Το κυνήγι της αλήθειας και η ανάγκη για εντυπωσιακές ιστορίες

Το κυνήγι της αλήθειας και η ανάγκη για εντυπωσιακές ιστορίες

1' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ. Ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ στα 76 χρόνια του υπογράφει τον «Κανόνα της σιωπής» (*** 1/2), πολιτικό θρίλερ που ανακαλεί μνήμες από μια ταραγμένη πολιτικά εποχή της Αμερικής, αυτή του πολέμου στο Βιετνάμ. Συγκινητικός, χαμηλότονος και οξυδερκής, σκηνοθετεί τη δική του «Μεγάλη ανατριχίλα» ρίχνοντας ματιές στο παρελθόν της γενιάς του. Ενας ηλικιωμένος δικηγόρος, που χαίρει σεβασμού στο ήσυχο Ολμπανι της Νέας Υόρκης, γίνεται πρώτο θέμα στις ειδήσεις όταν αποκαλύπτεται η αληθινή του ταυτότητα. Στα φοιτητικά του χρόνια συμμετείχε σε μια εξτρεμιστική αριστερή οργάνωση που ευθύνεται για τον θάνατο ενός φύλακα κατά τη διάρκεια ένοπλης ληστείας. Τα μέλη της, παρότι δεν αποτελούν πια δημόσιο κίνδυνο, καταζητούνται με ιδιαίτερο ζήλο από το FΒΙ.

Η εμπλοκή ενός νεαρού ρεπόρτερ, που αποκάλυψε την ταυτότητα του παλιού ακτιβιστή, δίνει μια αφορμή στον Ρέντφορντ να θέσει σειρά ερωτημάτων γύρω από την ταυτότητα του σημερινού δημοσιογράφου, που μοιάζει σαν χαμένος ανάμεσα στην πληροφορία και στην ανάγκη για «συναρπαστικές ιστορίες». Η αλήθεια (η ερευνητική δημοσιογραφία και ο εξαντλητικός έλεγχος της είδησης πριν δημοσιευτεί) δεν υπάρχει ως έννοια στο μυαλό του νεαρού ρεπόρτερ. Αυτή η πτυχή της ταινίας, που βγαίνει σιγά σιγά στην επιφάνεια θυμίζοντάς μας τον Ρέντφορντ στο «Ολοι οι άνθρωποι του προέδρου», είναι και η πιο ενδιαφέρουσα.

Επίσης

Το «The Ιceman» (***) είναι ένα καλογυρισμένο γκανγκστερικό δράμα εποχής, βασισμένο στην αληθινή ιστορία ενός ψυχρού εκτελεστή της μαφίας στη Νέα Υόρκη του ’70. Ο σκηνοθέτης Αριελ Βρόμεν έχει μετατοπίσει με το βάρος της ταινίας από τη δράση και τη βία στην ψυχοπαθολογία ενός Τζέκιλ και Χάιντ. Ο Μάικλ Σάνον ερμηνεύει ένα ρόλο συγγενικό με τους συνήθεις serial killer. Στους δρόμους είναι στυγνός δολοφόνος και στο σπίτι τέλειος σύζυγος. Δίπλα του η Γουινόνα Ράιντερ και ο Ρέι Λιότα.

Στο «Star Trek into the Darkness» (**) οι δημοφιλείς εξερευνητές του Διαστήματος μετατρέπονται σε κυνηγούς τρομοκρατών. Η σκηνοθεσία είναι του Τζέι Τζέι Εϊμπραμς. Η επιστημονική φαντασία έγινε blockbuster καταστροφής.

Το «Μια γυναίκα μόνο ξέρει» (**) μοιάζει με ριμέικ του «Θέλμα και Λουίζ». Μια καταπιεσμένη μουσουλμάνα μετανάστρια στο Σικάγο (Γκολσιφτέ Φαραχανί) και μια βέρα Αμερικανίδα (Σιένα Μίλερ), παραμελημένη και απατημένη από τον συζυγό της, ζουν από κοινού μια λυτρωτική περιπέτεια διασχίζοντας την Αμερική με αυτοκίνητο.

Προβάλλεται και το λυρικό αντιπολεμικό δράμα του Ιάπωνα Κον Ιτσικάουα, «Η άρπα της Βιρμανίας». Γυρίστηκε το 1956.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή