Μεγάλη όπερα και πάλι στην Αθήνα

Μεγάλη όπερα και πάλι στην Αθήνα

Παρακολουθήσαμε μαζί με χιλιάδες κόσμου το «All Star Γκαλά Βέρντι» της Λυρικής Σκηνής

2' 2" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αναγγέλθηκε ως η πιο πολυαναμενόμενη βραδιά του καλοκαιριού και καλωσορίστηκε σαν το πολιτιστικό γεγονός της χρονιάς. Τέτοιους χαρακτηρισμούς τούς ευνοεί η πληττόμενη πολιτιστική παραγωγή της Αθήνας. Ας μη βιαστούμε πάντως να τους απορρίψουμε ως ενθουσιώδεις· κατ’ αρχάς, ποσοτικά μιλώντας, το «All Star Γκαλά Βέρντι» που παρουσίασε η Εθνική Λυρική Σκηνή το Σάββατο, φέρνοντας στο Καλλιμάρμαρο μερικά από τα μεγαλύτερα διεθνή ονόματα της όπερας, ήταν επιτυχημένο: παρακολουθήθηκε ούτε λίγο ούτε πολύ από 8.000 θεατές.

Το καλλιτεχνικό επίπεδο της εκδήλωσης δεν χρειαζόταν άλλα εχέγγυα πέρα από τα ονόματα των συμμετεχόντων, που αν είχαν κάτι να φοβηθούν, θα ήταν το ενδεχόμενο ενός ακατάλληλου για μαζικές εκδηλώσεις αγέρα. 

Τελικά, ήταν όσος χρειαζόταν για να ανακινήσει εντυπωσιακά το ασημένιο φόρεμα της ντίβας της βραδιάς, της Αννα Νετρέμπκο, κατά την είσοδό της: έπειτα από μια εισαγωγή του «Ναμπούκο», εκτελεσμένη από την Ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής υπό τη διεύθυνση του Φιλίπ Ογκέν, η κορυφαία ίσως σοπράνο του 21ου αιώνα βημάτισε αργά στη σκηνή, πήρε θέση στο μικρόφωνο και απήγγειλε τον μονόλογο της Λαίδης Μάκβεθ από την αντίστοιχη όπερα του Βέρντι και έπειτα ερμήνευσε την ειδικών απαιτήσεων άριά της, που έφερε το πρώτο θερμό χειροκρότημα. 

Η άρια της Λεονόρας από τον «Τροβατόρε», που αποδόθηκε αργότερα από τη Ρωσίδα υψίφωνο με ανάλογο βάθος και συναίσθημα, έγινε δεκτή με ακόμη μεγαλύτερο ενθουσιασμό.

Καθένα από τα ονόματα του γκαλά ξεχώρισε για δικούς του λόγους. Η Ανίτα Ρατσβελισβίλι, η αδιαφιλονίκητη «βερντιανή» μεσόφωνος της εποχής μας, ερμήνευσε με πάθος τις δύο άριες της Ατσουτσένας από τον «Τροβατόρε», ενώ ο διεθνώς καταξιωμένος βαρύτονος Δημήτρης Πλατανιάς ήταν στιβαρός στον μονόλογο του Ιάγου από τον «Οθέλο» και στην άρια του «Ριγολέτου». Ανετος στις δυσπρόσιτες νότες, ο τενόρος Γιουσίφ Εϊβάζοφ καθήλωσε τους θεατές με την άρια του Μανρίκο από τον «Τροβατόρε», αλλά και αλάφρυνε το κλίμα με το περίφημο «La donna è mobile» από τον «Ριγολέτο».

Τα ντουέτα του προγράμματος (η Νετρέμπκο και ο Εϊβάζοφ ως Δυσδαιμόνα και Οθέλλος, η Αννα με την Ανίτα ως Αΐντα και Αμνέριδα) έφεραν στο Καλλιμάρμαρο λίγη από τη δραματικότητα του λυρικού θεάτρου. Το τρίο από τον «Τροβατόρε», που ερμήνευσαν οι Νετρέμπκο, Εïβάζοφ και Πλατανιάς, είχε μια δύναμη ασυνήθιστη, ακόμη και για τα μεγέθη του χώρου. Μέχρι που στο ανκόρ, οι τέσσερις μονωδοί καταχειροκροτήθηκαν για το κουαρτέτο του «Ριγολέτου» και για το αναπτερωτικό «Libiamo» της «Τραβιάτα».

Ενας ακόμη πρωταγωνιστής άφησε τη δική του σφραγίδα στην εκδήλωση: ήταν οι φωτισμοί του Γιώργου Τέλλου, που αναδείκνυαν τον χαρακτήρα του Παναθηναϊκού Σταδίου, αλλά και τις εντάσεις της μουσικής του Τζιουζέπε Βέρντι. 

Τελευταίες ειδήσεις

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή