ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Ένα δίχτυ «σωτηρίας» από εκατομμύρια δολάρια

Πολλές από τις ελπίδες οικονομικής ανάκαμψης της κινηματογραφικής βιομηχανίας –και ειδικότερα της Ντίσνεϊ– είχαν εναποτεθεί στο Σαββατοκύριακο που μας πέρασε.

ena-dichty-sotirias-apo-ekatommyria-dolaria-561639508

Πολλές από τις ελπίδες οικονομικής ανάκαμψης της κινηματογραφικής βιομηχανίας –και ειδικότερα της Ντίσνεϊ– είχαν εναποτεθεί στο Σαββατοκύριακο που μας πέρασε. Μπορεί ο τελευταίος «Τζέιμς Μποντ» να ήταν θεωρητικά η πιο πολυαναμενόμενη ταινία της χρονιάς ή μια σειρά από άλλα φιλμ να γλυκοκοιτάζουν ήδη τις οσκαρικές τους πιθανότητες, ωστόσο τα μεγαλοστελέχη των στούντιο είχαν τα μάτια καρφωμένα κυρίως σε μια κυκλοφορία: αυτήν του «Spider-Man: No Way Home».

Η πελώρια υπερηρωική παραγωγή της Marvel έθεσε σαν «μετριοπαθή» στόχο ένα άνοιγμα 130-150 εκατομμυρίων δολαρίων στο αμερικανικό box office, ωστόσο ο Ανθρωπος-Αράχνη πέταξε το δίχτυ του πολύ ψηλότερα, φτάνοντας τα 253 εκατ. δολάρια, ποσό που συνιστά το τρίτο πιο επιτυχημένο κινηματογραφικό ντεμπούτο όλων των εποχών, πίσω μόνο από τις δύο τελευταίες ταινίες των «Εκδικητών». Για να αντιληφθεί κανείς την απόσταση μεταξύ του «Spider-Man» και των υπόλοιπων φιλμ της χρονιάς στην Αμερική αρκεί να πούμε πως ο πρώτος μέσα σε μόνο τέσσερις ημέρες έχει φέρει ήδη πίσω περισσότερα χρήματα από οποιαδήποτε άλλη παραγωγή κυκλοφόρησε φέτος.

Η νέα ταινία του «Spider-Man» σε μόνο τέσσερις ημέρες έχει φέρει πίσω περισσότερα χρήματα από οποιαδήποτε άλλη παραγωγή κυκλοφόρησε φέτος.

Και στις υπόλοιπες αγορές πάντως τα νούμερα είναι εξίσου εντυπωσιακά με 334,2 εκατ. δολάρια, ποσό το οποίο ανεβάζει τις συνολικές εισπράξεις πάνω από το φράγμα του μισού δισ. (587 εκατ.), ενώ ακόμα η ταινία δεν έχει φτάσει στις (αμέτρητες) κινεζικές αίθουσες. Οσο για την Ελλάδα, εκεί όπου την περασμένη εβδομάδα ολόκληρο το box office μέτρησε 49 χιλιάδες εισιτήρια, το τετραήμερο 16-19/12 ο «Spider-Man» έκοψε μόνος του 150.813 – φυσικά, αριθμός-ρεκόρ για τα δεδομένα της πανδημίας και όχι μόνο.

Οπως αλλού έτσι και στη χώρα μας πολλές χιλιάδες ανθρώπων, στην πλειονότητά τους μικρότερων ηλικιών, έσπευσαν στα σινεμά δημιουργώντας συνεχόμενα sold out και γεμίζοντας τις αίθουσες με επιφωνήματα θαυμασμού για την επιστροφή του αγαπημένου τους ήρωα. Ανεξάρτητα από την κινηματογραφική αξία της ταινίας, η οποία εν προκειμένω έχει ελάχιστη σημασία, εκείνο που μετράει πολύ για τη βιομηχανία είναι να γνωρίζει πως ο κόσμος είναι διατεθειμένος ακόμα να βρεθεί μαζικά μπροστά από τη μεγάλη οθόνη. Αρκεί βέβαια αυτό να μη γίνεται μόνο μία φορά τον χρόνο…