Δύσκολος χειμώνας για συναυλίες

Δύσκολος χειμώνας για συναυλίες

2' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οταν, στις 9 Οκτωβρίου, ανακοινώθηκε ο «χάρτης υγειονομικής ασφάλειας και προστασίας από τη λοίμωξη COVID-19», καθώς και ο τρόπος που αυτός θα ρυθμίζει στο εξής τη λειτουργία των χώρων πολιτισμού, οι καλλιτέχνες, οι παραγωγοί και οι εργαζόμενοι στον κλάδο ίσως αισθάνθηκαν ότι, ενόψει ενός δύσκολου χειμώνα, έχουν τουλάχιστον έναν δύσκολο «μπούσουλα». Ωστόσο, στο κομμάτι των συναυλιών υπήρχε ένα πρόβλημα που δεν φαίνεται να λύνεται ούτε με το σχετικό ΦΕΚ.

Το εξηγεί η Κατερίνα Σταματάκη, πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Διοργανωτών Πολιτιστικών Εκδηλώσεων: «Ενώ στο επίπεδο κινδύνου 3 η πληρότητα των χώρων εκδηλώσεων ορίστηκε στο 30%, χωρίς πλαφόν στον αριθμό των θεατών, το υπουργείο Ανάπτυξης, στο ίδιο επίπεδο κινδύνου, έκλεισε τα κέντρα διασκέδασης. Ετσι, δεν μπορεί να ανοίξει καμία μουσική σκηνή, γιατί στην Ελλάδα όλες λειτουργούν με άδεια κέντρου διασκέδασης. Μπορούν να λειτουργήσουν χωρίς ζωντανή μουσική, μόνο με DJ ή για εταιρικές εκδηλώσεις. Το παράδοξο είναι ότι τα μεζεδοπωλεία, λ.χ., που διαθέτουν μικρά μουσικά σχήματα, υπάγονται στους κανόνες της εστίασης, επομένως λειτουργούν και με μεγαλύτερη πληρότητα». 

Ενδεικτικά, το ιστορικό «Κύτταρο» δεν έχει ανακοινώσει συναυλίες για αυτή τη σεζόν. «Ετσι όπως έχουν τα πράγματα», λέει στην «Κ» ο διαχειριστής του, Δημήτρης Γιακουμέλος, «δεν θα ανοίξουμε. Προέχει η υγεία, μπορεί όμως να βρεθεί κάποια λύση. Οχι για να έχουμε κέρδος, αλλά για την επιβίωσή μας και των εργαζομένων. Είναι ένας παράξενος και δύσκολος χειμώνας, όμως χωρίς μουσική και πολιτισμό δεν υπάρχει ψυχική υγεία». 

Το «Gagarin 205» έχει αναγγείλει μέχρι στιγμής το φεστιβάλ μουσικών ντοκιμαντέρ «Gimme Shelter», που ξεκινά στα τέλη Νοεμβρίου. Οπως σημειώνει η υπεύθυνη του χώρου, Μαρίνα Δανέζη, τα μέτρα που βρίσκονται ήδη σε εφαρμογή θέτουν εν αμφιβόλω την οικονομική βιωσιμότητα οποιασδήποτε διοργάνωσης. «Πρόθεσή μας, πάντως», συνεχίζει, «είναι να παρουσιάσουμε πρότζεκτ που θα λαμβάνουν υπόψη τις συνθήκες χωρίς να χάνουν το ενδιαφέρον τους και τα οποία θα μπορεί ο κόσμος να παρακολουθήσει χωρίς να μπει σε κίνδυνο». 

Στο μεταξύ, ο κλάδος εξακολουθεί να μετρά απώλειες. Στις 7 Οκτωβρίου, το «Piraeus 117Academy» ανακοίνωσε ότι έπειτα από πέντε χρόνια λειτουργίας, η αυλαία του πέφτει. Αιτία οι «οικονομικές πιέσεις από το περιβάλλον της ιδιοκτησίας [που] οδήγησαν σε κλίμα αδιαλλαξίας, καθιστώντας αδύνατη τη συνέχιση της λειτουργίας του χώρου». 

Μιλώντας στην «Κ», ο Νίκος Λώρης, που διηύθυνε το «Piraeus 117 Academy», εξηγεί ότι οι διαπραγματεύσεις με την ιδιοκτησία συνεχίζονται, ωστόσο η κρατική στήριξη θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη. «Στην Ευρώπη, σε περιπτώσεις ανωτέρας βίας οι συμβάσεις λύνονται αζημίως», λέει αναφερόμενος σε εκείνη με τον ιδιοκτήτη του κτιρίου και προσθέτει: «Η μείωση του ενοικίου στο 60% δεν βοηθά μια επιχείρηση που είναι κλειστή. Αν στο προηγούμενο διάστημα λειτουργούσαμε, έστω με όριο πληρότητας, θα κρατούσαμε τον χώρο». 

Πώς σκέφτεται να κινηθεί θεσμικά ο κλάδος; Σύμφωνα με την κ. Σταματάκη, «μαζί με τον υπό σύσταση σύνδεσμο ιδιοκτητών νυχτερινών κέντρων αιτηθήκαμε συνάντηση με το υπουργείο Ανάπτυξης, ώστε να εξηγήσουμε τα προβλήματα που προκύπτουν από τον διαχωρισμό σε μουσικές σκηνές και σε κέντρα διασκέδασης. Ζητάμε να δημιουργηθεί ένας νέος ΚΑΔ, μουσικού θεάτρου, που θα επιτρέπει σε μια μουσική σκηνή να λειτουργεί τοποθετώντας και θεατρικά καθίσματα και η άδεια λειτουργίας θα δίνεται με βάση τα τετραγωνικά. Διαφορετικά, η βοήθεια που βλέπουμε πέφτει στο κενό γιατί σκοντάφτει στο τυπικό κομμάτι».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή