει αποφέρει μέχρι στιγμής πάνω από 110 εκατ. μόνο από την προβολή του στις ΗΠΑ. (Στη χώρα μας το είδαν 72.000 θεατές στις πρώτες 10 ημέρες προβολής.) Περιστρέφεται γύρω από μια αληθινή ιστορία: μια επιχείρηση της CIA στην Τεχεράνη, που οργανώθηκε σαν κινηματογραφική υπερπαραγωγή.

Ο Μπεν Αφλεκ είναι καλός σκηνοθέτης. Βγάζει αρκετά χρήματα παίζοντας σε ταινίες, ενώ παράλληλα γράφει σενάρια ή σκηνοθετεί τις ιστορίες που αυτός επιλέγει. Ο ίδιος έχει πει πως η εμπειρία του ως ηθοποιός είναι ένα κέρδος που το επενδύει μεθοδικά στη σκηνοθεσία. Αυτό περίπου έκανε και ο Κλιντ Ιστγουντ από τις αρχές του ’70 μέχρι την ημέρα που καταξιώθηκε ως μεγάλος δημιουργός.

Εκκίνηση με Οσκαρ

Το 1997, στα 25 του, ο Μπεν Αφλεκ εμφανίστηκε δυναμικά στο προσκήνιο μαζί με τον Ματ Ντέιμον και τον «Ξεχωριστό Γουίλ Χάντινγκ». Το σενάριο, με την υπογραφή και των δύο, βραβεύτηκε με Οσκαρ αναδεικνύοντας δύο παιδιά-θαύματα. Ο Ντέιμον ήταν και ο πρωταγωνιστής, ενώ ο Αφλεκ στεκόταν πιο πίσω, σε μια ταινία που απευθυνόταν σε νεανικό κοινό θέτοντας το δίλημμα επιτυχία ή ζωή. Ο ξεχωριστός Γουίλ Χάντινγκ, ένας νεαρός με υψηλότατο IQ, αρνείται συνειδητά να εκμεταλλευτεί τις ικανότητές του και να τρέξει στη λεωφόρο ενός λαμπρού μέλλοντος.

Οι δρόμοι τους χώρισαν μετά τη μοιρασιά του Οσκαρ. Ο μπέιμπι φέις Ντέιμον επελέγη από τον Σπίλμπεργκ για τη «Διάσωση του στρατιώτη Ράιαν», ενώ ο πιο γοητευτικός Μπεν Αφλεκ πήγε στη σκιά του «Ερωτευμένου Σαίξπηρ». Ο πρώτος μπήκε σε τροχιά μιας σοβαρής και επιτυχημένης καριέρας ως ηθοποιός. Ο δεύτερος άρχισε να γίνεται διάσημος για τις εμφανίσεις του στους κοσμικούς κύκλους συνοδεύοντας τις κατακτήσεις του, την Τζένιφερ Λόπεζ ή την Κάμερον Ντίαζ. Κατά τον Ντέιβιντ Τόμπσον, Βρετανό κριτικό και συγγραφέα βιογραφικών λεξικών, η καριέρα του Μπεν Αφλεκ ως πρωταγωνιστή φαντάζει σαν «επιτομή των πλαστικών δημιουργημάτων που συντηρούν την κινηματογραφική βιομηχανία».

Τα κουτσομπολιά βέβαια, όσο ο Αφλεκ είναι αγκαλιά με την επιτυχία, θα συνεχίσουν να αναμασούν το παραμύθι του άσωτου και περιζήτητου εργένη που εξελίχθηκε σε καλό οικογενειάρχη. Εδώ και χρόνια είναι παντρεμένος με την ηθοποιό Τζένιφερ Γκάρνερ και έχει τρία παιδιά.

Ενας νέος Ιστγουντ;

Το 2007 ο Μπεν Αφλεκ πήρε το βάπτισμα του πυρός στη σκηνοθεσία γυρίζοντας το «Χωρίς ίχνη», ένα νεονουάρ με σεβασμό στις αφηγηματικές παραδόσεις του κλασικού Χόλιγουντ. Ο ίδιος έγραψε το σενάριο από ένα βιβλίο του Ντένις Λεχέιν. Είχε άλλον έναν καλό σύμμαχο, τον αδελφό του Κέισι, ο οποίος πρωταγωνιστεί υποδυόμενος έναν νεαρό ιδιωτικό ντετέκτιβ. Το «Χωρίς ίχνη» διακρίνεται για τον σκληρό ρεαλισμό του νουάρ, αλλά και για την αυτάρκεια μιας ταινίας με ολοκληρωμένους χαρακτήρες. Καλοί και κακοί ρίχνονται στο καζάνι μιας κόλασης που σιγοβράζει. Η δράση εκτυλίσσεται στη Βοστώνη, όπου μεγάλωσαν οι αδελφοί Αφλεκ.

Στη Βοστώνη διαδραματίζεται και η δεύτερη ταινία του, η αστυνομική περιπέτεια «Τhe Town». Εδώ πρωταγωνιστεί ο ίδιος ο Μπεν Αφλεκ, την παράσταση όμως κλέβει ο συμπρωταγωνιστής του, Τζέρεμι Ρένερ. Ενας ληστής τραπεζών, ο Νταγκ, θέλει να ξεφύγει από τη μοίρα του. Ενας αδελφικός φίλος και σύντροφός του στον υπόκοσμο (Ρένερ) θα τον βάλει σε μπελάδες και διλήμματα. Στην τελευταία ληστεία τους θα πάρουν εξαιτίας του μαζί τους ως όμηρο την υποδιευθύντρια της τράπεζας. Οταν την αφήνουν ελεύθερη, ο Νταγκ, που έχει αναλάβει να την παρακολουθεί, την ερωτεύεται.

Στο «Επιχείρηση: Αrgo», ο Αφλεκ σκηνοθετεί με άνεση στο μεταίχμιο του θρίλερ και της κατασκοπικής περιπέτειας. Παράλληλα, πρωταγωνιστεί σε ένα ρόλο που μάλλον που δεν του ταιριάζει. Κρίνοντας από τις υποψηφιότητες των Οσκαρ, την παράσταση έκλεψε και πάλι ένας β΄ ρόλος, που ερμηνεύεται από τον Αλαν Αρκιν.

Δείτε

Επιχείρηση: Argo (Αrgο, 2012)

Η φυγάδευση έξι Αμερικανών από την Τεχεράνη του αγιατολάχ Χομεϊνί την εποχή της κατάληψης της αμερικανικής πρεσβείας από Ιρανούς φοιτητές.

Ο Μπεν Αφλεκ σκηνοθετεί με νεύρο μια αληθινή ιστορία ενσαρκώνοντας ο ίδιος έναν πράκτορα της CIA, τον υπαρκτό Τόνι Μέντεζ. Βέβαια, η υπόθεση των έξι ήταν μια παρωνυχίδα του προβλήματος των ομήρων στην αμερικανική πρεσβεία, το οποίο έπαιξε καταλυτικό ρόλο για την ισλαμοποίηση της ιρανικής επανάστασης ενώ συνέβαλε και στη μη επανεκλογή του Κάρτερ.

Ο Αφλεκ αφήνει ανεκμετάλλευτο το πιο ενδιαφέρον στοιχείο του σεναρίου του: την υπόγεια σχέση των μυστικών υπηρεσιών με το Χόλιγουντ. Το Ιράν (που διώκει τους αντιφρονούντες σκηνοθέτες) απείλησε πως θα γυρίσει τη δική του ταινία για τα γεγονότα στην πρεσβεία. (Στις αίθουσες)

Χωρίς ίχνη (Gone Baby Gone, 2007)

Νεονουάρ με πρωταγωνιστή τον Κέισι Αφλεκ. Ο θείος και η θεία ενός μικρού κοριτσιού που έχει πέσει θύμα απαγωγής ζητούν τη βοήθεια ενός ζευγαριού ιδιωτικών ντετέκτιβ. (Σε dvd)

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή