ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας από τον Αιμίλιο Χαρμπή

Ο καινούργιος Spider-Man και μια σειρά από ευρωπαϊκές δραματικές ταινίες έρχονται στους κινηματογράφους

oi-nees-tainies-tis-evdomadas-apo-ton-aimilio-charmpi-561632041

Spider-Man: No Way Home ★★½
ΔΡΑΣΗΣ (2021)
Σκηνοθεσία: Τζον Γουότς
Ερμηνείες: Τοµ Χόλαντ, Ζεντάγια, Μπένεντικτ Κάµπερµπατς

Η πρώτη ταινία, μετά τους φαντασμαγορικούς «Εκδικητές», που προκαλεί αληθινά κύματα ενθουσιασμού στους «πιστούς» της Marvel έρχεται αυτή την εβδομάδα αποφασισμένη να κερδίσει, έστω και στο παρά πέντε, την κορυφή του ετήσιου box office σε ολόκληρο τον κόσμο. Ο αγαπημένος υπερήρωας βρίσκεται αντιμέτωπος με μια τεράστια πρόκληση, όταν η πραγματική του ταυτότητα, εκείνη δηλαδή του 17χρονου Πίτερ Πάρκερ, αποκαλύπτεται στους πάντες. Στην προσπάθειά του να διορθώσει τη «ζημιά», ο Πίτερ θα ζητήσει τη βοήθεια του ιδιόρρυθμου Dr Strange (Μπένεντικτ Κάμπερμπατς), ο οποίος θα δημιουργήσει ένα ειδικό ξόρκι λησμονιάς, που θα πάρει όμως ανεξέλεγκτες διαστάσεις. Το αποτέλεσμα είναι ότι αρκετοί από τους εχθρούς των προηγούμενων Spider-Man θα καταφτάσουν μέσα από παράλληλα σύμπαντα για να στοιχειώσουν τον ήρωα. Σύμμαχοι στο πλευρό του θα είναι ξανά η αγαπημένη του Μ.Τζ. (Ζεντάγια) και ο κολλητός του, Νεντ.

Σχεδιασμένο σαν ένας εκτεταμένος φόρος τιμής σε ολόκληρη τη μυθολογία του Σπάιντερ-Μαν που έχουμε παρακολουθήσει τα προηγούμενα χρόνια στην οθόνη, το φιλμ του Τζον Γουότς είναι βέβαιο ότι θα συγκινήσει τους φαν και πιθανότατα θα εντυπωσιάσει τους υπόλοιπους με τη δράση και τα τρομερά ειδικά εφέ του. Πέραν τούτων, βεβαίως, δεν υπάρχουν και πολλά, με τις ταινίες της Marvel να αποτελούν πλέον αρκετά ξεκάθαρα δικό τους, ανεξάρτητο κινηματογραφικό είδος, με κώδικες και εσωτερικούς μηχανισμούς, το οποίο μικρή σχέση έχει με το υπόλοιπο «παραδοσιακό» σινεμά. Σε όσους αρέσει θα ενθουσιαστούν, οι άλλοι μάλλον θα νιώσουν σαν ακάλεστοι στο πάρτι.

Μετά την αγάπη ★★★
ΔΡΑΜΑ (2020)
Σκηνοθεσία: Αλέµ Καν
Ερμηνείες: Τζοάνα Σκάνλαν, Ναταλί Ρισάρ, Ταλίντ Αρίς

Ενα αξιόλογο οικογενειακό δράμα εκτυλίσσεται στις δύο όχθες του αγγλικού καναλιού, βασισμένο κυρίως στις πολύ καλές ερμηνείες των δύο γυναικών πρωταγωνιστριών του. Η Βρετανίδα Μαίρη Χουσεΐν (Τζοάνα Σκάνλαν) χάνει ξαφνικά τον μουσουλμάνο σύζυγό της και μαζί τη γη κάτω από τα πόδια της. Λίγο μετά μαθαίνει πως εκείνος είχε μια κρυφή ζωή στο Καλαί της Γαλλίας, όπου και σπεύδει για να συναντήσει την επί χρόνια ερωμένη του, αλλά και τον γιο που απέκτησε μαζί της. Κρατώντας μυστική την πραγματική της ταυτότητα, η Μαίρη μπαίνει στις ζωές τους, προσπαθώντας να κατανοήσει τις πράξεις του αγαπημένου της.

Το φιλμ, που αποτελεί και ντεμπούτο για τον Αλέμ Καν, καταφέρνει να διεισδύσει αρκετά βαθιά στον λαβύρινθο των ανθρώπινων σχέσεων, όχι για να διαλέξει πλευρές ή να καταδικάσει, αλλά προκειμένου να αφήσει τον θεατή να εξαγάγει τα δικά του συμπεράσματα. Η προδομένη πρωταγωνίστρια –εξαιρετική και βραβευμένη στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης η Τζοάνα Σκάνλαν– αρχικά από αφόρητη περιέργεια και έπειτα από ενδιαφέρον, έρχεται κοντά με μιαν άλλη γυναίκα, η οποία εν αγνοία της αποτέλεσε δικό της alter ego. Η εναλλακτική ζωή που εκείνη δεν έζησε ποτέ αποτελεί ίσως ευκαιρία και για μια δική της καινούργια αρχή.

Αµνός ★★½
ΔΡΑΜΑ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ (2021)
Σκηνοθεσία: Βάλντιµαρ Γιοχάνσον
Ερμηνείες: Νούµι Ραπάς, Χίλµιρ Σνερ Γκούντνασον

Ο Ισλανδός Βάλντιμαρ Γιοχάνσον προκάλεσε μεγάλη εντύπωση με το ντεμπούτο του στο Φεστιβάλ Καννών, παρουσιάζοντας ένα μεταφυσικό δράμα με ξεκάθαρη αλληγορική χροιά. Κάπου στην απομακρυσμένη βόρεια Ισλανδία, ένα ζευγάρι κτηνοτρόφων, που βιώνουν την απώλεια, βλέπει ένα πολύ ιδιαίτερο αρνάκι να έρχεται στη ζωή και αποφασίζει να το μεγαλώσει σαν δικό του παιδί. Η παρέμβαση ωστόσο στη φυσική ροή των πραγμάτων θα έχει απρόβλεπτες συνέπειες, την ίδια ώρα που οι νέοι «γονείς» θα δεχτούν και μια αναπάντεχη επίσκεψη.

Το σιωπηλό και ομιχλώδες, σχεδόν μυστηριακό, ισλανδικό τοπίο στήνει από μόνο του το σκηνικό προκειμένου να φιλοξενηθεί και να βλαστίσει το παράδοξο. Σε ένα φιλμ που τηρεί τους περισσότερους από τους κώδικες του θρίλερ, παραμένοντας πάντως (έως και υπερβολικά) χαμηλότονο, ο θεατής καλείται να αναλογιστεί τον αντίκτυπο της ανθρώπινης παρέμβασης στο φυσικό περιβάλλον, καθώς και της αλαζονείας που συχνά επιδεικνύουμε απέναντι σε δυνάμεις οι οποίες ξεπερνούν την αντίληψή μας.

Ελπίδα ★★½
ΔΡΑΜΑ (2021)
Σκηνοθεσία: Μαρία Σοντάλ
Ερμηνείες: Αντρεα Μπριν Χόβιγκ, Στέλαν Σκάρσγκαρντ

Η επίσημη πρόταση της Νορβηγίας για τα περασμένα Οσκαρ είναι ένα συναισθηματικά φορτισμένο δράμα που έχει στο επίκεντρό του ένα μεσήλικο ζευγάρι. Η Ανια και ο Τόμας έχουν απομακρυνθεί, καθώς καθένας τους βρίσκεται απορροφημένος στην καριέρα του και παρά το γεγονός ότι μεγαλώνουν μαζί έξι παιδιά. Οταν εκείνη ωστόσο λαμβάνει μια σοκαριστική ιατρική διάγνωση, αρχίζει να συνειδητοποιεί πόσο πολύ χρειάζεται τη στήριξη και την αγάπη του συντρόφου της. Η ταινία της Μαρία Σοντάλ βάζει εξαρχής ένα τρομακτικό δραματικό βάρος στον θεατή, το οποίο στη συνέχεια εκείνος καλείται να διαχειριστεί, βαδίζοντας χέρι χέρι με την πρωταγωνίστρια. Η Αντρεα Μπριν Χόβιγκ είναι εξαιρετική στον ρόλο της τελευταίας, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με τον σπουδαίο Στέλαν Σκάρσγκαρντ, ο οποίος έχει ακόμη πιο δύσκολη «αποστολή» στον ρόλο του αποστασιοποιημένου συζύγου.

Dissolved ★★½
ΔΡΑΜΑ (2021)
Σκηνοθεσία: Θοδωρής Βουρνάς
Ερμηνείες: Ευθύµης Γεωργόπουλος, Μαρία Θωµά, Χρήστος Καπενής

Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Θοδωρή Βουρνά μάς βάζει μέσα στους τέσσερις τοίχους μικρών διαμερισμάτων, εκεί όπου οι ιστορίες των ανθρώπων εξελίσσονται, δίχως κανείς να υποψιάζεται τι συμβαίνει. Παρακολουθούμε τρεις από αυτές τις ιστορίες, ανάμεσα σε διαφορετικά ζευγάρια και διαφορετικές εποχές. Ολες τους συνδέονται στο πρόσωπο ενός μυστηριώδους άνδρα. Παρόλο που η ταινία του έχει αρκετές ελλείψεις και αστοχίες, ο Βουρνάς μεταχειρίζεται έξυπνα τους εσωτερικούς χώρους και τους διαδοχικούς διαλόγους των πρωταγωνιστών, προκειμένου να περιγράψει πολλά από τα μικρά και μεγάλα που ορίζουν τελικά τις ερωτικές σχέσεις.