Ο Τσέχωφ δεν «χωράει» στην οθόνη

Ο Τσέχωφ δεν «χωράει» στην οθόνη

2' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι σπουδαστές του τρίτου έτους της Δραματικής Σχολής του ΚΘΒΕ έπρεπε να διαβάσουν μονόπρακτα του Αντον Τσέχωφ και του Τένεσι Ουίλιαμς ενώπιον του καθηγητή τους και διευθυντή της σχολής, Γιάννη Ρήγα, με τη μεσολάβηση όμως της οθόνης του υπολογιστή τους. Στη βασική ανάγνωση το αποτέλεσμα ήταν ικανοποιητικό, μας λέει ο κ. Ρήγας. «Στο παραπάνω βήμα τα πράγματα δυσκόλευαν. Ενας εκπαιδευμένος ηθοποιός μπορεί να διαβάσει ένα κείμενο από μια καρέκλα και να το κάνει να ακούγεται σαν να το διαβάζει πίσω από μια πόρτα ή ξαπλωμένος σε ένα κρεβάτι. Ο σπουδαστής όμως όχι», συμπληρώνει, περιγράφοντας με ένα απλοποιημένο παράδειγμα τις ιδιαιτερότητες της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης. «Τα μαθήματα κίνησης, χορού, ορθοφωνίας», τονίζει, «τα πρακτικά μαθήματα, εξαντλούνται γρήγορα στο Διαδίκτυο».

«Η εξ αποστάσεως διδασκαλία καθίσταται ιδιαίτερα δύσκολη στην περίπτωση της ζωντανής τέχνης του θεάτρου και σε ορισμένες περιπτώσεις απολύτως ανεπαρκής», μας λέει η θεατρολόγος και διευθύντρια της δραματικής σχολής του Εθνικού Θεάτρου, Δηώ Καγγελάρη, μεταφέροντας στην «Κ» την αγωνία των σπουδαστών της σχολής και της διεύθυνσης του θεάτρου.

Οι δύο κρατικές δραματικές σχολές εκφράζουν, παράλληλα, την ετοιμότητά τους να υποδεχθούν ξανά τους σπουδαστές τους εφόσον πάρουν το πράσινο φως από την επιτροπή λοιμωξιολόγων και το υπουργείο Πολιτισμού. «Κατανοώντας τη δυσκολία, προτείναμε τη σταδιακή επαναλειτουργία της σχολής μας, αρχής γενομένης από την επανέναρξη των μαθημάτων του τρίτου έτους υποκριτικής και σκηνοθεσίας, και ζητήσαμε την έγκριση του ΥΠΠΟ, ώστε να γίνει δυνατή η προετοιμασία των παραστάσεων των τελειοφοίτων, σύμφωνα με τις οδηγίες “Ασφαλούς διεξαγωγής προβών θεαμάτων”», συμπληρώνει η κ. Καγγελάρη.

Την ίδια ετοιμότητα και αγωνία εκφράζουν επίσης η Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης και η Σχολή Χορού της ΕΛΣ, που αμφότερες έχουν προσαρμόσει τα προγράμματά τους και τις χορογραφίες τους σε μικρά δωμάτια, σαλόνια και κουζίνες.

«Εχουμε βρει λύσεις για τα μαθήματα του μπαλέτου σε μικρούς χώρους. Προετοιμαζόμαστε για τη θερινή μας παράσταση, που ελπίζουμε να γίνει, με χορογραφίες προσαρμοσμένες στη νέα συνθήκη, χωρίς δηλαδή αγκαλιές και αγγίγματα. Είναι πάντα καλύτερο να κάνεις κάτι από το να μην κάνεις τίποτα, ακόμη και με αυτές τις δυσκολίες», μας λέει ο διευθυντής της ΚΣΟΤ, Δάφνις Κόκκινος.
Από την πλευρά του, ο υπεύθυνος σπουδών της Σχολής Μπαλέτου της ΕΛΣ, Γιώργος Μάτσκαρης, σημειώνει ότι οι σπουδαστές βρίσκονται σε μια φάση συντήρησης αντί εκγύμνασης. «Οσο συνεχίζεται αυτή η κατάσταση, δυσχεραίνεται το υπόλοιπο κομμάτι των σπουδών. Οταν ανοίξουμε θα πρέπει να προσαρμόσουμε ξανά το πρόγραμμα μαθημάτων των παιδιών για να βρουν τη φόρμα τους και να είναι έτοιμα για τις εξετάσεις τους», τονίζει ο κ. Μάτσκαρης.

Ενα ερώτημα που διατυπώνουν οι σχολές είναι με ποιον τρόπο θα γίνει η αναπλήρωση των χαμένων ωρών ώστε να προγραμματιστεί η εξεταστική περίοδος, ενώ για αρκετούς η παράταση του διδακτικού έτους θεωρείται μονόδρομος. Οι σχολές επεξεργάζονται διάφορα σχέδια «ανοίγματος», όπως με την προτεραιοποίηση των τελειοφοίτων, τη δημιουργία ολιγομελών τμημάτων, τον συνδυασμό τηλεκπαίδευσης και φυσικής παρουσίας με μάσκες και rapid test κ.ά.

Επιστολή με αίτημα την επαναλειτουργία των σχολών τους απέστειλαν στο ΥΠΠΟ σπουδαστές των δραματικών σχολών του Εθνικού, του ΚΘΒΕ, του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και της ΚΣΟΤ, ζητώντας παράλληλα να συμπεριληφθούν στις οικονομικές διευκολύνσεις που απολαμβάνουν φοιτητές των ΑΕΙ που σπουδάζουν μακριά από το σπίτι τους. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή