Όταν οι ταινίες δημιουργούνται κατόπιν λαϊκής απαίτησης

Μπορείτε να σκεφτείτε αρκετούς καλούς λόγους ώστε κάποιος να ξοδέψει τέσσερις ώρες από το Σαββατοκύριακό του, ακόμη και αυτό το μονότονο του lockdown, προκειμένου να δει άλλη μία ταινία βασισμένη σε χαρακτήρες κόμικς; Για εμένα ήταν μόνο ένας: να διαπιστώσω με τα μάτια μου αν όλη η πρωτοφανής –και πρωτοφανώς επιτυχημένη– εκστρατεία που έγινε στα σόσιαλ μίντια έτσι ώστε να δημιουργηθεί το «Zack Snyder’s Justice League» έπιασε τόπο. Η αλήθεια είναι πως δεν συμβαίνει κάθε μέρα το όνομα του σκηνοθέτη να καταλαμβάνει περίοπτη θέση στον τίτλο μιας ταινίας· το ίδιο όμως ισχύει και για την ικανοποίηση της  δημοκρατικής… ετυμηγορίας που το έφερε ώς εκεί.

Κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά γιατί η Warner αποφάσισε, εν μέσω πανδημίας, να χρηματοδοτήσει με επιπλέον 70 εκατ. δολάρια ένα πρότζεκτ που είχε ολοκληρωθεί (αποτυχημένα, κατά γενική ομολογία) το 2017, προκειμένου αυτό να αναβιώσει στα χέρια ενός άλλου σκηνοθέτη. Παρ’ όλα αυτά το έκανε, πραγματοποιώντας την εκπεφρασμένη επιθυμία εκατοντάδων χιλιάδων φαν των ταινιών κόμικς και ταυτόχρονα φέρνοντας άλλον έναν αστραφτερό τίτλο στη νεοσύστατη πλατφόρμα του HBO Max, που διψάει για καινούργιο περιεχόμενο.

Το πραγματικά ενδιαφέρον είναι πως, κόντρα σε κάθε λογική, το πείραμα πέτυχε. Ο Ζακ Σνάιντερ («300»), ένας από τους πιο sui generis δημιουργούς ταινιών δράσης του καιρού μας, κατάφερε να φτιάξει ένα τετράωρο φιλμ που όχι μόνον έχει αρχή μέση και τέλος, αλλά το κυριότερο, διαθέτει ψυχή και περιεχόμενο, παρά τις (αναπόφευκτες) αστοχίες του. Απαλλαγμένη από τα «πρέπει» της προβολής στις αίθουσας, η νέα «Justice League» ανέπνευσε και ξεπέρασε κατά πολύ την προκάτοχό της.

Από μόνο του το γεγονός αυτό είναι σημαντικό, σχεδόν εξίσου με το πόσο καλά θα πάει και εμπορικά η ταινία στη διαδικτυακή πλατφόρμα, με το τελευταίο να είναι φυσικά ένα στοιχείο που μόνον η ίδια η Warner μπορεί να γνωρίζει με ακρίβεια. Από την άλλη, αν υποθέσουμε ότι τα «νούμερα» θα είναι ικανοποιητικά, υπάρχει περίπτωση αυτή να είναι η αρχή ενός νέου υπο-είδους, εκείνου της ταινίας που κατασκευάζεται κατόπιν λαϊκής απαίτησης;