Μέγαρο Μουσικής: Ταξιδεύοντας στην ιστορία του

Μέγαρο Μουσικής: Ταξιδεύοντας στην ιστορία του

1' 52" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η Αλεξάνδρα Τριάντη και ο Χρήστος Λαμπράκης σε ένα ενσταντανέ από το 1953, χρονιά ίδρυσης του Συλλόγου Φίλων της Μουσικής. O Κωνσταντίνος Καραμανλής ενώ τοποθετεί τον θεμέλιο λίθο του Μεγάρου Μουσικής το 1976 και τα εγκαίνια της αίθουσας «Δημήτρης Μητρόπουλος», τον Οκτώβριο του 1991. Και έπειτα, δύο χρυσά άλογα που εμπνεύστηκε ο σκηνογράφος Νίκος Γεωργιάδης για την όπερα του Μότσαρτ «Η μεγαλοψυχία του Τίτου» το 1994, πορτρέτα του Κλαούντιο Αμπάντο και της Σιλβί Γκιλέμ, δύο κόκκινοι κόθορνοι του ενδυματολόγου Κάρλο Τομάσι για τη «Στέψη της Ποππαίας» του Μοντεβέρντι, που ανέβηκε το 1999, και πολλές ακόμη αναμνήσεις.

Ιδού μερικά αντικείμενα της έκθεσης «Η μουσική απογειώνει», που διατρέχει τα τριάντα χρόνια από την ίδρυση του Μεγάρου Μουσικής και φιλοξενείται στο επίπεδο αναχωρήσεων του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» έως τις 30 Αυγούστου. Πρόκειται για μια φωτογραφική κυρίως αναδρομή, χωρισμένη σε ενότητες για τις απαρχές του Μεγάρου, τη μαγεία των παραστάσεών του και τους διεθνείς συντελεστές του και συμπληρωμένη από δύο προθήκες με κοστούμια, καθώς και από σκηνικά είδη προερχόμενα από ένα αρχείο δέκα χιλιάδων ενδυμάτων και αξεσουάρ.

Ας μιλήσει όμως για το πνεύμα του εγχειρήματος ο επιμελητής του: «Αυτό που καθόρισε από τη μεριά μου την ιδέα για τη θεματική της έκθεσης», εξηγεί ο σκηνογράφος και ενδυματολόγος Γιώργος Βαφιάς, «είναι ότι αυτή γίνεται σε ένα χώρο ταξιδιού και μετακίνησης. Η ιδέα λοιπόν ήταν να στηθεί πάνω στο ταξίδι. Από τη μία στο πνευματικό ταξίδι των θεατών στην τέχνη και από την άλλη, στο ταξίδι τόσων χιλιάδων συντελεστών, που ήρθαν από όλο τον κόσμο για να συμμετάσχουν στις παραγωγές του Μεγάρου».

Εκτός από στιγμιότυπα παραστάσεων που άφησαν εποχή, η έκθεση περιλαμβάνει και εικόνες από διαλέξεις του Megaron Plus, από τη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος «Λίλιαν Βουδούρη», καθώς και ένα τρίλεπτο αναδρομικό βίντεο σε σκηνοθεσία Θωμά Κιάου, τα συνοδευτικά κείμενα της Μάιρας Μηλολιδάκη ή την ειδική φωτογράφιση κοστουμιών και αντικειμένων που έκανε ο Γιάννης Μπουρνιάς. Τον σχεδιασμό της έκθεσης ανέλαβε το γραφείο Post-Spectacular Office, ενώ την επιμέλεια εκ μέρους του αεροδρομίου είχε η Χαρά-Ελένη Μητσοτάκη.

Τελικά, «φεύγοντας ο θεατής από την έκθεση, θα ήθελα να έχει πάρει μια μικρή γεύση τού τι σημαίνει Μέγαρο Μουσικής», λέει ο Γιώργος Βαφιάς. Και οι ξένοι επισκέπτες; «Θα ήθελα να καταλάβουν ότι αξίζει τον κόπο να έρθει κανείς στην Αθήνα και για το Μέγαρο», καταλήγει.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή