ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Θερινά σινεμά: Ελπιδοφόρος εκκίνηση

therina-sinema-elpidoforos-ekkinisi-561375478

Το βράδυ του περασμένου Σαββάτου, η τηλεόραση είχε διπλό γεγονός, ικανό να κρατήσει αρκετό κόσμο σπίτι: τελικό Κυπέλλου στο ποδόσφαιρο και Eurovision. Παρ’ όλα αυτά, δεν ήταν λίγοι εκείνοι που νοσταλγώντας τη μεγάλη οθόνη, η οποία έλειψε για περισσότερο από έξι μήνες από τη ζωή μας, προτίμησαν τη βόλτα μέχρι το θερινό σινεμά. Το ίδιο και την Παρασκευή και την Κυριακή, παρόλο που επίσης επρόκειτο για ένα ακόμη τριήμερο… εξόδου προς την περιφέρεια, μετά τον μακροχρόνιο εγκλεισμό. 

Οι σχετικά λίγες θερινές αίθουσες που έβαλαν τα καλά τους για να υποδεχθούν το κοινό, έκοψαν τελικά κάτι παραπάνω από 16.000 εισιτήρια, νούμερο που κρίνεται πολύ ικανοποιητικό, δεδομένων πάντα των συνθηκών. Πέρα από τη λαχτάρα του κόσμου να ξαναβρεθεί στον κινηματογράφο, σημαντικό ρόλο έπαιξε και η απόφαση των διανομέων να κυκλοφορήσουν ταινίες-κράχτες, ώστε να πυροδοτήσουν το ενδιαφέρον.

Στην κορυφή με 7.795 εισιτήρια, σε περισσότερες από 20 αίθουσες στην Αττική, βρέθηκε αναμενόμενα η «Χώρα των νομάδων». Το φιλμ της Κλόι Ζάο, που θριάμβευσε στα πρόσφατα Οσκαρ, είναι ό,τι πρέπει για θερινό και βγήκε στο κατάλληλο timing, με τους σινεφίλ λογικά να συνεχίζουν να το τιμούν και τις επόμενες εβδομάδες. Στη δεύτερη θέση των εισπράξεων, με 4.080 εισιτήρια, βρέθηκε το «Soul» της Pixar, μια ταινία που απευθύνεται σε μικρούς και μεγάλους και πήγε επίσης καλά, ιδίως αν συνυπολογίσει κανείς πως κυκλοφορεί εδώ και πολλούς μήνες παράνομα στο Διαδίκτυο. 

Από την άλλη, η μεγαλύτερη –και πιο αναπάντεχη– ίσως επιτυχία του τριημέρου ήταν το «Πρόστιμο» του Φωκίωνα Μπόγρη, το οποίο κατάφερε να κόψει 2.293 εισιτήρια σε 7 αίθουσες, σημειώνοντας μάλιστα και μερικές sold out προβολές. Φαίνεται πως ειδικά ο νεαρόκοσμος, ο οποίος αποτέλεσε και το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού του, εκτίμησε το ρεαλιστικό γκανγκστερικό δράμα που μιλάει τη γλώσσα της καθημερινότητας, δίνοντας παράλληλα μια σπίθα αναζωογόνησης και στο ελληνικό σινεμά.

Προβολές 

Οσο για τα υγειονομικά μέτρα, αυτά εφαρμόστηκαν κανονικά τις πρώτες ημέρες, προκαλώντας πάντως αναπόφευκτα και κάποια προβλήματα. «Ολη η δυσκολία είναι να καταφέρεις να χωρέσεις τις δύο προβολές στο πρόγραμμα. Εμείς προσλάβαμε έξτρα προσωπικό ώστε να γίνεται πιο γρήγορα η ενδιάμεση καθαριότητα κ.ο.κ., όμως με δεδομένο ότι είναι αδύνατο να ξεκινήσεις την προβολή πριν από τις 9 παρά (σ.σ. λόγω φωτός) και η απαγόρευση κυκλοφορίας είναι στις 00.30, τα πάντα είναι οριακά», μας λέει ο Ηλίας Γεωργιόπουλος, υπεύθυνος του «Ανεσις» στους Αμπελοκήπους.

Ο Αλκης Γούναρης, από την άλλη, ιδιοκτήτης των «Αμίκο», «Εκράν», «Ηλεκτρα» και «Ανοιξις», θεωρεί πως οι δύο προβολές είναι προς το παρόν ανέφικτες. «Αν δεν δείχνεις δύο εξίσου μικρές ταινίες είναι πολύ δύσκολο να ανταποκριθείς στα πρωτόκολλα και να τηρήσεις το ωράριο, οπότε αρχικά εμείς προβάλλουμε μόνο μία». Ενα άλλο ζήτημα που έχει προκύψει έχει να κάνει με τα ηλεκτρονικά εισιτήρια, που είναι «υποχρεωτικά». 

«Αρκετός κόσμος έχει μπερδευτεί, νομίζοντας πως είναι απαραίτητο να έχει κλείσει το εισιτήριό του online. Αυτό δεν ισχύει, το ταμείο λειτουργεί κανονικά, ωστόσο είναι πάντα πιο εξυπηρετικό (και γρήγορο) να έχει γίνει προαγορά», επισημαίνει ο κ. Γεωργιόπουλος.