ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Μια Αθήνα φιλική στο σινεμά

mia-athina-filiki-sto-sinema-561205141

Οταν έχουμε να κάνουμε με την προβολή της χώρας και των δυνατοτήτων της στο εξωτερικό, είναι ξεκάθαρο πως έχει μεγάλη σημασία να ποντάρουμε στην κουλτούρα των συνεργασιών. Μια τέτοια είναι και αυτή ανάμεσα στο Athens Film Office, που υπάγεται στην Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων, και στο Hellenic Film Commission του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Το μνημόνιο συνεργασίας των δύο φορέων, που ανακοινώθηκε επισήμως χθες, έχει ως βασικό στόχο την προώθηση και προβολή της Αθήνας ως τόπου φιλόξενου για τον κινηματογράφο και τις οπτικοακουστικές παραγωγές γενικότερα, με το βλέμμα προφανώς στραμμένο στις διεθνείς αγορές.

«Η δουλειά του Film Commission από το 2010, που δημιουργήθηκε, είναι η στρατηγική προσέλκυση ξένων παραγωγών και σε αυτό το πλαίσιο είναι πολύ σημαντικές οι συνεργασίες με τις πόλεις μας. Είναι κρίσιμο κάθε παραγωγή να φεύγει από εδώ με τις καλύτερες εντυπώσεις, ώστε η χώρα να αποκτήσει θετικό πρόσημο στον ανταγωνιστικό διεθνή χάρτη της εξυπηρέτησης αλλοδαπών παραγωγών. Σε αυτό μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο και το ΕΚΟΜΕ, το οποίο από το 2015 ήρθε να καλύψει μεγάλο κενό με τις οικονομικές ενισχύσεις (cash rebate) προς τους παραγωγούς που επιλέγουν την Ελλάδα για προορισμό τους», επισημαίνει στην «Κ» ο νέος πρόεδρος του ΕΚΚ, Μάρκος Χολέβας.

Η συμφωνία μεταξύ δήμου και ΕΚΚ κινείται σε μια σειρά από επιμέρους άξονες που θα καθορίσουν τις μελλοντικές κοινές τους δράσεις: «Κάτι βασικό που πρέπει να φροντίσει μια χώρα, ώστε να γίνει ανταγωνιστική στο σινεμά, είναι να αναπτύσσει το ανθρώπινο δυναμικό της, να έχει δηλαδή αρκετούς εξειδικευμένους επαγγελματίες που θα εξυπηρετήσουν την όποια ζήτηση. Σχεδιάζουμε λοιπόν προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης προς αυτή την κατεύθυνση, με τη συνδρομή και ξένων ειδικών του κλάδου, όπου χρειαστεί», μας λέει η διευθύντρια του Hellenic Film Commission, Βένια Βέργου.

Ενας άλλος στόχος της συνεργασίας είναι η κοινή παρουσία σε διεθνείς εκθέσεις και φεστιβάλ, καθώς και η κοινή «γραμμή» για την προβολή της χώρας σε διεθνή και εγχώρια μέσα ενημέρωσης, δεδομένης μάλιστα της δυσάρεστης και αποπροσανατολιστικής πολυφωνίας που παρατηρήθηκε τα προηγούμενα χρόνια στους συγκεκριμένους τομείς. Οι δράσεις, πάντως, δεν έχουν να κάνουν μόνο με τις ξένες παραγωγές αλλά και με το κοινό εδώ στην Ελλάδα, ειδικά το νεότερο ηλικιακά· η  καλλιέργεια του κινηματογραφικού ενδιαφέροντος αποτελεί επίσης προτεραιότητα, σύμφωνα με τους υπευθύνους, πιθανώς και μέσα από συνεργασίες με σχολές κινηματογραφίας (πρακτικές ασκήσεις κ.ο.κ.), όπως συμβαίνει και στο εξωτερικό. 

Η συνεννόηση με τον δήμο, φυσικά, προσβλέπει και στην επίλυση πιο πρακτικών –αλλά πολύ σημαντικών– ζητημάτων που αφορούν κυρίως τη διαδικασία έκδοσης αδειών για κινηματογράφηση σε χώρους που υπάγονται στην αρμοδιότητα του τελευταίου. Γενικώς η εύκολη και γρήγορη συνεργασία με τις Αρχές (δήμοι, περιφέρειες, αστυνομία, Λιμενικό κτλ.) είναι από τα βασικά ζητούμενα για οποιαδήποτε χώρα θέλει να λογίζεται φιλόξενη για τον κινηματογράφο, ντόπιο ή αλλοδαπό.