Φεστιβάλ Δράμας, καθρέφτης της ελληνικής πραγματικότητας

Φεστιβάλ Δράμας, καθρέφτης της ελληνικής πραγματικότητας

1' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ. Αριστα είναι τα κοινωνικά ρεφλέξ των μικρομηκάδων μας. Οι ταινίες τους (διαυγείς και τολμηρές, αλλά και ανήσυχες ως προς το ύφος και τη φόρμα τους) έκαναν το 36ο Φεστιβάλ Δράμας να μοιάζει με καθρέφτη της σύγχρονης ελληνικής πραγματικότητας. Η οικονομική κρίση, η συντριβή των μικρομεσαίων στρωμάτων, το απόστημα του νεοναζισμού που μεταλλάσσεται σε καρκίνωμα, ήταν κυρίαρχα θέματα στις μυθοπλασίες.

Το πολυσυζητημένο «Red Hulk» της Ασημίνας Προέδρου έφυγε από τη Δράμα με το κορυφαίο βραβείο του φεστιβάλ, τον Χρυσό Διόνυσο. Το άξιζε πραγματικά. Η νεαρή σκηνοθέτις εστίασε στην εκκόλαψη του αυγού του φιδιού στη σημερινή Ελλάδα. Ο ήρωάς της (θυμωμένος χωρίς εμφανή αιτία, συγχυσμένος στην προσπάθειά του να βρει ταυτότητα και ένταξη και εμφανώς χαμένος σε ένα προσωπικό σχεδόν «υπαρξιακό» αδιέξοδο) πέφτει στα δίχτυα μιας νεοναζιστικής ομάδας. Συμμετέχει και σε μια δολοφονική επίθεση κατά μεταναστών. Ο ερασιτέχνης Φρίξος Προέδρου βραβεύτηκε για την ερμηνεία του. Τις ημέρες που η ταινία παιζόταν στο φεστιβάλ, η πραγματικότητα (η δολοφονία του Παύλου Φύσσα) ήρθε να αντιγράψει τραγικά και εφιαλτικά το σινεμά.

Επίκαιρο ήταν το θέμα της «Γεννήτριας» της Νικολέτας Λεούση (βραβείο σεναρίου στον Γιώργο Τελτζίδη) με τον Μανώλη Μαυροματάκη ως έναν μικρομεσαίο, ιδοκτήτη χρωματοπωλείου, που βλέπει τη ζωή του να γίνεται ολοένα και πιο μαύρη. Η κρίση παρούσα και σαν οικογενειακή τραγωδία στο «Ο Χριστός σταμάτησε στου Γκύζη» της Αμερίσσα Μπάστα (που δεν βραβεύτηκε). Ενα κοριτσάκι, που είδε τον μπαμπά του να αυτοκτονεί για οικονομικούς λόγους, προσπαθεί να σταθεί με αξιοπρέπεια όρθιο. Επίκαιρο και το φορμαλιστικό «Pieta» του Αλέξανδρου Τσαντίλα (βραβείο Τώνια Μαρκετάκη, για ταινία κοινωνικού προβληματισμού).

Η στέρεη γραφή, το υψηλό επίπεδο παραγωγής και η ματιά των σκηνοθετών προς την κοινωνία χαρακτήρισαν και τις κυπριακές ταινίες, που έδωσαν ηχηρό «παρών» στη Δράμα κερδίζοντας και βραβεία. Το «Dead End» της Τώνιας Μισιαλή πήρε τον Αργυρό Διόνυσο και η «Αννα» του Σπύρου Χαραλάμπους το βραβείο Ελληνες του Κόσμου – Σωκράτης Δημητριάδης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή