ΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΟΥ

2' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δεν έχει ούτε μία αίθουσα, δεν έχει φύλακες, δεν έχει αρχαιολόγους ή ιστορικούς της τέχνης να επιμελούνται τα εκθέματα, δεν επιβαρύνει τον δημόσιο προϋπολογισμό ούτε τα οικονομικά κάποιου ιδιωτικού μη κερδοσκοπικού ιδρύματος. Κι όμως είναι ανοιχτό 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, ακόμη και τις αργίες. Και ενώ βρίσκεται στην Αθήνα, οι πιστοί φίλοι και επισκέπτες του συρρέουν σ’ αυτό, από τη Θεσσαλονίκη και το Γιερεβάν, τη Μαδρίτη και την Κωνσταντινούπολη, από τη Χιλή και τη Βραζιλία μέχρι τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Αυστραλία, χωρίς να δαπανήσουν ούτε ένα δολάριο σε έξοδα ταξιδιού.

Εχει όμως 700 περίπου εκθέματα από τους περισσότερους μεγάλους πολιτισμούς του κόσμου, τα οποία συνοδεύονται από μία συνοπτική περιγραφή στα ελληνικά και τα αγγλικά, που αποδίδει ορθά είτε τη λεζάντα τους στο πραγματικό μουσείο όπου εκτίθενται, ή την περιγραφή τους από τη σχετική βιβλιογραφία. Και τα εκθέματά του αυξάνονται και πληθύνονται καθημερινά, μέχρι να εξαντληθεί το μεγάλο αρχείο ερασιτεχνικών φωτογραφιών των δημιουργών του.

Το όνομά του «Μητροπολιτικό Μουσείο Αθηνών» και η διεύθυνσή του η πληκτρολόγηση Metropolitan Museum Athens στο facebook.

To MMA ιδρύθηκε στις 5 Νοεμβρίου του 2012 και μέσα σε τέσσερις μήνες αριθμεί ήδη 2.150 φίλους, 1.350 Ελληνες και 800 ξένους, οι οποίοι το επισκέπτονται με μία μέση διάδραση 10 φορές την εβδομάδα. Κάποιες εβδομάδες μάλιστα, η απήχηση του μουσείου έφτασε τις 45.000 επισκέψεις! Η ομορφιά της κοινωνικής δικτύωσης έγκειται και στο ότι η διάδοση μιας πληροφορίας είναι θεωρητικά απέραντη. Ετσι, ένα έκθεμα του μουσείου που έχει κερδίσει πολλά «like» μπορεί θεωρητικά να ιδωθεί όχι μόνο από τους 2.150 φίλους του, αλλά και από πολλούς από τους 650.680 φίλους των φίλων του και από τα εκατομμύρια των φίλων αυτών των φίλων. Η απήχηση δεν έχει τέλος, όπως και η υπερηφάνεια των δημιουργών του, όταν για παράδειγμα μία μικρογραφία τράπεζας παιχνιδιού με τέσσερα ειδώλια θρηνωδών από το Μουσείο του Κεραμεικού την έχουν δει 6.240 άτομα σε δύο εβδομάδες, αριθμός πολλαπλάσιος των επισκεπτών του σημαντικότατου αυτού μικρού μουσείου της Αθήνας.

Το ΜΜΑ ιδρύθηκε για τρεις λόγους:

1. Για να προσφέρει μία εναλλακτική ψυχαγωγία στους χρήστες του facebook, ιδίως τους νεότερους, που μετά το σχολείο σπάνια πάνε σε μουσεία και σπανιότερα συζητούν για την τέχνη.

2. Για να καλύψει το κενό των εκδόσεων των σχετικών με τα αθηναϊκά μουσεία και να αυξήσει το ενδιαφέρον Ελλήνων και ξένων υποψήφιων επισκεπτών τους, και

3. Για να διαδώσει το γεγονός ότι τα αθηναϊκά μουσεία δεν έχουν μόνο υπέροχες συλλογές τέχνης από όλες τις περιόδους του ελληνικού πολιτισμού, αλλά είναι και θεματοφύλακες πολύτιμων συλλογών τέχνης του παγκόσμιου πολιτισμού, με προεξάρχουσες την Αιγυπτιακή του Εθνικού Μουσείου, την Ισλαμική, την Κοπτική, την Κινεζική και την Προκολομβιανή του Μουσείου Μπενάκη, καθώς και τη συλλογή δυτικοευρωπαϊκής ζωγραφικής της Εθνικής Πινακοθήκης.

Πέτυχε τους στόχους του; Με την πληθώρα των σχολίων και συζητήσεων κάτω από τα εκθέματά του, με τη γεωμετρική πρόοδο της αύξησης των φίλων του (με μεγάλο αριθμό Ελλήνων αρχαιολόγων και ξένων πανεπιστημιακών ανάμεσά τους), με κύριο κοινό τις ηλικίες 35-44 και με τη μεγάλη δημοφιλία τόσο των ελληνικών όσο και των μη ελληνικών εκθεμάτων του, μοιάζει να τους πετυχαίνει.

* Ο κ. Γιώργος Κυριακόπουλος είναι ο εμπνευστής της σελίδας «Μητροπολιτικό Μουσείο Αθηνών» στο facebook.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή