ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Ολα τα… λεφτά στο μέλλον της ψυχαγωγίας

Το κλίμα στην κεντρική κινηματογραφική βιομηχανία θα έπρεπε κανονικά να είναι… ζοφερό. Παρά το γεγονός ότι οι μεγάλες αγορές –και οι κινηματογραφικές τους αίθουσες– παραμένουν προς το παρόν ανοιχτές και τα χολιγουντιανά φιλμ κυκλοφορούν κανονικά, η οικονομική πληγή της πανδημίας παραμένει χαίνουσα.

ola-ta-lefta-sto-mellon-tis-psychagogias-561602989

Το κλίμα στην κεντρική κινηματογραφική βιομηχανία θα έπρεπε κανονικά να είναι… ζοφερό. Παρά το γεγονός ότι οι μεγάλες αγορές –και οι κινηματογραφικές τους αίθουσες– παραμένουν προς το παρόν ανοιχτές και τα χολιγουντιανά φιλμ κυκλοφορούν κανονικά, η οικονομική πληγή της πανδημίας παραμένει χαίνουσα. Για να το πούμε απλά, σχεδόν καμία ταινία αυτή τη στιγμή δεν παράγει κέρδη, με την κατάσταση να είναι ακόμα χειρότερη για τις πιο δαπανηρές παραγωγές· γενικώς η διετία 2020-2021 μοιάζει με «καιάδα» στον οποίο ρίχτηκαν δεκάδες φιλμ, τα οποία υπό άλλες συνθήκες θα αποτελούσαν πυλώνες για τα στούντιο.

Από την άλλη, το μεγαλύτερο από αυτά, η Ντίσνεϊ, μόλις ανακοίνωσε σημαντική αύξηση του μπάτζετ της για το 2022, με το τελευταίο να φτάνει τα 33 δισ. δολάρια, τα οποία προορίζονται για τη δημιουργία νέου περιεχομένου και είναι αυξημένα κατά 8 δισ. σε σχέση με τα αντίστοιχα περυσινά. Η είδηση, η οποία σε πρώτη ματιά μοιάζει ενθαρρυντική, αφού σημαίνει πως οι επικεφαλής του κολοσσού της ψυχαγωγίας ποντάρουν σε ανάκαμψη, έχει και μια δεύτερη ανάγνωση.

Αυτή λέει πως η ανάκαμψη θα έρθει, όχι όμως απαραίτητα για τον παραδοσιακό κινηματογράφο. Οπως δείχνουν οι μέχρι τώρα προαναγγελίες, μεγάλο κομμάτι των 33 δισ. θα διοχετευθεί προς υπηρεσίες «απευθείας στον καταναλωτή», όπως τις χαρακτηρίζει η ίδια η Ντίσνεϊ. Που σημαίνει τις διαδικτυακές πλατφόρμες του Disney Plus, του Hulu και του ESPN Plus, εκεί δηλαδή όπου δεν υπάρχουν καθόλου μεσάζοντες ανάμεσα στον παραγωγό του περιεχομένου και στον πελάτη. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως ο κλάδος της εταιρείας που ασχολείται με το ψυχαγωγικό περιεχόμενο ετοιμάζει κοντά στις 150 σειρές και 5 ταινίες για το οικονομικό έτος 2022· τίποτα από αυτά δεν θα περάσει ούτε έξω από σινεμά. Είναι φανερό πως τόσο η Ντίσνεϊ όσο και άλλοι ανταγωνιστές (π.χ. η Warner Bros.) είναι πλέον διατεθειμένοι να διοχετεύσουν ποταμούς δολαρίων προς αυτό που πιστεύουν πως είναι το μέλλον της ψυχαγωγίας, αφήνοντας τη μεγάλη οθόνη σε δεύτερη μοίρα.