Borderline Festival: μια γιορτή για την πειραματική μουσική

Borderline Festival: μια γιορτή για την πειραματική μουσική

Από σήμερα μέχρι την Κυριακή στον Δημοτικό Κινηματογράφο Ταύρου «Νέα Μασκώτ» και στο θέατρο του Πολυχώρου Λιπασμάτων Δραπετσώνας.

2' 2" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Και όμως, έχουν περάσει δέκα χρόνια. Το ημερολόγιο έγραφε 31 Μαρτίου του 2011, όταν το Borderline Festival παρουσιαζόταν στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση για πρώτη φορά. Ηταν ένα ντεμπούτο που μπορεί να ενθουσίασε κυρίως τους μύστες της επονομαζόμενης πειραματικής μουσικής, αλλά και που θα αποδεικνυόταν πολλαπλώς εντυπωσιακό αργότερα: σε εκείνη τη διοργάνωση είχε εμφανιστεί με το τσέλο της η Ισλανδή Χίλντουρ Γκουντναντότιρ, η οποία το 2019 έγραψε τη μουσική για τη σειρά «Chernobyl» και βραβεύθηκε με Οσκαρ για το σάουντρακ της ταινίας «Τζόκερ». 

Συνεχίζοντας να προσκαλεί καλλιτέχνες που προσεγγίζουν με αντισυμβατικό τρόπο τη μουσική, το Borderline Festival επιχειρεί φέτος να υπενθυμίσει στο κοινό και κάτι που, ανθρωπολογικά μιλώντας, τείνει να εξαφανιστεί: την ιδιότητα του ήχου να απευθύνεται όχι μόνο στην ακοή, αλλά και στις υπόλοιπες αισθήσεις, όπως και στο ίδιο το σώμα.

Πραγματοποιείται από σήμερα μέχρι την Κυριακή στον Δημοτικό Κινηματογράφο Ταύρου «Νέα Μασκώτ» και στο θέατρο του Πολυχώρου Λιπασμάτων Δραπετσώνας, με το πρόγραμμά του να είναι εξίσου ετερόκλητο. Η εκκίνηση γίνεται απόψε στις 9 μ.μ. με τον Kostadis, ο οποίος θα παρουσιάσει ένα ηλεκτροακουστικό σετ με αναλογικά σινθεσάιζερ, αφρικανικά κρουστά και έναν ψηφιακό ταλαντωτή αφής, στη συνέχεια ακολουθεί η Αυστραλή Τζούλια Ράιντι που αρέσκεται να συντονίζει την αναπνοή της με τα αρπίσματα της 12χορδης κιθάρας της και η βραδιά κλείνει με την προβολή της ταινίας «Honor and obey» του Αμερικανού Γουόρεν Σόνμπερτ, που θα συνοδεύεται από τη ζωντανή μουσική της Θάλειας Ιωαννίδου.

Το Σάββατο θα εμφανιστούν οι Wild Terrier Orchestra (ή αλλιώς ο Δημήτρης Παπαδάτος στα ηλεκτρονικά και η Φωτεινή Κορρέ στο νέυ), ενώ σειρά έχει η «υποβρύχια τέκνο» του Γερμανού Τόμας Κένερ, μέχρι που τη σκυτάλη θα πάρει η κολεκτίβα των Curl: αποτελείται από δημιουργούς καταξιωμένους αλλά πρωτοποριακούς, όπως η Βρετανίδα συνθέτρια Μίκα Λέβι, που το 2016 διεκδίκησε το Οσκαρ για τη μουσική της ταινίας «Jackie». 

Την Κυριακή, ο Δανός Τζέικομπ Κίρκεγκορ θα παρουσιάσει την εξέλιξη του πρότζεκτ «Testimonium-Athens», που καταγράφει ήχους και δονήσεις από χώρους διαχείρισης απορριμμάτων. Η Αμερικανίδα Λέα Μπερτούτσι θα διατρέξει ολόκληρο το ακουστικό φάσμα σε μια εμφάνιση που χαρακτηρίζεται «κινηματογράφος για τα αυτιά». Η οπτικοακουστική περφόρμανς Aria των Coti K., Ερατώς Τζαβάρα και Αντρέα Μπονέτι πραγματεύεται την αξία του καθαρού αέρα, μην ξεχνάμε όμως και τα ψηφιακά έργα της διοργάνωσης: ήδη έχουν αναρτηθεί στο κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση στο YouTube μια πρώτη μορφή του «Testimonium» του Τζέικομπ Κίρκεγκορ, το queer παραμύθι «Dentata Pearls» της Αντιγόνης Τσαγκαροπούλου και η μουσική σύνθεση «Infinity» της Νικολέτας Χατζοπούλου, που βασίζεται στο halldorophone, μια εξελιγμένη εκδοχή του βιολοντσέλου. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή