Πού είναι το ΕΜΣΤ;

Κατά το δεύτερο εξάµηνο του 2021 η οµαδική έκθεση σύγχρονης τέχνης Portals (ΝΕΟΝ) στο δημόσιο Καπνεργοστάσιο συγκέντρωσε περισσότερους από 50.000 επισκέπτες, ενώ σε δύο μήνες την 7η Μπιενάλε της Αθήνας επισκέφθηκαν σχεδόν 40.000 άνθρωποι.

1' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κατά το δεύτερο εξάµηνο του 2021 η οµαδική έκθεση σύγχρονης τέχνης Portals (ΝΕΟΝ) στο δημόσιο Καπνεργοστάσιο συγκέντρωσε περισσότερους από 50.000 επισκέπτες, ενώ σε δύο μήνες την 7η Μπιενάλε της Αθήνας επισκέφθηκαν σχεδόν 40.000 άνθρωποι. Με την αρχή της νέας χρονιάς, τουλάχιστον δύο μεγάλες ομαδικές εκθέσεις σύγχρονης τέχνης διοργανώθηκαν στην πόλη, η μία από τον ΟΠΑΝΔΑ («Ρεμπέτικο») και η άλλη στην Τεχνόπολη («Ειδύλλια οδός»). Ισως δεν είμαστε Βερολίνο ή Νέα Υόρκη, αλλά όλα δείχνουν ότι η σύγχρονη καλλιτεχνική σκηνή της χώρας παραμένει ενεργή, η δημιουργία υποστηρίζεται και το κοινό θέλει να τη συναντήσει. Πού είναι το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης σε αυτή την προσπάθεια;

Το κτίριο βρίσκεται στη θέση του, εκεί που το έχουμε αφήσει από τότε που κατάφερε να λειτουργήσει και πάλι, το 2020, παρουσιάζοντας τη μόνιμη συλλογή. Δυστυχώς οι δημοσιογράφοι δεν έχουμε στη διάθεσή μας νέα στατιστικά στοιχεία για την επισκεψιμότητά του, αλλά αρκεί μια βόλτα προς τα εκεί για να αντιληφθεί κανείς τη μοναξιά του μουσείου. Στο μεταξύ, άλλα αντίστοιχα ιδρύματα στον κόσμο, αλλά και οι μεγάλες εικαστικές διοργανώσεις, ξανακοιτάζουν τα εκθέματά τους υπό το πρίσμα των πολιτικών ζητημάτων που θέτει η εποχή –φύλο, ταυτότητα, ηλικία–, ανανεώνουν τις συλλογές, αναθεωρούν προκαταλήψεις και εξελίσσονται. Πού είναι το ΕΜΣΤ;

Δεν είναι μόνον τα επίσημα στοιχεία της επισκεψιμότητας που λείπουν από την επικοινωνία του ΕΜΣΤ με τον Τύπο και συνακόλουθα με τον δήμο. Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει καμία ενημέρωση ούτε για πεπραγμένα του προηγούμενου εξαμήνου ούτε για τα μελλοντικά σχέδια του μουσείου. Εχουν συμπληρωθεί 7 μήνες από τότε που η ιστορικός τέχνης, επιμελήτρια και μουσειολόγος Κατερίνα Γρέγου ανέλαβε τα καθήκοντα της καλλιτεχνικής διευθύντριας. Ηδη γνώριζε τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία του «πιο σημαντικού μας θεσμού σύγχρονης τέχνης», όπως είχε πει τότε. Είχε ζητήσει ως προαπαιτούμενο για την ανάληψη της θέσης –και η ίδια υλοποίησε με χρηματοδότηση του Δημοσίου– μελέτη που «χαρτογραφούσε» την υφιστάμενη κατάσταση. Πριν από τη λήξη του 2021 είχε ολοκληρωθεί η στελέχωση του γραφείου της με νέα πρόσωπα της επιλογής της, με σκοπό να υποστηριχθεί το έργο της διεύθυνσης.

Η τελευταία ενημέρωση που είχαμε ήταν η δέσμευση εκ μέρους της για μια συνέντευξη Τύπου πριν εκπνεύσει το 2021. Εκτοτε –και παρότι η «Κ» επιδίωξε να επικοινωνήσει μαζί της– ουδέν νεώτερον. Γι’ αυτό ρωτάμε: Πού είναι το ΕΜΣΤ;

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή