Το Φεστιβάλ Αθηνών «αντεπιτίθεται»

Το Φεστιβάλ Αθηνών «αντεπιτίθεται»

2' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με την Πειραιώς 260 να γίνεται «καλοκαιρινή» και να αποκτά ξανά ζωή, τις παραστάσεις στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου να φθάνουν μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου, τη Μικρή Επίδαυρο να γίνεται εργαστήρι έρευνας και παρουσίασης νέων έργων, εμπνευσμένων από τα αρχαία κείμενα, το Φεστιβάλ Αθηνών επιχειρεί να κερδίσει τον χαμένο χρόνο της πανδημίας με ένα καλλιτεχνικό πρόγραμμα που ξεκινάει την 1η Ιουνίου και εκτείνεται έως τις 10 Οκτωβρίου. 

«Είμαστε αισιόδοξοι πως το φετινό καλοκαίρι θα μπορέσουμε να πραγματοποιήσουμε το καλλιτεχνικό μας πρόγραμμα στη μεγαλύτερη δυνατή έκταση», σημείωσε η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών Κατερίνα Ευαγγελάτου, προσθέτοντας ότι οι παραστάσεις θα γίνουν είτε με φυσική παρουσία του κοινού ή, «εάν χρειαστεί, διαδικτυακά». Ολες οι παραστάσεις θα βιντεοσκοπηθούν για να προβληθούν τον χειμώνα, ενώ σε εξαιρετικές περιπτώσεις ίσως γίνουν ζωντανές μεταδόσεις. Το φεστιβάλ ανακοίνωσε 80 παραγωγές, από τις οποίες περισσότερες από 50 είναι ελληνικές, δίνοντας έτσι προτεραιότητα στην ελληνική δημιουργία.

Η πληρότητα

Σχολιάζοντας στην «Κ» την επιτρεπόμενη πληρότητα των θεατρικών και συναυλιακών χώρων στο 50%, η κ. Ευαγγελάτου εξέφρασε την ελπίδα να αναθεωρηθεί η απόφαση όσο προχωράει ο εμβολιασμός το καλοκαίρι. «Εάν φθάσουμε το 60%-65%, θα είναι μια μεγάλη ανάσα», τόνισε.

Οι θεματικοί άξονες στους οποίους θα κινηθεί το φεστιβάλ είναι οι «Εμφυλες ταυτότητες» με έργα που συνομιλούν με την εποχή· ο κύκλος «Contemporary Ancients» με νέες προσεγγίσεις σε αρχαίες τραγωδίες, όπως ο «Οιδίποδας» του Τόμας Οστερμάιερ, που θα κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στην Επίδαυρο· ο κύκλος «Απροσδόκητες συμπράξεις», στον οποίο εντάσσεται π.χ. η συναυλία του Πέτρου Κλαμπάνη και του Πετρολούκα Χαλκιά· και ο «Κύκλος 1821» με παραστάσεις χορού και θεάτρου, όπως η «Δημοκρατία του μπακλαβά» του Ανέστη Αζά.  

Ανοιχτές οροφές

Στην Πειραιώς 260, τα κτίρια Δ και Ε απέκτησαν ανοιχτές οροφές, ενώ στην Πλατεία που σχηματίζεται έξω από τα κεντρικά κτίρια θα στηθούν μεγάλα τραπέζια –για να κρατάμε τις απαραίτητες αποστάσεις–, μίνι εστιατόριο και μπαρ, ενώ θα γίνουν και παραστάσεις χορού του κύκλου Layers of the Street, όπως η «Οικοδομή» και η «Απο-δόμηση».

Στην Πειραιώς το κοινό θα δει, ενδεικτικά, τον «Αίαντα» από τον Σίμο Κακάλα, το «Σχολείο γυναικών» από τον Εκτορα Λυγίζο, τη νέα δουλειά του Πρόδρομου Τσινικόρη «(Somewhere) beyond the cherry trees», «Το δάσος» της Σοφίας Μαραθάκη, «Την ιστορία της βίας» επίσης του Τόμας Οστερμάιερ, την «Οδύσσεια» του Κριστόφ Βαρλικόφσκι, τη φωτογραφική έκθεση του Τάσου Βρεττού «The Feel. Backstage» κ.ά. Προς το φθινόπωρο, το φεστιβάλ εκτιμά πως θα επιτραπεί η χρήση και των κλειστών θεατρικών χώρων, όπως ο Χώρος Η, για να παρουσιαστούν τα ηχοτοπία του «Τσερνόμπιλ» της οσκαρικής Χίλντουρ Γκουδναντότιρ και «Τα κομμάτια μιας γυναίκας» του Πολωνού Κορνέλ Μούντρουτσo. 

Στο Ηρώδειο θα εμφανιστούν ο Ζούμπιν Μέτα, οι ελληνικές συμφωνικές ορχήστρες και η ΕΛΣ, ο Παύλος Παυλίδης με τον The Boy, η Λένα Πλάτωνος, ο Μπράιαν Ινο με τον αδελφό του, Ρότζερ, o συνθέτης Ολαφουρ Αρναλντς κ.ά. Στην Αρχαία Επίδαυρο, το Εθνικό Θέατρο θα παρουσιάσει τους «Ιππής» και τις «Φοίνισσες» σε σκηνοθεσία Κ. Ρήγου και Γ. Μόσχου αντίστοιχα, ο Γ. Νανούρης την «Ιφιγένεια εν Ταύροις», ο Γ. Κακλέας τον «Ορέστη», ο Μ. Μαρμαρινός τους «Ιχνευτάς», ο Β. Παπαβασιλείου την «Ελένη» για το ΚΘΒΕ, η Ν. Κοντούρη τις «Βάκχες», ο Α. Μπινιάρης τον «Προμηθέα Δεσμώτη». Στο Μικρό Θέατρο της Επιδαύρου θα παρουσιαστούν οι παραστάσεις με τα νέα έργα των Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη, Αλεξάνδρας Κ, Αμάντας Μιχαλοπούλου και Γιάννη Μαυριτσάκη, που εμπνέονται από τις «Τραχίνιες» του Σοφοκλή, τη «Μήδεια», τις «Βάκχες» και τον «Ιππόλυτο» του Ευριπίδη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή