Οι «Δεν είμαστε Ζουλού» ανεβαίνουν στο Ηρώδειο

Οι «Δεν είμαστε Ζουλού» ανεβαίνουν στο Ηρώδειο

Τα τραγούδια της εκπομπής «Εδώ Λιλιπούπολη» θα παρουσιαστούν τη Δευτέρα και την Τρίτη, στις 9 μ.μ., στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

2' 37" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τι παράξενη και ολοζώντανη πολιτεία που ήταν η Λιλιπούπολη. Η πολυτραγουδισμένη παιδική ραδιοφωνική σειρά που μετέδιδε από το 1976 μέχρι το 1980 το Τρίτο Πρόγραμμα υπό τη διεύθυνση του Μάνου Χατζιδάκι είχε χαρακτήρες αλλόκοτους σαν τον δήμαρχο Χαρχούδα και τον Δυστροπόπιγκα, αλλά και τοποθεσίες εξωτικές όπως ο Γιαουρτοπόταμος ή το Φεγγαρονήσι.

Και ενώ η εκπομπή απευθυνόταν σε παιδιά, συνδύαζε τη μαγεία του να ανακαλύπτεις τον κόσμο, με τη χαρά του να τον βλέπεις με πνεύμα ανατρεπτικό. Τέτοια εγχειρήματα συνήθως προκαλούν νοσταλγία, ακόμα και σε γενιές που δεν τα έζησαν καν. Σε κάποιους άλλους, όπως ο συνθέτης και μαέστρος Νίκος Χριστοδούλου, που συμμετείχε στη μουσική ομάδα της Λιλιπούπολης μαζί με τη Λένα Πλάτωνος, τον Νίκο Κυπουργό και τον Δημήτρη Μαραγκόπουλο, αυτή η νοσταλγία είναι παραπάνω από πολύτιμη.

«Ηταν μια εποχή γεμάτη δράση», λέει στην «Κ» με ώριμο πια ενθουσιασμό ο Νίκος Χριστοδούλου. «Ενα χαρακτηριστικό της, συμβολικό από μια άποψη, είναι ότι οι συνθέτες δεν έχουμε καμία κοινή φωτογραφία από εκείνη τη δραστηριότητά μας. Είναι μια ένδειξη του κεφιού και της ενέργειάς μας. Μουσικά μιλώντας, ήταν κάτι το συναρπαστικό, γιατί αφήναμε τη φαντασία μας ελεύθερη. Μαέστρος ήταν ο Βύρων Φιδετζής, ενώ είχαμε στη διάθεσή μας πολύ καλούς μουσικούς, με αποτέλεσμα να γράψουμε συνθέσεις χωρίς περιορισμούς, οι οποίες σήμερα αποτελούν σημαντική παρακαταθήκη για όλους. Υπήρχαν πολλοί συνεργάτες, οι τραγουδιστές, οι ηθοποιοί και βέβαια, οι δύο κυρίες που εμπνεύστηκαν την εκπομπή, η Ρεγγίνα Καπετανάκη και η Ελένη Βλάχου. Και φυσικά, η Μαριανίνα Κριεζή, η συνεργασία με την οποία ήταν καταλυτική. Το εκπληκτικό ποιητικό κείμενό της ήταν γεμάτο έμπνευση, χιούμορ, φωτεινότητα και ακρίβεια».

Κάπως έτσι γεννήθηκαν τραγούδια σαν το «Χρυσαλιφούρφουρο», η «Ρόζα Ροζαλία», «Ως πότε παπαγάλοι θα ζούμε στα κλουβιά», που τραγουδούσαν κυρίως οι Σπύρος Σακκάς, Σαβίνα Γιαννάτου, Αντώνης Κοντογεωργίου και Νένα Βενετσάνου, αλλά και που μαζί με τα κείμενα της εκπομπής, προκαλούσαν κυβερνητικές αντιδράσεις οι οποίες ακούγονταν μέχρι τη Βουλή.

«Δεν επηρεαζόμασταν από αυτά, μάλλον το διασκεδάζαμε μέσα στη νεανικότητά μας. Ηταν πολύ έξυπνη, τολμηρή και αδιαπραγμάτευτη η αντίδραση του Μάνου Χατζιδάκι σε τέτοιες επιθέσεις. Κάποιες ήταν εξοργιστικές, μην ξεχνάμε όμως ότι μιλάμε για την εποχή λίγο μετά την πτώση της δικτατορίας, επομένως υπήρχαν εντάσεις άσχετες με τη Λιλιπούπολη», θυμάται ο Νίκος Χριστοδούλου.

Σήμερα, η έγνοια του είναι άλλη. Τα τραγούδια της εκπομπής «Εδώ Λιλιπούπολη» θα παρουσιαστούν τη Δευτέρα και την Τρίτη στις 9 μ.μ. στο Ηρώδειο (εξ αναβολής λόγω κρούσματος κορωνοϊού στην ομάδα), στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, υπό τη μουσική διεύθυνση του Νίκου Χριστοδούλου και με τις ερμηνείες των Σαβίνας Γιαννάτου, Δώρου Δημοσθένους, Λένιας Ζαφειροπούλου και Τάση Χριστογιαννόπουλου. Θα τους συνοδεύουν δεκαεπτά μέλη του μουσικού συνόλου Ventus Εnsemble και η παιδική – νεανική χορωδία Rosarte (σε διεύθυνση Ρόζης Μαστροσάββα), η οποία θα αποδώσει και ορισμένα κομμάτια στη νοηματική γλώσσα.

Τα τραγούδια θα εκτελεστούν στις πρωτότυπες, διευρυμένες ενορχηστρώσεις τους, που με δεδομένη τη διάθεση των τεσσάρων συνθετών να πειραματιστούν τότε με τις νέες μουσικές κατευθύνσεις, καθιστούν το εγχείρημα ιδιαίτερο και προκλητικό. «Η προετοιμασία ήταν δύσκολη, περισσότερο από ό,τι φαντάζεται κανείς», λέει ο Νίκος Χριστοδούλου. «Κύλησε όμως με πολλή χαρά και κέφι. Εύχομαι να τα μοιραστούμε με όσους έρθουν στο Ηρώδειο και ο κόσμος να χαρεί τη Λιλιπούπολη και τις μουσικές της, ειδικά αυτές τις μέρες».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή