Νέα γυναίκα, μόνη, ψάχνει… εκδίκηση

Νέα γυναίκα, μόνη, ψάχνει… εκδίκηση

Δυνατή πλοκή στο φιλμ που κέρδισε το Οσκαρ πρωτότυπου σεναρίου

1' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Υποσχόμενη νέα γυναίκα (Promising 
Young Woman) ★★★
ΔΡΑΜΑ (2020)
Σκηνοθεσία: Εμεραλντ Φενέλ
Ερμηνείες: Κάρεϊ Μάλιγκαν,
Μπο Μπέρναμ, Αλισον Μπρι
 
Από τις πιο πολυσυζητημένες ταινίες των φετινών Οσκαρ και νικήτρια τελικά του βραβείου πρωτότυπου σεναρίου, το φιλμ της πρωτοεμφανιζόμενης Εμεραλντ Φενέλ σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητο. Βασική αιτία γι’ αυτό είναι (και) η πρωταγωνίστρια, Κάρεϊ Μάλιγκαν, η οποία υποδύεται την Κασάντρα, μια μάλλον βαλτωμένη 35άρα, η οποία μένει ακόμη με τους γονείς της, ενώ τα βράδια «ψαρεύει» άνδρες σε διάφορα ύποπτα καταγώγια. Σύντομα ωστόσο θα αντιληφθούμε πως τα πράγματα δεν είναι όπως φαίνονται και ένα ψυχικό τραύμα από το παρελθόν είναι αυτό που τροφοδοτεί με τρομερή αποφασιστικότητα κάθε της κίνηση.

Η ηθοποιός Εμεραλντ Φενέλ («The Crown») περνάει εδώ πίσω από την κάμερα και ταυτόχρονα καβαλά το κύμα της γυναικείας περηφάνιας, δημιουργώντας ένα φιλμ εκδίκησης, το οποίο ωστόσο αρνείται πεισματικά να τηρήσει κατά γράμμα τις συμβάσεις του είδους. Αυτές ξεκινούν φυσικά από την ίδια τη Μάλιγκαν, η εύθραυστη εικόνα της οποίας, που έχουμε συνηθίσει και από άλλα φιλμ, δεν είναι ακριβώς συμβατή με εκείνη της ηρωίδας που παίρνει την κατάσταση στα χέρια της. Παρ’ όλα αυτά, το τελευταίο συμβαίνει, σε βαθμό μάλιστα υπερβολής, με την οποία πάντως το συγκεκριμένο φιλμ δεν έχει κανένα πρόβλημα να φλερτάρει.

Βλέπετε, η δημιουργός του είναι εδώ «στρατευμένη» και επομένως έτοιμη να χτίσει με κάθε πιθανό τρόπο τις εντάσεις και τις συναισθηματικές αιχμές, που θα μας οδηγήσουν στο σοκαριστικό φινάλε. Εκεί άλλωστε κρύβεται και η μεγαλύτερη έκπληξη του συνόλου, η οποία διαχωρίζει την ταινία από το είδος και εξυπηρετεί άψογα τον σκοπό της, παρόλο που οι τίτλοι τέλους θα μπορούσαν να πέσουν και λίγο νωρίτερα.

Εκτός πάντως από την όντως αφοσιωμένη και εξαιρετική ερμηνεία της Μάλιγκαν, εδώ υπάρχουν και άλλα αξιοσημείωτα, όπως το γεγονός ότι η Φενέλ χρησιμοποιεί κωμικούς ηθοποιούς σε δεύτερους ρόλους, δίνοντας μια παιγνιώδη διάθεση σε ένα κατά τα άλλα πολύ «βαρύ» θέμα. 

Τέτοια είναι κατά κανόνα η Αλισον Μπρι («Community», «Glow»), αλλά και ο υπέροχος αυτοσχεδιαστικός κωμικός Μπο Μπέρναμ, ο οποίος εδώ υποδύεται τον μοναδικό άνδρα που μοιάζει να ξεφεύγει από την εκδικητική λαίλαπα, όχι όμως για πολύ.

Το βασικό ερώτημα, βέβαια, που τίθεται πάντα με τέτοιου είδους ταινίες είναι κατά πόσον ο (πολύ σεβαστός) σκοπός τους ξεπερνά την όποια κινηματογραφική αξία και, φυσικά, σε τι βαθμό κάτι τέτοιο αξίζει επιβράβευση. Στην περίπτωση της δεύτερης, το φιλμ της Φενέλ παίρνει σίγουρα πάνω από τη βάση, δίχως όμως να φτάσει και τα υψηλότερα στάνταρ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή