Μια γυναίκα με πολλά ταλέντα και πολλά τραύματα

Μια γυναίκα με πολλά ταλέντα και πολλά τραύματα

1' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Η Φλέρυ είναι ανεπανάληπτη ακόμα και όταν δοκιμάζει… Της είχα πει πως μια αληθινή τραγουδίστρια περιέχει την τεχνική τελειότητα της Σβάρτσκοπφ και τη γήινη αμεσότητα της Νίνου, και η Φλέρυ αποδεικνύει περίτρανα πως είναι μια αληθινή τραγουδίστρια», έγραψε ο Μάνος Χατζιδάκις για τη συνεργασία τους στα «Λειτουργικά». Την είχε γνωρίσει το 1970 στη Νέα Υόρκη και έκτοτε τον μάγεψε.

Φλέρυ Νταντωνάκη, μία από τις σπουδαιότερες φωνές, με αίσθημα, ένταση και χαρακτήρα. Μια γυναίκα πολυτάλαντη, με πολλά τραύματα και ακόμη περισσότερους εσωτερικούς δαίμονες να την κυνηγούν. Βιομηχανοποιημένα όλα, η εποχή δεν έχει χώρο για ιδιαίτερους ανθρώπους όπως εκείνη. Ευτυχώς, όμως, υπάρχουν περιοδικά όπως ο «Μετρονόμος» (Θανάσης Συλιβός) που ξεφεύγουν από τον κανόνα, διασώζουν και φωτίζουν τέτοιας σημασίας καλλιτέχνες.

Μια γυναίκα με πολλά ταλέντα και πολλά τραύματα-1Είναι εξαιρετικό το αφιέρωμα του ερευνητή δημοσιογράφου Αντώνη Μποσκοΐτη στη μούσα του «Μεγάλου Ερωτικού», με την οποία ασχολήθηκε και στο παρελθόν σε βάθος, όπως στο ντοκιμαντέρ του για εκείνη. Παίρνοντας το νήμα από την αρχή. Τα ανέμελα χρόνια της Ιονίου Σχολής με συμμαθήτριες τη συγγραφέα Λότη Πέτροβιτς, την εικαστικό Αλίκη Θεοδόση και την ηθοποιό Χριστίνα Σύλβα, τότε που η δεκάχρονη Φλέρυ (Ελευθερία Παπαδαντωνάκη) μάγευε με τη φωνή της μικρούς και μεγάλους. Ωσπου, στα 19 της, το καλοκαίρι του 1956, έφυγε μόνη της για σπουδές στη Νέα Υόρκη.

Ενα οδοιπορικό με πολλούς σταθμούς και πολλές συναντήσεις, μέχρι το 1972 που επέστρεψε στην Ελλάδα οριστικά αρχίζοντας μια νέα καριέρα δίπλα στον Χατζιδάκι. Αρχισε όμως και η φυγή της σε άλλα μονοπάτια. Μέσα της δεκαετίας του ’80 τραγουδά τη «Νυχτερινή δοκιμασία» του Ηλία Λιούγκου, εμφανίζεται σε μικρούς χώρους όπως το «Καφεθέατρο», συγκινεί όσους την ανακαλύπτουν στον «Πύργο των Αθηνών» με πιανίστα τον Γιάννη Σπυρόπουλο-Μπαχ, να τραγουδά ελληνικό ρεπερτόριο και να μαγεύει σαν αγγίζει την τζαζ. Επειτα, οι Τερμίτες, η επεισοδιακή συναυλία στη Ρωμαϊκή Αγορά με τη Δήμητρα Γαλάνη, οι αποχωρήσεις της. Φίλοι της, όπως η Μαρίζα Κωχ, η Μαρία Φαραντούρη, ο Θανάσης Μωραΐτης, η κόρη της, προσπαθούν να τη βοηθήσουν, αλλά ο ψυχικός της κόσμος είχε κλονιστεί χωρίς επιστροφή. Επειτα ήρθε ο καρκίνος.

Η ιστορία του πρώτου της δίσκου, οι ανέκδοτες ηχογραφήσεις της με τον Μάνο Χατζιδάκι, η συνεργασία με τον Σταύρο Ξαρχάκο, η γνωριμία με τον Γιώργο Σταυριανό και οι ατέλειωτοι αυτοσχεδιασμοί της είναι μέρος του αφιερώματος των 43 σελίδων. Εξίσου ενδιαφέρον, με πολλές πληροφορίες και λεπτομέρειες, είναι το κείμενο του Φώντα Τρούσσα για το ξεχασμένο άλμπουμ της με τον Γιώργο Ποταμιάνο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή