HOME CINEMA

Αμερικανική κωμωδία σε αγγλικό «γήπεδο»

Αμερικανική κωμωδία σε αγγλικό «γήπεδο»

Ted Lasso
ΚΩΜΩΔΙΑ (2020)
Δημιουργός: Μπρένταν Χαντ, 
Τζο Κέλι
Ερμηνείες: Τζέισον Σουντέικις, 
Τζούνο Τεμπλ, Μπρένταν Χαντ 

Η υποψήφια για δύο Χρυσές Σφαίρες σειρά της Apple TV είναι μία από τις καλύτερες τηλεοπτικές κωμωδίες των τελευταίων ετών και σίγουρα η κορυφαία με θέμα το ποδόσφαιρο. Ο Τζέισον Σουντέικις (και το μουστάκι του) είναι ένας προπονητής του αμερικανικού φούτμπολ, ο οποίος θα προσγειωθεί κυριολεκτικά από το πουθενά για να αναλάβει μια παραπαίουσα ομάδα της αγγλικής πρώτης κατηγορίας. Μην έχοντας ιδέα από το άθλημα, αλλά με συμμάχους τον εξαιρετικό βοηθό του –απερίγραπτος ο Μπρένταν Χαντ–, την αινιγματική ιδιοκτήτρια της ομάδας και κυρίως τον δικό του ενθουσιασμό, θα αρπάξει την ευκαιρία από τα μαλλιά.

Και μόνο το αστείο του Αμερικανού από το Κάνσας που εισβάλλει στο υπεραιωνόβιο αγγλικό παιχνίδι θα ήταν πιθανώς αρκετό για να κρατήσει το ενδιαφέρον, ωστόσο η ομώνυμη του πρωταγωνιστή της σειρά δεν αρκείται σε αυτά. Αντιθέτως, στα 12 μισάωρα επεισόδιά της δημιουργεί διάφορες υποϊστορίες, οι περισσότερες απολαυστικές, καθώς ο Λάσο προσπαθεί να ενισχύσει το ομαδικό πνεύμα του συνόλου του, να επιβληθεί στις βεντέτες και να αντιμετωπίσει τα δικά του οικογενειακά προβλήματα. Οπως σε κάθε καλή κωμωδία, το έξυπνο σενάριο και οι ευφυείς ατάκες είναι εδώ το κλειδί, μαζί βέβαια με έναν εκπληκτικό Σουντέικις, ο οποίος δείχνει τη γνήσια κωμική του στόφα.
 
Γκογκέν ★★★
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ (2017)
Σκηνοθεσία: Εντουάρ Ντελίκ
Ερμηνείες: Βενσάν Κασέλ, 
Τουέι Ανταμς, Μαλίκ Ζίντι 

amerikaniki-komodia-se-aggliko-gipedo0
Ο Βενσάν Κασέλ ως Γκογκέν στην ομώνυμη ταινία που προβάλλεται από το Cinobo. 

Από την πλατφόρμα του Cinobo επιλέγουμε την πιο πρόσφατη κινηματογραφική βιογραφία του μεγάλου Πολ Γκογκέν. Ο 19ος αιώνας φτάνει στο τέλος του και ο Γκογκέν (Βενσάν Κασέλ) μοιάζει απελπισμένος από τη ζωή στο Παρίσι και στην Ευρώπη γενικότερα, την υποκρισία και την κυριαρχία των καλλιτεχνικών συμβάσεων. Η απόφασή του είναι να ταξιδέψει στη μακρινή Ταϊτή, σκοπεύοντας να γυρίσει πίσω στις ρίζες της πνευματικής έκφρασης, και για αυτό δεν θα διστάσει να αφήσει την πολυμελή οικογένειά του. Στην εξωτική χώρα, ο Γκογκέν θα περάσει μεγάλες στερήσεις, δουλεύοντας όμως εντατικά και βρίσκοντας στους ντόπιους την έμπνευση για τη δημιουργία μερικών από τα μεγαλύτερα αριστουργήματά του.

Ο Βενσάν Κασέλ ερμηνεύει με πάθος τον χαρακτήρα του ζωγράφου, προσπαθώντας να αποδώσει την έντονη, συγκρουσιακή του προσωπικότητα. Ο δε Εντουάρ Ντελίκ βασίζει το σενάριό του –παίρνοντας βέβαια και αρκετές ελευθερίες– στο ταξιδιωτικό ημερολόγιο «Noa Noa» του ίδιου του Γκογκέν, όπου περιγράφεται η διαμονή του στην Ταϊτή. 

Σκιαγραφεί έτσι την εικόνα του «ηρωικού» καλλιτέχνη, ο οποίος κόντρα στη λογική και στις κακουχίες δίνει τη μάχη της δημιουργίας. Βλέπουμε ακόμη τη μούσα του, μια ιθαγενή Αφροδίτη, που τον εμπνέει και ανανεώνει τη διάθεσή του για ζωή.