Το Eβερεστ ενός διακεκριμένου λυρικοδραματικού τενόρου

Το Eβερεστ ενός διακεκριμένου λυρικοδραματικού τενόρου

Ο Μαρσέλο Πουέντε παραδέχεται ότι μέσα του παραμένει ισχυρή η επιρροή της πατρίδας του, Αργεντινής.

2' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σπούδασε κλασικό τραγούδι στη Γερμανία, την Ιταλία και την Ισπανία, έγινε διεθνώς γνωστός όταν ερμήνευσε τον Πίνκερτον της «Μαντάμα Μπατερφλάι» στη Βασιλική Οπερα του Λονδίνου, έπειτα εμφανίστηκε σε μεγάλες αίθουσες του κόσμου τραγουδώντας από μπελκάντο και γαλλικό ρεπερτόριο μέχρι έργα του βερισμού, όμως ο τενόρος Μαρσέλο Πουέντε παραδέχεται ότι μέσα του παραμένει ισχυρή η επιρροή της πατρίδας του, της Αργεντινής.

Oχι μόνο γιατί εκεί, στο Teatro Colón του Μπουένος Aϊρες, είδε για πρώτη φορά λυρικό θέατρο και αποφάσισε να εγκαταλείψει την Ιατρική για να γίνει τραγουδιστής. Ούτε γιατί στον ίδιο ιστορικό χώρο πήρε μερικά από τα πρώτα του μαθήματα. Αλλά και για ακόμα έναν λόγο, που συνδέεται με τις υψηλές απαιτήσεις του επαγγέλματός του. «Η Αργεντινή είναι μια χώρα μεταναστών», λέει στην «Κ» ο Μαρσέλο Πουέντε. «Και εγώ έχω ισπανικό, ιταλικό και γαλλικό αίμα. Ο παππούς μου έφυγε από την Ισπανία 18 χρόνων και ήρθε στην Αργεντινή όπου έκανε οικογένεια. Γνωρίζω από την προσωπική μου ιστορία τι σημαίνει να παλεύεις γι’ αυτό που θες. Το μεταναστευτικό υπόβαθρο ενισχύει τον χαρακτήρα σου και σε βοηθάει να αντιμετωπίζεις τις δυσκολίες. Να καλλιεργείς την υπομονή και το πάθος σου, να είσαι έτοιμος για το χειρότερο, ελπίζοντας το καλύτερο».

Από σήμερα στις 7.30 μ.μ. και για τέσσερις παραστάσεις μέχρι τις 13 Φεβρουαρίου, ο Μαρσέλο Πουέντε αναμετριέται με τον πρωταγωνιστικό ρόλο της όπερας του Ουμπέρτο Τζορντάνο «Αντρέα Σενιέ» στην πρώτη διανομή (στη δεύτερη συναντάμε τον Μαρσέλο Αλβαρες), σε μια παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, την οποία ο τενόρος είχε πρωτογνωρίσει το 2019, ως «Ντον Κάρλο». Αυτήν τη φορά, ο Αργεντίνος θα εμφανιστεί στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος υπό τη μουσική διεύθυνση του Φιλίπ Ωγκέν και τις οδηγίες του Ιωνα Κεσούλη, που αναβιώνει τη σκηνοθεσία του Νίκου Πετρόπουλου. Το έργο παρακολουθεί την ιστορία του ομώνυμου Γάλλου, ελληνικής καταγωγής, ποιητή, που ενώ αρχικά υποστηρίζει τη Γαλλική Επανάσταση, έπειτα συλλαμβάνεται ως συνωμότης. Την καταδίκη του Σενιέ υπογράφει ο παλιός του φίλος, Ζεράρ, που τον αντιμάχεται λόγω του έρωτά τους για την αριστοκράτισσα Μανταλένα του Κουανί, και ο οποίος, ενώ μετανιώνει για τη στάση του, αποτυγχάνει να γλιτώσει τον ποιητή από την γκιλοτίνα. Τον Ζεράρ υποδύονται οι Δημήτρης Πλατανιάς και Ελτσίν Αζίζοφ, ενώ τη Μανταλένα οι Τσέλια Κοστέα και Εύα-Μαρία Βέστμπρουκ.

Ο Μαρσέλο Πουέντε λατρεύει τον ρόλο του Αντρέα Σενιέ για το πάθος του, την καλλιτεχνική του φύση και την εξέλιξή του στη διάρκεια του έργου, αλλά και για τη «συγκινητική» μουσική του Τζορντάνο. Αναγνωρίζει τις δυσκολίες του εγχειρήματος: «Κάθε φορά που βγαίνω στη σκηνή», λέει, «έχω ένα μεγάλο θεατρικό νούμερο και πρέπει να είμαι συγκεντρωμένος. Ολα τα χρώματα της φωνής μου, όλες οι τεχνικές που έχω μάθει, πρέπει να αποδοθούν ενώπιον του κοινού. Ο Αντρέα Σενιέ είναι σαν το Εβερεστ για έναν λυρικοδραματικό τενόρο σαν εμένα».

Γιατί δεν γράφονται πλέον τέτοιοι ρόλοι; Είναι η όπερα ένα είδος καταδικασμένο να αγαπιέται στην παλιά του μορφή; «Η συγκεκριμένη πάντως», αποκρίνεται ο Αργεντίνος, «είναι πολύ μοντέρνα μουσικά, παρ’ όλο που παρουσιάστηκε το 1896. Γνωρίζω επίσης συνθέτες που έχουν γράψει σύγχρονες όπερες και έχω συμμετάσχει σε αρκετές. Νομίζω, όμως, ότι ο φρενήρης κόσμος μας έχει χάσει λιγάκι τη δημιουργικότητά του. Ελπίζω κάποια στιγμή να εμφανιστεί ένας καλός συνθέτης που αγαπάει την κλασική σχολή και να προσπαθήσει να τη φέρει στη νέα εποχή, γράφοντας όμορφα έργα».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή