Στο σπίτι με Σοφία Κόπολα και Γιώργο Λάνθιμο

Στο σπίτι με Σοφία Κόπολα και Γιώργο Λάνθιμο

2' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

On the Rocks ★★★
ΚΟΜΕΝΤΙ (2020)
Σκηνοθεσία: Σοφία Κόπολα
Ερμηνείες: Μπιλ Μάρεϊ,
Ρασίντα Τζόουνς, Μάρλον Γουάιανς

Η Σοφία Κόπολα συνεργάζεται με την πλατφόρμα της Apple TV+ και παράλληλα με τον ηθοποιό που απογείωσε την κορυφαία μέχρι σήμερα κινηματογραφική δημιουργία της, «Χαμένοι στη μετάφραση», δηλαδή τον Μπιλ Μάρεϊ. Μια νεαρή μητέρα δύο παιδιών υποπτεύεται πως ο σύζυγός της, που λείπει όλο και περισσότερο για δουλειές, την απατά. Κάπου εκεί εμφανίζεται ο πατέρας της, πλούσιος, γοητευτικός και αμετανόητος γυναικάς, ο οποίος θα προσφερθεί να τη βοηθήσει να ανακαλύψει την αλήθεια. Οι δυο τους θα ξεκινήσουν ένα παιχνίδι κατασκοπείας, το οποίο, εκτός των άλλων, αφορά και τη μεταξύ τους περίπλοκη σχέση.

Η Κόπολα, η οποία υπογράφει και το σενάριο, δημιουργεί εδώ μια μάλλον τυπική «νεοϋορκέζικη» κομεντί με σύγχρονους ανθρώπους, που αντιμετωπίζουν διαχρονικά προβλήματα και μπλέκονται στο κουβάρι των παρεξηγήσεων. Εκείνη που δίνει το αλατοπίπερο, φυσικά, είναι η παρουσία του Μπιλ Μάρεϊ, ο οποίος είναι για άλλη μία φορά απολαυστικός στον ρόλο του γερασμένου –αλλά πάντα κομψού– πλεϊμπόι· ελαφρώς μισογύνης, τουλάχιστον με τα σύγχρονα μέτρα, και σίγουρα υπεροπτικός, μιλάει ως γνώστης περίπου των πάντων, σκορπίζοντας γύρω έναν αέρα άνεσης και σιγουριάς. Οταν βέβαια θα τραβήξει τα πράγματα στα άκρα, θα αντιληφθεί πως ο κόσμος δεν λειτουργεί απαραίτητα σύμφωνα με τους δικούς του κανόνες και διαθέσεις.
 
 Ο θάνατος του ιερού 
ελαφιού ★★★½
ΔΡΑΜΑ (2017)
Σκηνοθεσία: Γιώργος Λάνθιμος
Ερμηνείες: Κόλιν Φάρελ,
Νικόλ Κίντμαν, Μπάρι Κίοχαν

Στο σπίτι με Σοφία Κόπολα και Γιώργο Λάνθιμο-1
O Μπάρι Κίοχαν στο φιλμ «Ο θάνατος του ιερού ελαφιού», που προβάλλεται από το Ertflix. 

 Από την ψηφιακή πλατφόρμα του Ertflix, επιλέγουμε την προτελευταία ταινία του Γιώργου Λάνθιμου, σε σενάριο Ευθύμη Φιλίππου. Ο Ελληνας κινηματογραφιστής έχει εδώ στη διάθεσή του πρωταγωνιστές παγκόσμιου βεληνεκούς όπως ο Κόλιν Φάρελ και η Νικόλ Κίντμαν. Ο πρώτος υποδύεται έναν επιτυχημένο και εύπορο καρδιοχειρουργό, ο οποίος ζει ευτυχισμένος με την αψεγάδιαστη οικογένειά του· η οφθαλμίατρος σύζυγος (Κίντμαν), τα δύο παιδιά και το σπίτι του μοιάζουν βγαλμένα από αποστειρωμένο, διαφημιστικό κλιπ. Ολα θα αλλάξουν, όμως, όταν στη ζωή τους θα μπει ο Μάρτιν, ένας έφηβος τον οποίο ο Στίβεν παίρνει υπό την προστασία του, νιώθοντας ίσως τύψεις(;) για τον θάνατο του πατέρα του πάνω στο χειρουργικό τραπέζι. Οι δύο δημιουργοί εμπνέονται από τον αρχαιοελληνικό μύθο της θυσίας της Ιφιγένειας προκειμένου να στήσουν άλλη μία από τις γνωστές ιστορίες-σπουδές τους πάνω στην ανθρώπινη φύση. Ο μόνιμος μηχανισμός της μεταφοράς του θεατή σε έναν άλλο, αλλόκοτο κόσμο με τους δικούς του «κανόνες» μπαίνει και εδώ σε λειτουργία και δουλεύει ρολόι, κυρίως χάρη στην υποδειγματική σκηνοθεσία. Στο «Ελάφι», τα πάντα είναι χειρουργικά μελετημένα, σε βαθμό που η αρχική προειδοποίηση-προφητεία μοιάζει τόσο τραγικά αναπόφευκτη, που και μόνον η υποψία της ανατροπής γίνεται κωμική.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή