Το Ίδρυμα «Η άλλη Αρκαδία» και η Google Arts & Culture παρουσιάζουν τη Συλλογή Σωτήρη Φέλιου

Το Ίδρυμα «Η άλλη Αρκαδία» και η Google Arts & Culture παρουσιάζουν τη Συλλογή Σωτήρη Φέλιου

2' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το Ίδρυμα «Η άλλη Αρκαδία» και η Google Arts & Culture συμφώνησαν τον Οκτώβριο 2020 συνεργασία με αντικείμενο διαδικτυακή παρουσίαση της Συλλογής.
 
Με την χρήση νέων τεχνολογιών η Google έχει κάνει προσβάσιμες στο διεθνές κοινό των φιλότεχνων τις συλλογές σπουδαίων μουσείων και ιδιωτών ανά τον κόσμο. 
 
Ανάμεσα στα μεγάλα μουσεία που έχουν δώσει την συγκατάθεσή τους για την ψηφιακή ανάδειξη των θησαυρών τους είναι κολοσσοί όπως το MoMA, η Tate Britain, το Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης, το Guggenheim, το Λούβρο, η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου, το Albertina, το Βρετανικό Μουσείο και η Συλλογή Frick στην Νέα Υόρκη.
 
Αυτή η συνεργασία παρουσιάζεται σήμερα και μπορείτε να την παρακολουθήσετε ΕΔΩ με 195 έργα, 50 Ελλήνων καλλιτεχνών της Συλλογής Σωτήρη Φέλιου.
 
Σε αυτήν την παρουσίαση διαδικτυακών εκθέσεων υπάρχουν 4 ενότητες με τους τίτλους: «Δεν αρκεί να βλέπεις, πρέπει να κοιτάς», «Χώροι πέραν του εννοημένου», «Πίνακες που κρατούν καλά κρυμμένα τα μυστικά τους» και «Τρόποι να μπεις στην πραγματικότητα».
 
Οι ενότητες αυτές περιλαμβάνουν συνολικά 30 έργα των καλλιτεχνών: Γιάννης Μόραλης, Χρήστος Μποκόρος, Γιώργος Ρόρρης, Χρόνης Μπότσογλου, Γιώργος Λάππας, Αλέκος Λεβίδης, Μιχάλης Μανουσάκης, Καλλιόπη Ασαργιωτάκη, Μαρία Γιαννακάκη, Στέφανος Δασκαλάκης, Takis, Ναταλία Μελά, Μαρία Φιλοπούλου, Κώστας Παπανικολάου, Τάσος Μαντζαβίνος, Εδουάρδος Σακαγιάν, Παντελής Χανδρής, Θεόφιλος Κατσιπάνος, Εμμανουήλ Μπιτσάκης, Θανάσης Μακρής, Τάσος Μισούρας, Κωνσταντίνος Παπαμιχαλόπουλος, Αχιλλέας Παπακώστας, Δημήτρης Χαντζόπουλος. 
 
Η ευκρίνεια της ψηφιακής αποτύπωσης είναι εξαιρετικής ποιότητας και βοηθά τον θεατή να καταλάβει πέρα από πεπερασμένο όριο που εστιάζει το ανθρώπινο μάτι, αναδεικνύοντας τις λεπτομέρειες, την υφή των υλικών, τα ίχνη μιας πινελιάς. 

Την καλλιτεχνική διεύθυνση των εκθέσεων έχει αναλάβει η Δάφνη Πολίτη, Υπεύθυνη της Συλλογής Σωτήρη Φέλιου. 
 
Φαίνεται με αυτήν την προσπάθεια ότι μπορεί η Ελλάδα να εξάγει τον σύγχρονο πολιτισμό της.

Σημείωμα του Συλλέκτη
 
«Δεν αρκεί να βλέπεις πρέπει να κοιτάς»
 

Η πανδημία καλπάζει και ανατρέπει όσα θεωρούσαμε δεδομένα έως σήμερα.

Τα έργα τέχνης, οι πίνακες ζωγραφικής και τα γλυπτά έχουν ανάγκη το θεατή τους.

Ο ζωγράφος πρέπει να ζωγραφίζει, όμως πρέπει να έχει και την αίσθηση ότι το έργο του ενδιαφέρει κάποιον τώρα.
 
Το να βλέπεις με προσοχή πίνακες πάνω σε μια ψηφιακή πλατφόρμα είναι μια εναλλακτική πραγματικότητα.
 
Καταλαβαίνουμε ωστόσο ότι το διαδικτυακό περιεχόμενο δεν θα αντικαταστήσει ποτέ την δια ζώσης εμπειρία του να είσαι μπροστά στο έργο τέχνης, να το βλέπεις εκτεθειμένο και τότε να το κοιτάς.
 
Κάθε χώρα χρειάζεται – και για αυτό έχει – τη δική της τέχνη, γιατί έχει τη δική της ιστορία, τις δικές της παραδόσεις, τα δικά της ήθη, τη δική της γεωγραφία και το δικό της κλίμα.
 
Οι θεατές της Τέχνης αυτό θα μπορούσαν να το βλέπουν καθώς κοιτούν το έργο της τέχνης.
 
Οι ζωγράφοι της συλλογής είναι ιδιοφυώς μεγάλοι ζωγράφοι που τυχαίνει λίγες φορές να έχουν εκτεθεί έργα τους σε ευρωπαϊκά μουσεία.
 
Οι πίνακες της συλλογής είναι – όπως εγώ νομίζω – μια οξυδερκής αποτύπωση πολλών όψεων της πολιτισμικής συνθήκης της εποχής μας, η οποία (εποχή μας) συνομιλεί όπως είναι φυσικό με την ιστορία.
 
Η συλλογή είναι η ματιά μου.
 
Μια επιλογή έργων από τη συλλογή που λειτουργούν αυτόνομα και με το τρόπο τους μας λένε ότι η ζωγραφική παραμένει χώρος ονείρου και υπέρβασης.
 
Τα έργα της συλλογής κινούνται στην απροσδιόριστη μεθόριο μεταξύ του οικείου με το ανοίκειο, πραγματικού και ονειρικού, μελαγχολίας και ευφορίας.
 
Τα όσα λέω – όταν έχω μια αφορμή ή μου το ζητούν – για τη συλλογή θα μπορούσαν να είναι «αποσπάσματα» από μια stand up comedy για τη δική μου ζωή.
 

Σωτήρης Φέλιος

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή