Φωτίζοντας ξανά τον Ελβις – Η βιογραφία ενός μοναδικά ταλαντούχου καλλιτέχνη στο Netflix

Φωτίζοντας ξανά τον Ελβις – Η βιογραφία ενός μοναδικά ταλαντούχου καλλιτέχνη στο Netflix

Στο τρίωρο ντοκιμαντέρ «Elvis Presley: The Searcher» του Τομ Ζίμνι παρουσιάζεται η βιογραφία ενός μοναδικά ταλαντούχου καλλιτέχνη.

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με την πιο απλή αναζήτηση στο Διαδίκτυο, εντοπίζουμε τουλάχιστον 15 ντοκιμαντέρ για τον Ελβις Πρίσλεϊ. Ολα εκκινούν από τη ζωή του και πλέκουν μια διαφορετική αφήγηση με σκοπό να μιλήσουν για εκείνον που καθόρισε την αμερικανική κουλτούρα του 20ού αιώνα ήδη από τη δεκαετία του 1950. Η μορφή του αποτελεί σήμα κατατεθέν, ισχυρή σαν λογότυπο της Coca-Cola.

Πολλοί καρπώθηκαν μέρος της φήμης του, και μάλιστα ενώ ήταν ακόμη ζωντανός. Σε μια συνέντευξη Τύπου που έδωσε στην αρχή της δεκαετίας του 1970, οι δημοσιογράφοι τον ρώτησαν εάν ήταν ευχαριστημένος από τη δημόσια εικόνα του. Στεκόταν απέναντί τους ντυμένος με ένα φανταχτερό γαλάζιο κοστούμι και τις φαβορίτες φουντωμένες, να γεμίζουν το πρόσωπό του. Τους απάντησε: «Ενα πράγμα είναι η εικόνα. Ενα άλλο, ο ίδιος ο άνθρωπος. Είναι πολύ δύσκολο να ανταποκριθείς στην εικόνα σου». Στην πορεία των χρόνων οι ταμπλόιντ πλευρές της προσωπικότητάς του –οι γυναίκες, τα λαμέ ρούχα των εμφανίσεων στο Λας Βέγκας, οι εθισμοί, τα σάντουιτς με μπανάνα και φιστικοβούτυρο– φωτίστηκαν με το παραπάνω. Τι μένει να πει κανείς ακόμη;

Κατ’ αρχάς, τίποτε για σκάνδαλα. Το τρίωρο ντοκιμαντέρ «Elvis Presley: The Searcher» του Τομ Ζίμνι βρίσκει έναν διαφορετικό δρόμο για να πλησιάσει τον Πρίσλεϊ. Είναι η βιογραφία ενός μοναδικά ταλαντούχου καλλιτέχνη που με τη δουλειά του άλλαξε την πορεία της μουσικής και εκτοξεύτηκε από τη φτώχεια του Νότου στην κορυφή της αμερικανικής επιτυχίας. Από την αρχή βασίστηκε στο ένστικτό του και αποδείχθηκε ότι οι ιδέες του ήταν σωστότερες από τις συμβουλές που του έδωσαν αργότερα αποτυχημένοι μάνατζερ. Εγκλωβίστηκε από τις λάθος επιλογές τους, αλλά ως μουσικός και καλλιτέχνης δεν έπαψε ποτέ να αναζητάει τρόπους να προχωρήσει. Το υποστηρίζει κατηγορηματικά η Πρισίλα Πρίσλεϊ σε ένα από τα αμέτρητα voice over της ταινίας: «Ο Ελβις ήθελε να μεγαλώσει. Ηθελε να εξελιχθεί», λέει.

Η πρώην σύζυγος του Ελβις Πρίσλεϊ έχει δώσει την πλήρη συγκατάθεσή της για αυτό το ντοκιμαντέρ και μέσω του Elvis Presley Enterprises άνοιξαν τα αρχεία της έπαυλης Graceland προσφέροντας σπάνιο υλικό: ερασιτεχνικές ταινίες, συνεντεύξεις Τύπου, φωτογραφίες, κινηματογραφικές ταινίες. Τα τραγούδια του διατρέχουν το ντοκιμαντέρ, είτε πρόκειται για τις αυθεντικές ηχογραφήσεις είτε για αποσπάσματα συναυλιών, δημιουργώντας τη σωστή ατμόσφαιρα για μια μουσική βιογραφία. Ο σκηνοθέτης έχει πάρει αμέτρητες συνεντεύξεις από ανθρώπους που τον γνώρισαν και τον αγάπησαν: παιδικούς φίλους, καλλιτέχνες που έπαιξαν μαζί, θεωρητικούς που τοποθετούν το έργο του Πρίσλεϊ μέσα στην αμερικανική μουσική ιστορία του προηγούμενου αιώνα. Η επιλογή του Ζίμνι να χρησιμοποιεί τα αποσπάσματα των συνεντεύξεων σε voice over μάς επιτρέπει να επικεντρωθούμε στον λόγο χωρίς να διακόπτεται η οπτική αφήγηση. Η καλή φωτογραφία και μερικά αφαιρετικά πλάνα που επαναλαμβάνονται –ένα παιδί που οδηγεί το ποδήλατό του μέσα στα καταπράσινα χωράφια του Νότου, μια αστραφτερή Κάντιλακ που κάνει την ίδια διαδρομή– βάζουν στην ταινία, εκτός της μουσικής, και λίγη ποίηση.

Το «Elvis Presley: The Searcher» (2018) προβάλλεται στο Netflix.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή