Το Cinobo μεγαλώνει: «Να μάθουμε στα νέα παιδιά ποιος είναι ο Κισλόφσκι και ο Αρτζέντο»

Το Cinobo μεγαλώνει: «Να μάθουμε στα νέα παιδιά ποιος είναι ο Κισλόφσκι και ο Αρτζέντο»

Συμπληρώνοντας δύο χρόνια λειτουργίας, η ελληνική διαδικτυακή πλατφόρμα του Cinobo έχει πια εδραιωθεί στο κινηματογραφικό τοπίο.

3' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Οταν ξεκινήσαμε, πολλοί μας έλεγαν πως θα βλέπουμε τις ταινίες μόνο εμείς και οι φίλοι μας. Τελικά αποδείξαμε πως υπάρχει αυτό το κοινό στην Ελλάδα, που αγαπά το ανεξάρτητο σινεμά και αγκάλιασε το Cinobo», μου λέει φανερά ικανοποιημένη και περήφανη η Δάφνη Μπεχτσή. Η 28χρονη ιδρύτρια και επικεφαλής του Cinobo κάθεται πίσω από ένα μεγάλο γραφείο, στο βάθος του φωτεινού, open space χώρου που αποτελεί την καρδιά της διαδικτυακής πλατφόρμας στα Εξάρχεια. Μέσα στον Μάρτιo η τελευταία συμπληρώνει δύο χρόνια λειτουργίας και ο απολογισμός είναι ολοφάνερα θετικός.

«Σίγουρα είμαστε πολύ ευχαριστημένοι. Ξεκινήσαμε δύο άτομα, τώρα είμαστε 14 και σύντομα θα μεγαλώσουμε και άλλο. Ο αρχικός μας κατάλογος ήταν 300 ταινίες και πλέον έχουμε ξεπεράσει τις 1.000. Και φυσικά η ίδια η δυναμική των ταινιών έχει αλλάξει, μπορούμε πια και φέρνουμε φιλμ τελευταίας εσοδείας, βραβευμένα στα μεγάλα φεστιβάλ κ.ο.κ. Το πιο θετικό από όλα, όμως, για μένα είναι πως έχει δημιουργηθεί μια ολόκληρη κοινότητα συνδρομητών και μη, οι οποίοι αγαπούν αυτό που έγινε, αλληλεπιδρούν μαζί μας μέσω του blog και των σόσιαλ μίντια, μας ζητούν πράγματα, κάνουν προτάσεις και γενικώς νιώθουν μέρος της όλης διαδικασίας. Το επόμενο βήμα που θέλουμε τώρα να κάνουμε είναι η επέκταση στο εξωτερικό».

Είναι βέβαια προφανές ότι η συγκυρία της πανδημίας συντέλεσε καταλυτικά στην επιτυχία όχι μόνο του Cinobo αλλά όλων των ανάλογων υπηρεσιών διεθνώς. «Εννοείται πως η πανδημία “βοήθησε”, κυρίως γιατί ο κόσμος είχε τον χρόνο να ανακαλύψει τι κάνουμε και να το εκτιμήσει. Από την άλλη, αύξησε κατακόρυφα και τον ανταγωνισμό, αφού πολλοί έσπευσαν να κάνουν ανάλογες κινήσεις, οπότε δεν παίζαμε ακριβώς μόνοι μας, όπως πιθανότατα θα γινόταν υπό άλλες συνθήκες», σημειώνει η Δ. Μπεχτσή.

«Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι – Ο αρχικός μας κατάλογος ήταν 300 ταινίες και πλέον έχουμε ξεπεράσει τις 1.000».

Οταν μιλάει για ανταγωνισμό, πάντως, δεν εννοεί το Netflix, το οποίο ούτως ή άλλως προσφέρει ένα πολύ διαφορετικό «πακέτο» από εκείνο της ελληνικής πλατφόρμας. «Ακόμη και σε σχέση με το Ertflix, το οποίο είναι βεβαίως μια δωρεάν πλατφόρμα που σωστά δημιουργήθηκε, πιστεύω πως προσφέρουμε κάτι διαφορετικό. Το Cinobo διαθέτει μια ολόκληρη κινηματογραφική ταινιοθήκη, κι επίσης προσφέρει τα τελευταία νέα και τα φιλμ της πιο πρόσφατης παραγωγής. Σίγουρα θα συμπέσουμε σε κάποιες περιπτώσεις, αφού ένα μέρος των ταινιών προσφέρεται από τους ίδιους διανομείς, ωστόσο εμείς τουλάχιστον δεν το βλέπουμε ανταγωνιστικά».

Σινεμά χωρίς σύνορα

Με τι κριτήρια, όμως, επιλέγονται οι ταινίες που θα έρθουν στην πλατφόρμα; «Στόχος μας είναι να ικανοποιήσουμε όλες τις ανάγκες των κινηματογραφόφιλων, από το να έρθει ένας νεότερος σε επαφή με το κλασικό σινεμά και τα είδωλά του μέχρι να έχει πρόσβαση κάποιος στη σημερινή κινηματογραφική πρωτοπορία. Το ίδιο το όνομά μας, Cinema No Borders (Σινεμά Χωρίς Σύνορα και Ορια), ενσωματώνει και τη φιλοσοφία μας. Από εκεί και έπειτα, ειδικά όσον αφορά το νεότερο κοινό (ηλικίες 18-24) που αποτελεί το 15% των συνδρομητών μας, φιλοδοξία μας είναι να μάθουμε σε αυτά τα παιδιά ποιος είναι ο Κισλόφσκι και ο Αρτζέντο, αλλά και να τους φέρουμε ταινίες, όπως το “Ατυχές πήδημα ή παλαβό πορνό”, ένα φιλμ που μάλλον κανένας διανομέας στην Ελλάδα δεν θα πλησίαζε. Εμείς το είχαμε κλείσει προτού πάρει τη Χρυσή Αρκτο. Τελικά είχε φοβερή επιτυχία και στις αίθουσες και στην πλατφόρμα».

Ιδιαίτερη είναι πάντως και η σχέση που το Cinobo έχει χτίσει με το ελληνικό σινεμά. «Σε γενικές γραμμές είχαμε πολύ ζεστό καλωσόρισμα από τους Ελληνες δημιουργούς και παραγωγούς. Προφανώς είναι λογικό ότι κάθε κινηματογραφιστής θέλει να βλέπει την ταινία του στη μεγάλη οθόνη, ωστόσο αυτό που γίνεται πια αντιληπτό είναι πως το streaming βρίσκεται εδώ για να βοηθήσει το σινεμά, όχι να το ανταγωνιστεί. Οι δημιουργοί καταλαβαίνουν πως έτσι το κοινό έχει τον χρόνο να γνωρίσει το έργο τους και να δει τα επόμενα στο σινεμά. Και χαίρονται που οι ταινίες τους δεν μένουν στα ράφια, αλλά είναι προσβάσιμες. Το 15%, περίπου, του καταλόγου μας αποτελείται από ελληνικά φιλμ και σκοπός μας είναι να προσθέτουμε τουλάχιστον δύο τέτοια κάθε μήνα».

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή