Σερβίροντας έρευνες

1' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Ερευνα – έκπληξη ανατρέπει όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα», «νέα έρευνα αναδεικνύει την ευεργετική για τον οργανισμό δράση του κόκκινου κρασιού», «αποκαλυπτική έρευνα για τα οφέλη των ζυμαρικών», «τι πρέπει να τρώτε για να έχετε καλή διάθεση και τι πρέπει να αποφεύγετε». Κάθε βδομάδα σχεδόν, κυκλοφορούν τρεις – τέσσερις έρευνες, μπορεί και παραπάνω, γύρω από το τι πρέπει και τι δεν πρέπει να τρώμε, πόσο και πότε.

Δεν είναι καθόλου σπάνιο επίσης, η μία έρευνα να ακυρώνει την άλλη. Πριν από λίγες μέρες λ.χ., διάβαζα για μια έρευνα που έκανε ένα ινστιτούτο, απ’ αυτά με βαρύγδουπο τίτλο, από την οποία προέκυψε το συμπέρασμα ότι οι άντρες και οι γυναίκες που θα εγκαταλείψουν την «τυπική διατροφή δυτικού τύπου», με τη μεγάλη κατανάλωση κόκκινου κρέατος και επεξεργασμένων τροφών, και θα στραφούν στα λαχανικά, τα φρούτα και τα όσπρια, θα κερδίσουν μέχρι και 13 χρόνια ζωής – ειδικά αν υιοθετήσουν το συγκεκριμένο διατροφικό μοντέλο σε νεαρή ηλικία.

Δεν πέρασε ούτε μια εβδομάδα και ήρθε μια άλλη έρευνα βασισμένη στην ανάλυση της διατροφής σχεδόν 400.000 ενηλίκων στη Βρετανία, η οποία καταλήγει στο συμπέρασμα ότι εάν κάποιος τρώει λαχανικά, και ειδικά μαγειρεμένα, δεν μειώνει τον κίνδυνο για την καρδιά του. Με τη μια έρευνα κερδίζεις μέχρι και 13 χρόνια, με την άλλη δεν έχεις ιδιαίτερα οφέλη για την καρδιά σου. Μυστήριο.

Προσωπικό συμπέρασμα: Αν παίρναμε τοις μετρητοίς κάθε έρευνα που κυκλοφορεί θα είχαμε αποπροσανατολιστεί εντελώς, για να μην πω, τρελαθεί. Τι εννοώ; Γύρω από τη διατροφή υπάρχουν πλέον εκατοντάδες ινστιτούτα, περιοδικά, ιστοσελίδες. Δεν υποστηρίζω ότι είναι όλα αναξιόπιστα, πολλά απ’ αυτά όμως δεν υποστηρίζονται από σοβαρές επιστημονικές ομάδες. Επίσης, έχω πάντα στο μυαλό μου το εξαιρετικό βιβλίο «Unsavory truth» της καθηγήτριας διατροφολογίας Μάριον Νεστλέ.

Σε αυτό εξηγεί πως συχνά το μάρκετινγκ των πολυεθνικών εταιρειών από τον χώρο των τροφίμων φοράει μανδύα επιστημονικής γνώσης, καθώς αρκετοί ερευνητές είναι πρόθυμοι να εξασφαλίζουν ένα καλό εισόδημα διεξάγοντας έρευνες που αποδεικνύουν λ.χ. τα οφέλη του καφέ, της μαύρης σοκολάτας, του γιαουρτιού.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή