Ματιές στον κόσμο

4' 11" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μαδριτη

Φεστιβαλ φωτογραφιας

www.photoespana.es

«ΡhotoΕspana 2013». Στο πλαίσιο ενός από τα μεγαλύτερα φωτογραφικά φεστιβάλ στον κόσμο, παρουσιάζονται φέτος τρεις εκθέσεις αφιερωμένες στην εικόνα της γυναίκας μέσα από τον φωτογραφικό φακό. Η έκθεση «Γυναίκα. Η φεμινιστική πρωτοπορία της δεκαετίας του ’70. Εργα από τη Συλλογή Verbund της Βιέννης» εστιάζει στην εξέγερση εναντίον της ανδροκρατικής εκμετάλλευσης της γυναικείας εικόνας, παρουσιάζοντας φωτογραφίες 21 σημαντικών γυναικών φωτογράφων -ανάμεσά τους η Σίντι Σέρμαν, η Ρενάτε Μπέρτλμαν, η Φρανσέσκα Γούντμαν, η Βάλι Εξπορτ, η Εστέρ Φερέρ, η Ναν Γκόλντιν- οι οποίες εστιάζουν στο γυναικείο σώμα -ιδίως στο δικό τους- ως μέσο έκφρασης. Παρουσιάζεται επίσης η έκθεση «Εκείνος, εκείνη, εκείνο. Διάλογοι ανάμεσα στον Εντουαρντ Γουέστον και τον Χάρι Κάλαχαν». Εδώ, αναδεικνύεται ένας κοινός δρόμος των δύο διάσημων φωτογράφων, οι οποίοι απεικόνισαν πολύ συχνά στα έργα τους τις συντρόφους τους, σε εικόνες που αιχμαλωτίζουν την ερωτική επιθυμία. Φιλοξενείται επίσης στο φεστιβάλ ένα αφιέρωμα στον Πολωνό φωτογράφο Ζμπίγκνιου Ντλούμπακ, με τίτλο «Δομές του Σώματος». Η πρώτη έκθεση θα διαρκέσει έως την 1η Σεπτεμβρίου και οι άλλες έως τις 28 Ιουλίου.

Μπιλμπαο

Εκθεση

Guggenheim Μuseum

www.guggenheim-bilbao.es

«Η τέχνη στον πόλεμο – Γαλλία, 1938-1947: Από τον Πικάσο στον Ντιμπιφέ». Η έκθεση, η οποία πρωτοπαρουσιάστηκε πέρυσι στο Παρίσι, επιχειρεί να αγκαλιάσει την καλλιτεχνική δημιουργία στη Γαλλία της γερμανικής κατοχής και των πρώτων μεταπολεμικών χρόνων. Παρουσιάζει έργα της εποχής που εκφράζουν την απόγνωση και τον φόβο, την επιθυμία της αντίστασης, την πικρή γεύση που άφησε πίσω της η καταστροφή του πολέμου. Μαζί με έργα φημισμένων ζωγράφων, όπως ο Μπρακ, ο Ντυσάν, ο Πικάσο, ο Καντίνσκι και ο Μιρό, εκτίθενται και έργα λιγότερο γνωστών καλλιτεχνών, ανάμεσά τους πίνακες, σχέδια και γλυπτά που δημιουργήθηκαν μέσα σε στρατόπεδα συγκέντρωσης και κρησφύγετα, σκίτσα και γκραβούρες που σατίριζαν τις αρχές κατοχής και τους συνεργάτες τους και καλούσαν σε αντίσταση, καθώς επίσης έργα νέων καλλιτεχνών, οι οποίοι αψήφησαν τους επιβεβλημένους από το καθεστώς «κανόνες» ή έργα που είχαν χαρακτηριστεί «εκφυλισμένη τέχνη» από τους ναζί, αλλά εκτέθηκαν στη διάρκεια της κατοχής από θαρραλέους γκαλερίστες. Εως τις 8 Σεπτεμβρίου.

Νεα Υορκη

Θεατρο

Βooth Theater

www.illeatyoulast.com

«I’ll Eat You Last: A Chat With Sue Mengers». Η Μπετ Μίντλερ δίνει «την πιο διασκεδαστική ερμηνεία αυτής της σεζόν στο Μπρόντγουεϊ», όπως έγραψαν οι «Τάιμς της Νέας Υόρκης», σ’ αυτή τη σόλο παράσταση σε κείμενα του Τζον Λόγκαν. Υποδύεται τη Σου Μένγκερς, τη διάσημη ατζέντισσα του Χόλιγουντ, η οποία επί δύο δεκαετίες είχε στο πελατολόγιό της τα πιο λαμπερά ονόματα της σόου μπίζνες (Φέι Νταναγουέι, Μπαρτ Ρέινολντς, Αλι Μακ Γκρόου, Τζιν Χάκμαν, Σερ, Νικ Νόλτε, Κάντις Μπέργκεν κ.ά). Στο «Θα σε φάω τελευταίο: Κουβεντούλα με τη Σου Μένγκερς», η Σου βρίσκεται στο σπίτι της στο Μπέβερλι Χιλς και οι θεατές την παρακολουθούν να βγάζει όλων των ειδών τα άπλυτα στη φόρα, ενώ περιμένει να της τηλεφωνήσει η αγαπημένη φίλη της -και πρώην πελάτισσα- Μπάρμπρα Στρέιζαντ. Η σκηνοθεσία είναι του Τζο Μαντέλο, δύο φορές τιμημένου με βραβείο Τόνι.

Παρισι

Θεατρο

Comedie Francaise

www.comedie-francaise.fr

«Rituel pour une metamorphose». Είναι η πρώτη φορά που η Κομεντί Φρανσέζ ανεβάζει έργο γραμμένο από Αραβα συγγραφέα, αναθέτοντας μάλιστα τη σκηνοθεσία σε Αραβα σκηνοθέτη. Η «Τελετουργία μιας μεταμόρφωσης», του Σύρου συγγραφέα Σαανταλάχ Γουανούς, παρουσιάζεται σε γαλλική μετάφραση και σκηνοθεσία του Κουβεϊτιανού Σουλεϊμάν Αλ-Μπασάμ, σε μια παράσταση που έχει κερδίσει υμνητικά σχόλια από τους κριτικούς στον γαλλικό και στον διεθνή Τύπο. Εξαιρετική η Ζιλί Σικάρ στον ρόλο της Μουμίνα, με συμπρωταγωνιστές τον Ντενί Πονταλιντές, τη Σύλβια Μπερζέ και τον Τιερί Ανσίς. Η «Τελετουργία», που γράφτηκε πριν από 20 χρόνια και είναι τοποθετημένη σε μια Δαμασκό εκτός συγκεκριμένου χρονικού πλαισίου, φαίνεται εξαιρετικά επίκαιρη σήμερα, θέτοντας υπό αμφισβήτηση τις σχέσεις με την εξουσία και τις παραδόσεις ανδρικής κυριαρχίας όχι μόνο στην Ανατολή αλλά και στον σύγχρονο δυτικό κόσμο. Εως τις 11 Ιουλίου.

Πεκινο

Εκθεση

Ullens Center for Contemporary Art

www.ucca.org.cn

«Wang Xingwei». Πνευματώδη και ανατρεπτικά, τα έργα του Γουάνγκ Ξινγκ Γουέι αναμειγνύουν στοιχεία της κινεζικής παράδοσης στη ζωγραφική με επιρροές από τον Ρενέ Μαγκρίτ και τον Μαρσέλ Ντυσάν, δύο καλλιτέχνες που θαυμάζει ιδιαίτερα ο Κινέζος ζωγράφος. Η έκθεση, το πρώτο αναδρομικό αφιέρωμα στον 44χρονο καλλιτέχνη που παρουσιάζεται στο Πεκίνο, περιλαμβάνει έργα του που καλύπτουν δύο δεκαετίες και αναδεικνύουν την ποικιλία των εικαστικών ιδιωμάτων του Γουάνγκ, βασισμένη στις θεματικές παραλλαγές και αναθεωρήσεις, καθώς και στον διάλογο ανάμεσα στη δυτική και την κινεζική ζωγραφική. Εως τις 18 Αυγούστου.

Αφιέρωμα στον Πέτερ Πάουλ Ρούμπενς

Το Μουσείο Louvre-Lens, παράρτημα του Λούβρου στην πόλη Λανς της Βόρειας Γαλλίας, εγκαινιάστηκε το 2012 με μια έκθεση αφιερωμένη στην Αναγέννηση. Η δεύτερη έκθεση προχωρά από τον 16ο στον 17ο αιώνα, εστιάζοντας σ’ έναν κορυφαίο καλλιτέχνη της εποχής, τον Πέτερ Πάουλ Ρούμπενς. Γεννημένος στη Βεστφαλία, εγκατεστημένος στην Αμβέρσα έπειτα από μακρά παραμονή στην Ιταλία, με σημαντική παρουσία στις βασιλικές αυλές της Ισπανίας, της Γαλλίας και της Αγγλίας, ο Ρούμπενς υπήρξε ένας καλλιτέχνης ευρωπαϊκών διαστάσεων. Το έργο του ανταποκρινόταν σε μεγάλο βαθμό σε όσα διαδραματίζονταν τότε στην Ευρώπη σε πολιτικό, κοινωνικό, θρησκευτικό και οικονομικό επίπεδο, με συχνές αναφορές στις βιβλικές αφηγήσεις και στην ελληνική αρχαιότητα. Η έκθεση «Η Ευρώπη του Ρούμπενς» ρίχνει φως στην εποχή του μέσα από 170 έργα, προερχόμενα από τις συλλογές του Λούβρου αλλά και άλλων ευρωπαϊκών και αμερικανικών μουσείων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή