Πόσο επικίνδυνα είναι τα κινηματογραφικά γυρίσματα;

Πόσο επικίνδυνα είναι τα κινηματογραφικά γυρίσματα;

Σύμφωνα με όσα διαβάζουμε από τα αμερικανικά MME, τα συναισθήματα ήταν ανάμεικτα το βράδυ της Δευτέρας, στη συγκέντρωση που πραγματοποιήθηκε στο Λος Αντζελες στη μνήμη της αδικοχαμένης Χελίνα Χάτσινς: θλίψη ανακατεμένη με οργή.

1' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σύμφωνα με όσα διαβάζουμε από τα αμερικανικά MME, τα συναισθήματα ήταν ανάμεικτα το βράδυ της Δευτέρας, στη συγκέντρωση που πραγματοποιήθηκε στο Λος Αντζελες στη μνήμη της αδικοχαμένης Χελίνα Χάτσινς: θλίψη ανακατεμένη με οργή. Θλίψη, προφανώς, διότι μια νέα γυναίκα, μητέρα και επαγγελματίας βρήκε αδόκητο τέλος στην εργασία της, όταν τα (υποτιθέμενα) άσφαιρα από το όπλο που κρατούσε ο διάσημος ηθοποιός Αλεκ Μπάλντουιν την τραυμάτισαν θανάσιμα.

Η διευθύντρια φωτογραφίας Χάτσινς όπως και πολλοί άλλοι συνάδελφοί της αναγκάζονται τα τελευταία χρόνια να δουλεύουν με εξαντλητικά ωράρια, σε συνθήκες που πολλές φορές δεν προβλέπουν ακριβώς όλα τα κατάλληλα μέτρα ασφαλείας. Και εδώ έρχεται η οργή. Οι εκατοντάδες επαγγελματίες του σινεμά που συγκεντρώθηκαν έξω από τα γραφεία της διεθνούς ένωσής τους (IATSE) στο Λος Αντζελες, μόλις λίγες ημέρες πριν από το δυστύχημα, προετοίμαζαν απεργιακές κινητοποιήσεις σχετικά με ακριβώς αυτά τα ζητήματα.

«Είμαστε εδώ για να θρηνήσουμε. Φοβάμαι, ωστόσο, ότι η συγκέντρωσή μας περιέχει επίσης δυσαρέσκεια και κάποιο θυμό. Θυμό διότι υπερβολικά συχνά η βιασύνη να ολοκληρωθούν οι παραγωγές και οι συντομεύσεις βάζουν την ασφάλεια σε δεύτερη μοίρα και τα μέλη των κινηματογραφικών συνεργείων σε κίνδυνο», είπε στην ομιλία του ο αντιπρόεδρος της ένωσης, Μάικλ Μίλερ.

Πράγματι, και μόνο αν αναλογιστεί κανείς τη συχνότητα που βλέπουμε πια ταινίες και σειρές να ξεπηδούν σε παντός είδους οθόνες και πλατφόρμες, θα αντιληφθεί πως η ταχύτητα με την οποία παράγεται όλο αυτό το υλικό είναι σχεδόν… αφύσικη. Οι δε εργαζόμενοι του κλάδου μιλούν όλο και πιο συχνά τόσο για τις χαμηλές απολαβές όσο και (κυρίως) για τις ατελείωτες ώρες δουλειάς στα σετ, ειδικά των τηλεοπτικών σειρών.

Από την άλλη, τα λάθη, ακόμη και τα πιο ολέθρια, γίνονται από ανθρώπους. Στην προκειμένη περίπτωση όλα δείχνουν πως αυτό ήταν βασικά του βοηθού σκηνοθέτη Ντέιβ Χέιλς, ο οποίος είχε την ευθύνη να διπλοτσεκάρει τα όπλα προτού τα παραδώσει στους πρωταγωνιστές για τη μοιραία πρόβα. Οπως, μάλιστα, κατέθεσαν άλλα τρία μέλη κινηματογραφικών συνεργείων, αυτή δεν ήταν καν η πρώτη φορά, αφού το 2019 ο Χέιλς είχε εμπλακεί σε παρόμοιο περιστατικό κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας «Freedom’s path», το οποίο είχε ως συνέπεια τον ελαφρύ τραυματισμό ενός μπούμαν.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή