Animasyros: Μεταξύ φυσικού και ψηφιακού

Animasyros: Μεταξύ φυσικού και ψηφιακού

2' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μπορεί η ανησυχία για την πανδημία να αυξάνεται καθημερινά, ωστόσο η ελληνική κινηματογραφική κοινότητα δεν φαίνεται να πτοείται· τρία διαφορετικά φεστιβάλ-γιορτές του σινεμά ξεκινούν σχεδόν ταυτόχρονα την ερχόμενη εβδομάδα, με όλους τους διοργανωτές να διαβεβαιώνουν για την ασφάλεια και την τήρηση των υγειονομικών μέτρων στις εκδηλώσεις τους. Κι αν οι «Νύχτες Πρεμιέρας» και οι μικρομηκάδες της Δράμας μετρούν πολλά χρόνια πορείας και έχουν περάσει το στάδιο της καθιέρωσης, το νησιωτικό «Animasyros» (23-27/9) είναι εκείνος ο θεσμός που κάθε χρόνο μεγαλώνει και αναπτύσσεται. Φυσικά, όπως συμβαίνει παντού στον κόσμο, η φετινή εκδοχή δεν προσφέρεται ακριβώς για μεγέθυνση του φεστιβάλ, ωστόσο αυτό παραμένει δραστήριο και εξωστρεφές.
«Εχουμε ήδη πίσω μας 12 χρόνια μιας γιορτής του animation και φέτος προσπαθήσαμε να κρατήσουμε ζωντανό έστω ένα κομμάτι φυσικής παρουσίας. Κάπως έτσι γεννήθηκε ο νεολογισμός “phygital”, από την κράση των αγγλικών όρων που μεταφράζονται ως φυσικό-ψηφιακό.

Ο όγκος των ταινιών μας είναι περίπου ίδιος με πέρυσι, όμως η μεγάλη διαφορά ήταν στις υποβολές ταινιών, οι οποίες ξεπέρασαν τις 3.000. Πιστεύω πως το φεστιβάλ φτάνει πλέον σε μια φάση “εφηβικής” ωριμότητας, έχοντας μπει πια για τα καλά στο ραντάρ καλλιτεχνών από ολόκληρο τον κόσμο», μας λέει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του «Animasyros», Βασίλης Καραμητσάνης.
Πράγματι, η φετινή διοργάνωση θα λάβει χώρα σε δύο φυσικές θερινές οθόνες –μία στην Ερμούπολη και άλλη μια που θα… περιοδεύει σε διάφορα σημεία του νησιού– αλλά και τρεις ψηφιακές (live.animasyros.gr), μέσω των οποίων το κοινό θα έχει τη δυνατότητα να παρακολουθήσει σχεδόν όλες τις ταινίες του φεστιβάλ από απόσταση. Και δεν μιλάμε για λίγα φιλμ. Πέντε διαγωνιστικά τμήματα συγκροτούν το μεγαλύτερο μέρος του προγράμματος, με κινούμενα σχέδια που καταφτάνουν από χώρες όπως η Κένυα, το Αζερμπαϊτζάν ή η Δομινικανή Δημοκρατία, φυσικά και την Ελλάδα που έχει παραδοσιακά την τιμητική της.

«Ως ελληνικό animation εμείς θεωρούμε οτιδήποτε εντάσσεται στο ελληνικό πολιτισμικό πλαίσιο, είτε πρόκειται για καλλιτέχνες που δουλεύουν εντός της χώρας, είτε π.χ. για κάποιον Ελληνα δεύτερης γενιάς, ο οποίος ζει και εργάζεται στο Λος Αντζελες», διευκρινίζει σχετικά ο κ. Καραμητσάνης. Οσο για το Διεθνές Διαγωνιστικό, που αποτελεί και την προμετωπίδα του φεστιβάλ, εκεί φιλοξενείται κατά κύριο λόγο μια «αστεράτη» συλλογή ταινιών μικρού μήκους, οι οποίες έχουν διακριθεί σε σπουδαία φεστιβάλ, ενώ κάποιες έχουν φτάσει και μέχρι τα Οσκαρ. Μια τέτοια είναι το «Memorable» του Μπρούνο Κολέ, που θίγει το θέμα του Αλτσχάιμερ, ενώ η ελληνική εκπροσώπηση στο συγκεκριμένο τμήμα έρχεται με το «Sevarambes» του George Kontos, μια φουτουριστική ιστορία σύμφωνα με την οποία ανθρωπόμορφοι εργάτες δουλεύουν υπό τον ζυγό των τεράστιων μηχανικών χεριών, που χτίζουν μια δυστοπική πόλη.

Η φετινή διοργάνωση, ωστόσο, περιλαμβάνει και μερικές ενδιαφέρουσες συνεργασίες, όπως αυτή με τη Σχολή Κινηματογραφίας της Πράγας και το Διεθνές Φεστιβάλ Animation της Τσεχίας, με την τελευταία να είναι η τιμώμενη χώρα του Animasyros 13. «Η σκηνή του τσεχικού animation είναι πολύ ενδιαφέρουσα λόγω του σοσιαλιστικού παρελθόντος της χώρας αλλά και της ευρύτερης πλούσιας παράδοσης στην εικονογράφηση που υπάρχει εκεί. Γενικώς λέγοντας ναι στις συνεργασίες, πιστεύω πως μεγαλώνουμε το φεστιβάλ σταδιακά και με προσεκτικά βήματα. Βασικός στόχος μας και για τα επόμενα χρόνια είναι το κινούμενο σχέδιο να βρίσκεται στο επίκεντρο, όχι ως κλαδικό μέσο ή εργαλείο της διαφήμισης, αλλά αυτόφωτο. Συναντούμε περιπτώσεις όπου ο κόσμος έχει ακούσει το brand “Animasyros”, όμως δεν γνωρίζει τόσο το περιεχόμενο της διοργάνωσης, έρχεται απλά για το event. Αυτό είναι αρχικά θετικό, αλλά μπορούμε να το αναπτύξουμε παραπάνω», καταλήγει ο καλλιτεχνικός διευθυντής.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή