ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Μόδα: Από το Σινικό Τείχος έως τον ναό του Ποσειδώνα

moda-apo-to-siniko-teichos-eos-ton-nao-toy-poseidona-561389416

Ηταν αρχές Οκτωβρίου του 2019 όταν έγινε η επίδειξη της κολεξιόν άνοιξη – καλοκαίρι 2020 της Μαίρης Κατράντζου στον αρχαιολογικό χώρο του ναού του Ποσειδώνα στο Σούνιο. Οι προσκεκλημένοι υπήρξαν λίγοι αλλά εκλεκτοί, μέλη του διεθνούς jet set. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Σωματείου «ΕΛΠΙΔΑ – Σύλλογος Φίλων Παιδιών με καρκίνο», και τα έσοδα διατέθηκαν για τις ανάγκες της Ογκολογικής Μονάδας Παίδων «Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – ΕΛΠΙΔΑ». Οσο για τη συλλογή που παρουσίασε η σχεδιάστρια, ήταν εμπνευσμένη από τη φιλοσοφική και μαθηματική σκέψη της ελληνικής αρχαιότητας. 

Ηταν η πρώτη φορά που το υπουργείο Πολιτισμού παραχώρησε τον ναό του Ποσειδώνα για τέτοιο σκοπό. Ενα πρώτο «άνοιγμα» στις επιδείξεις μόδας είχε γίνει με τη συλλογή Κωστέτσου στην πλατεία του Ηρωδείου το 2018. Ηχηρή όμως ήταν η άρνηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) να επιτρέψει στον οίκο Gucci να κάνει την επίδειξή του στην Ακρόπολη το 2017, προτείνοντας κάποιες εναλλακτικές που δεν έγιναν δεκτές. Μια μικρή έρευνα στο Διαδίκτυο μας θυμίζει ότι το 2010 ο οίκος Fendi και ο Καρλ Λάγκερφελντ είχαν επίσης προσπαθήσει να προσεγγίσουν την Ακρόπολη για μια επίδειξη, αλλά το αίτημα απορρίφθηκε. 

Ωστόσο τρία χρόνια νωρίτερα, ο οίκος Fendi είχε πετύχει το ακατόρθωτο: Να στήσει μια πασαρέλα μόδας στο Μεγάλο Σινικό Τείχος, συγκεκριμένα σε ένα γραφικό τμήμα του βορειοδυτικά του Πεκίνου. Οι πληροφορίες που βγήκαν στο φως της δημοσιότητας αρκετά αργότερα, υποστηρίζουν πως ελάχιστοι άνθρωποι εκείνη την εποχή –ούτε καν ο Λάγκερφελντ και η Σίλβια Βεντουρίνι Φέντι– γνώριζαν πως μέχρι την τελευταία στιγμή δεν είχαν λάβει επίσημη άδεια για αυτή την επίδειξη. Επειδή δεν υπήρξε έως τότε ανάλογο αίτημα, δεν ήταν σαφές ποια διαδικασία θα έπρεπε να ακολουθήσουν οι Ιταλοί υπεύθυνοι της διοργάνωσης. Το βασικότερο, όπως τους ενημέρωσαν, δεν ήταν να πάρουν έγκριση, αλλά να μην εισπράξουν απορρίψεις. Ετσι κι έγινε. Το 2007, μια κάπως ψυχρή βραδιά του Οκτωβρίου, τα μοντέλα του οίκου –44 κοπέλες από την Κίνα και 44 από τη Δύση– περπάτησαν πάνω σε αυτόν τον αρχαίο πέτρινο δρόμο –Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO–, στην «πρώτη επίδειξη μόδας που ήταν ορατή από το φεγγάρι», όπως είχε πει τότε ο μεγιστάνας Μπερνάρ Αρνό. Εκείνη η επίδειξη μόδας αποτέλεσε ένα εξαιρετικά επιτυχημένο επικοινωνιακά εγχείρημα – υπερθέαμα, και σχεδιάστηκε έτσι ώστε να κάνει τον γύρο του κόσμου μέσα από εντυπωσιακά τηλεοπτικά και φωτογραφικά πλάνα. Ο οίκος Fendi απέκτησε έτσι παγκόσμια αναγνωρισιμότητα, και η Κίνα έδειξε ότι ήταν πλέον έτοιμη να εισέλθει στον κόσμο της δυτικής πολυτέλειας, λίγο πριν από τους Ολυμπιακούς του 2008.

Διαβάστε ακόμη:

Η Ακρόπολη είναι πάντα στη μόδα

Ακρόπολη: Oι θρύλοι του Χόλιγουντ και η εκρηκτική Τζένιφερ Λόπεζ

Ακρόπολη: Το αθώο 1951 και η ανάδυση της νέας Αθήνας

Μόδα: Από το Σινικό Τείχος έως τον ναό του Ποσειδώνα

Η Ακρόπολη στον φωτογραφικό φακό

Ακρόπολη, η αγαπημένη των VIP

Τελευταίες ειδήσεις