ΘΕΑΤΡΟ

Η ασφάλεια πιο πάνω από την τέχνη

Θεατρικοί παραγωγοί σχολιάζουν στην «Κ» την αποχώρηση του Αρη Σερβετάλη από την παράσταση

Η ασφάλεια πιο πάνω από την τέχνη

Ως μεμονωμένη περίπτωση βλέπουν επαγγελματίες του θεάτρου την αποχώρηση του ηθοποιού Αρη Σερβετάλη από την παράσταση «Ρινόκερος» μετά την υποχρεωτική λειτουργία του θεάτρου Κιβωτός ως χώρου για αμιγώς εμβολιασμένους και τονίζουν ότι η κίνηση του γνωστού ηθοποιού στέλνει το λάθος μήνυμα.

«Το θέατρο είναι τώρα ο ασφαλέστερος χώρος για να διασκεδάσει κάποιος και μια τέτοια κίνηση μόνο κακό κάνει σε όλους. Η δημόσια ασφάλεια είναι πιο πάνω από την τέχνη», λέει στην «Κ» ο θεατρικός παραγωγός της εταιρείας Λυκόφως, Γιώργος Λυκιαρδόπουλος, ο οποίος διαχειρίζεται το Θέατρο της Οδού Κυκλάδων Λευτέρης Βογιατζής και το Σύγχρονο Θέατρο, και προσθέτει ότι στις πρόβες που γίνονται αυτές τις ημέρες οι ηθοποιοί ζητούν να μάθουν εάν όλο το προσωπικό είναι εμβολιασμένο για να μη διατρέξουν κάποιον κίνδυνο. «Εμείς πιστεύουμε γενικά ότι δεν αρκεί να γίνονται rapid tests δύο φορές την εβδομάδα εάν κάποιος είναι ανεμβολίαστος γι’ αυτό και κάνουμε σε όλους ανεξαιρέτως rapid test πριν πουν στην πρόβα», σημειώνει.

Είναι η εξαίρεση

«Αυτό που συνέβη με τον κ. Σερβετάλη είναι η εξαίρεση και όχι ο κανόνας στο ελληνικό θέατρο», τονίζει από την πλευρά του ο διευθυντής των Θεατρικών Σκηνών, Πάνος Κατσαρίδης. Το προσωπικό και οι ηθοποιοί του Παλλάς και των θεάτρων της εταιρείας, μας λέει, έδειξαν σοβαρότητα και εμβολιάστηκαν και δεν υπήρξε σκέψη περί αποχωρήσεων ή άλλων αντιδράσεων σε καμία περίπτωση. «Δεν μπορείς να ζητάς από τον κόσμο να είναι εμβολιασμένος και να μην είσαι εσύ», συμπληρώνει.

«Το θέατρο είναι τώρα ο ασφαλέστερος χώρος για να διασκεδάσει κάποιος και μια τέτοια κίνηση μόνο κακό κάνει σε όλους», λέει στην «Κ» ο θεατρικός παραγωγός Γιώργος Λυκιαρδόπουλος.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο παραγωγός Διονύσης Παναγιωτάκης των Αθηναϊκών Θεάτρων. Οι επτά σκηνές της εταιρείας (Αλίκη, Μικρό Παλλάς, Χορν κ.ά.) λειτούργησαν εξαρχής ως χώροι αμιγώς για εμβολιασμένους και το προσωπικό που επιλέχθηκε για να τα στελεχώσει ήταν επίσης εμβολιασμένο.

Μια ένδειξη

Τα παραπάνω βέβαια είναι μόνο μια ένδειξη του τι συμβαίνει σε ένα τμήμα της θεατρικής Αθήνας, καθώς υπάρχουν παραστάσεις με ηθοποιούς ή προσωπικό που δεν έχουν εμβολιαστεί και εργάζονται με τη διενέργεια rapid test. Κανείς όμως δεν φαίνεται να έχει αποχωρήσει από μια παράσταση εάν το θέατρο –διότι μέχρι πρόσφατα ήταν απόφαση της επιχείρησης– επέλεγε να λειτουργήσει ως χώρος αμιγώς για εμβολιασμένους.

Στο μεταξύ, το θέατρο Κιβωτός ανακοίνωσε ότι η παράσταση «Ρινόκερος» αναβάλλεται επ’ αόριστον και ότι όσοι αγόρασαν εισιτήριο θα πάρουν πίσω τα χρήματά τους. H εταιρεία παραγωγής του έργου «Τεχνηχώρος» βρίσκεται σε αναζήτηση νέου πρωταγωνιστή για να καλύψει το κενό που αφήνει ο κ. Σερβετάλης προκειμένου να συνεχιστεί το έργο και η εργασία των υπόλοιπων συντελεστών. Ο γνωστός ηθοποιός είχε ανακοινώσει στην εταιρεία παραγωγής από τον περασμένο Αύγουστο ότι σε περίπτωση που στα θέατρα επιτραπεί η είσοδος μόνο εμβολιασμένου κοινού, εκείνος θα αποχωρούσε, καθώς δεν πίστευε στον διαχωρισμό του κοινού.

Πάντως, άνθρωποι της αγοράς σημειώνουν ότι η αποχώρηση ενός πρωταγωνιστή δεν ακυρώνει απευθείας μια παράσταση ως συμβάν ανωτέρας βίας. Ο παραγωγός μπορεί να αντικαταστήσει τον ηθοποιό και να συνεχιστεί η παράσταση ή να φέρει άλλη παραγωγή και να χρησιμοποιήσει τους ίδιους ηθοποιούς για να μη χάσουν τη δουλειά τους.