ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Η δυστοπία του μέλλοντος με υπογραφή Ρίντλεϊ Σκοτ

Η Αμάντα Κόλιν στην εντυπωσιακή σειρά του HBO Max «Raised by Wolves».

Raised by Wolves
ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ (2020)
Σκηνοθεσία: Ρίντλεϊ Σκοτ
Ερμηνείες: Τράβις Φίμελ, 
Αμάντα Κόλιν, Αμπουμπακάρ Σαλίμ
 
Η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO Max παραδίδει τα ηνία στην… εμπλουτισμένη επιστημονική φαντασία και συγκεκριμένα σε έναν από τους μεγαλύτερους θιασώτες της. Ο Ρίντλεϊ Σκοτ έχει εδώ την ευκαιρία ως παραγωγός –αλλά και σκηνοθέτης δύο επεισοδίων– να επεκτείνει τον κόσμο που έχουμε δει στον «Προμηθέα» και τις συνακόλουθες ταινίες του. Δύο ανθρωποειδή, ο Πατέρας και η Μητέρα, φτάνουν σε έναν μυστηριώδη, φαινομενικά ερημικό πλανήτη, με την αποστολή να μεγαλώσουν εκεί παιδιά ανθρώπων. Καθώς τα χρόνια προχωρούν, ωστόσο, έρχεται στην επιφάνεια η αληθινή φύση του προγράμματος, ενώ και οι επιζώντες ενός τρομακτικού πολέμου εισβάλλουν στη μικρή κοινωνία.

Οπτικά η σειρά είναι ομολογουμένως πολύ εντυπωσιακή, με ειδικά εφέ και γενικότερη παραγωγή που δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει τα μεγάλα χολιγουντιανά μπλοκμπάστερ. Ο Σκοτ μαζί με τον σεναριογράφο του εξαιρετικού «Prisoners», Ααρον Γκουζικόφσκι, δημιουργούν ένα ολόκληρο δυστοπικό σύμπαν, τοποθετώντας το στην επαύριο μιας καταστροφικής σύγκρουσης ανάμεσα σε «άθεους» και «μιθραϊστές», η οποία έχει σχεδόν εξαλείψει τον πληθυσμό της Γης. Από εκεί και έπειτα, όπως και στον «Προμηθέα», υπάρχει έντονο εδώ το θέμα της τεχνητής νοημοσύνης, με τα ανθρωποειδή να έχουν ισότιμο ρόλο δίπλα στους… θνητούς. Εναν από τους τελευταίους υποδύεται ο Τράβις Φίμελ, ο οποίος έγινε τρομερά δημοφιλής μέσα από τον χαρακτήρα του στο επιτυχημένο «Vikings».
 
Foxtrot ★★★½
ΔΡΑΜΑ (2017)
Σκηνοθεσία: Σάμουελ Μαόζ
Ερμηνείες: Γιόνατον Σιράι, 
Σάρα Αντλερ, Λίορ Εσκενάζι
 
Από την πλατφόρμα του Cinobo επιλέγουμε μία από τις πιο ενδιαφέρουσες ισραηλινές ταινίες των τελευταίων ετών. Το φιλμ ξεκινάει με μια σκηνή ανείπωτης τραγικότητας: μια ομάδα ενστόλων φτάνει στο σπίτι των Φέλντμαν για να τους ανακοινώσει πως ο νεαρός γιος τους, Γιονατάν, σκοτώθηκε σε δυστύχημα καθώς υπηρετούσε τη στρατιωτική του θητεία. Ο βουβός θρήνος του ζευγαριού γεμίζει το κομψό διαμέρισμα, ωστόσο τα πράγματα σύντομα αλλάζουν· ο Γιονατάν είναι ζωντανός, όλα ήταν μια τρομερή παρεξήγηση…

Το δεύτερο, πραγματικά έξοχο, μέρος της ταινίας εξελίσσεται σε ένα σημείο στρατιωτικού ελέγχου, κάπου στη μέση του ερημικού πουθενά. Εκεί ο νεαρός Φέλντμαν, μαζί με μερικούς ακόμα φαντάρους, περνάει τις μέρες του ανεβοκατεβάζοντας την μπάρα για τα περαστικά αυτοκίνητα ή τις… καμήλες. Μέχρι που η μοίρα θα έρθει να επιβάλει εκείνη την παρουσία της. Μετά τον εξαιρετικό «Λίβανο», ο Μαόζ επιστρέφει για να κατασκευάσει ένα άρτιο φιλμ με θέμα τον παραλογισμό της στρατιωτικής θητείας –και του πολέμου γενικότερα– καθώς και να σκιαγραφήσει σχετικά την ισραηλινή κοινωνία, τρεις γενιές μετά το Ολοκαύτωμα.