ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Το παγκόσμιο σινεμά στέκεται ξανά στα πόδια του

to-pagkosmio-sinema-steketai-xana-sta-podia-toy-561392287

Επειτα από οκτώ μήνες κλειστών κινηματογραφικών αιθουσών, η παγκόσμια αγορά του παραδοσιακού σινεμά ξαναπήρε εμπρός τρίζοντας πριν από έναν μήνα περίπου –για εμάς ήταν κάτι λιγότερο– και πλέον έχει αρχίσει να βρίσκει για τα καλά τον βηματισμό της. Τα ευχάριστα νέα αποτελούν, βέβαια, μια πρώτη απάντηση στις «Κασσάνδρες» που προέβλεπαν τον θάνατο της αίθουσας, ωστόσο κάποια από τα στοιχεία θέλουν προσοχή στην ανάγνωσή τους.

Το σίγουρο είναι ότι τα μπλοκμπάστερ και οι ταινίες για παιδιά κρατούν γερά και έχουν ήδη φέρει μεγάλες μάζες κόσμου πίσω στα σινεμά. Ενδεικτικά, το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η νέα, ένατη, έκδοση του franchise «Fast and Furious» ξεπέρασε τα 250 εκατ. δολάρια παγκόσμιων εισπράξεων, δίχως να έχει μπει ακόμη στο παιχνίδι η βασική αμερικανική αγορά, όπου η ταινία κυκλοφορεί στις 25 Ιουνίου. Τα 203 εκατ. μάλιστα από αυτά προέρχονται μόνο από το κινεζικό box office.

Κοντά σε τέτοια, προ πανδημίας νούμερα, ωστόσο, κινούνται και άλλες ταινίες: το πολυαναμενόμενο θρίλερ «Ενα ήσυχο μέρος 2» έχει ήδη φθάσει τα 138 εκατ. δολάρια διεθνώς, ενώ το τρίτο σίκουελ του «Conjuring» σημείωσε αυτό το τριήμερο το καλύτερο άνοιγμα της μετά COVID-19 εποχής για οποιοδήποτε φιλμ.

Οσο για τη χώρα μας, παρά το γεγονός πως οι καθοριστικές για τις εμπορικές ταινίες χειμερινές αίθουσες παραμένουν κλειστές, η κίνηση στα θερινά είναι αρκετά ενθαρρυντική. Οι περίπου 17.000 εισιτήρια του πρώτου τριημέρου (21-23/5) έγιναν 26.000 το δεύτερο (28-30/5) και σκαρφάλωσαν σε 40.643 κατά το τελευταίο (4-6/6). Το καλύτερο άνοιγμα έκανε μάλλον απροσδόκητα το κινούμενο σχέδιο «Croods 2» με 7.143 εισιτήρια, ενώ το «Ενα ήσυχο μέρος 2» πήγε καλά και στα μέρη μας με 5.753 εισιτήρια, ακολουθούμενο από το «Nomadland» που ξεπέρασε συνολικά τις 30.000, ενώ και το ελληνικό «Ράφτης» άνοιξε με 4.616 εισιτήρια. 

Στην άλλη πλευρά του νομίσματος υπάρχει η «Cruella». Η πολυαναμενόμενη ταινία της Ντίσνεϊ με την Εμα Στόουν έφθασε μεν τις 5.793 εισιτήρια στην Ελλάδα και τα 87,1 εκατ. δολάρια σε παγκόσμιες εισπράξεις, ωστόσο για το δεδομένα της αυτά τα νούμερα είναι μάλλον φτωχά. Αιτία φυσικά το γεγονός ότι η ταινία έχει ανέβει ταυτόχρονα στο Disney+ και επομένως έχει κυκλοφορήσει ευρέως πειρατικά στο Διαδίκτυο. Αν όλο και περισσότερες παραγωγές στο μέλλον πάρουν αυτόν τον δρόμο, ο τζίρος της αίθουσας θα μειωθεί αισθητά.