Διστακτική εκκίνηση για συναυλίες και παραστάσεις

Διστακτική εκκίνηση για συναυλίες και παραστάσεις

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η μεγάλη στιγμή, θεωρητικά, έφτασε. Από σήμερα επιτρέπονται οι συναυλίες και οι παραστάσεις σε ανοιχτούς χώρους, με καθήμενους θεατές, πληρότητα θέσεων στο 50%, αποστάσεις ασφαλείας, χρήση μάσκας και άλλα υγειονομικά μέτρα. Το πρόγραμμα της ημέρας, ωστόσο, δεν περιλαμβάνει αυτό που θα λέγαμε πληθώρα εκδηλώσεων.

Μεταξύ άλλων, μπορεί κανείς να παρακολουθήσει το 20ό Athens Jazz Festival, που πραγματοποιείται μέχρι την Κυριακή στην Τεχνόπολη, αλλά και διαδικτυακά. Ή το μουσικό φεστιβάλ «Music Escapades: In Orbit v.2», που φέρνει στο Πάρκο Σταύρος Νιάρχος καλλιτέχνες της χιπ χοπ, της ηλεκτρονικής και της ροκ σκηνής και διαρκεί επίσης έως τις 30 Μαΐου. Θεατρικά μιλώντας, η παράσταση «Ιστορία χωρίς όνομα» σε σκηνοθεσία Κώστα Γάκη ανεβαίνει στο Βεάκειο μέχρι τη Δευτέρα, και κάπου εκεί φαίνεται να τελειώνουν οι επιλογές.

«Σίγουρα δεν πρόκειται για ένα δυναμικό ξεκίνημα», λέει η Κατερίνα Σταματάκη, πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Διοργανωτών Πολιτιστικών Εκδηλώσεων. «Στο πλαίσιο των δυνατοτήτων που μας δίνονται, αυτό είναι το περισσότερο που μπορούμε να κάνουμε. Εχουμε ενημερώσει το υπουργείο Πολιτισμού ότι η χωρητικότητα του 50% δεν ευνοεί την παραγωγή. Οι μόνοι χώροι εντός Αττικής όπου έχουμε προγραμματίσει εκδηλώσεις μέχρι στιγμής είναι η Τεχνόπολη και το Βεάκειο, γιατί μας παραχωρούνται από τους δήμους Αθήνας και Πειραιά με ηχητική κάλυψη, περιεχόμενο υγειονομικού πρωτοκόλλου, security, απολυμάνσεις κ.λπ. Θα μπορέσουμε να κάνουμε κάτι προς το τέλος της θερινής σεζόν, αν αυξηθεί η χωρητικότητα έστω και μέσα στο επόμενο δεκαπενθήμερο».

Οι δήμοι

Εξαίρεση αποτελούν, σύμφωνα με την κ. Σταματάκη, οι εκδηλώσεις που έχουν ήδη αγοραστεί από περιφερειακούς δήμους, οι οποίες ωστόσο αποτελούν ένα 15%-20% της συναυλιακής δράσης και αφορούν κυρίως τους μήνες Αύγουστο και Σεπτέμβριο. Υπάρχουν επίσης τα θέατρα ανά την Ελλάδα που μισθώνουν οι παραγωγοί για να παρουσιάσουν τους καλλιτέχνες τους, με μια σημαντική όμως διαφορά: «Από εκεί που για ένα μεγάλο όνομα ο παραγωγός θα μίσθωνε σαράντα χώρους, πλέον μισθώνει πέντε και σε κοντινές τοποθεσίες, με μικρό κόστος μετακίνησης και με το μάξιμουμ των παροχών», εξηγεί η κ. Σταματάκη.

Παρόμοια εικόνα περιγράφει ο πρόεδρος της Ενωσης Θεατρικών Παραγωγών Διονύσης Παναγιωτάκης. «Εχουμε μεταφέρει τις ημερομηνίες όσο γίνεται, ώστε να αρχίσουμε περιοδείες και παραστάσεις μετά τα μέσα Ιουνίου. Πιέζουμε τους αρμοδίους για αύξηση της χωρητικότητας στο 75%, ενώ υπάρχει και ένα μεγάλο πρόβλημα. Αν και έχει εγκριθεί η επιδότηση θέσεων για τον χειμώνα, δεν έχει εκταμιευθεί ακόμα. Μια περιοδεία έχει τεράστια έξοδα. Αν λοιπόν είχαμε την επιδότηση, κάτι θα τσουλούσε», παρατηρεί ο κ. Παναγιωτάκης.

Προβληματισμό επίσης προκαλεί στους παραγωγούς και στους διοργανωτές το γεγονός ότι τα ενοίκια των χώρων εκδηλώσεων, καθώς και άλλα έξοδα, παραμένουν αμείωτα σε σχέση με την προ πανδημίας εποχή. Οπως λέει ο κ. Παναγιωτάκης, το παράβολο για το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων που του ζητήθηκε προκειμένου να μισθώσει ένα θέατρο της περιφέρειας είναι 1.200 ευρώ, όσο και το 2019. «Θα είναι ένα ακόμα προβληματικό καλοκαίρι», καταλήγει ο πρόεδρος της Ενωσης, «και θα προκαλέσει μεγαλύτερα προβλήματα σε έναν κλάδο που έχει μείνει κλειστός περισσότερο από όλους».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή