Ξανά στις αίθουσες η γαλλοφωνία

Ξανά στις αίθουσες η γαλλοφωνία

Το 22ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου έρχεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

2' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ως γνωστόν, το γαλλικό σινεμά και η κινηματογραφική γαλλοφωνία γενικότερα έχουν στην Ελλάδα πιστούς φίλους. Υπό αυτήν την έννοια έλειψε πολύ το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου, το οποίο για δύο χρόνια έμεινε μακριά από τις αίθουσες, όμως πλέον επανέρχεται δυναμικά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Μία εβδομάδα καλού σινεμά από 29/3 μέχρι 6/4 υπόσχεται η 22η διοργάνωση, η οποία ανακοίνωσε χθες το πλήρες πρόγραμμά της. Το τελευταίο είναι σχεδόν… εξ αντικειμένου ποικιλόμορφο, αφού οι ταινίες του προέρχονται από έξι χώρες: τη Γαλλία, το Βέλγιο, τον Καναδά, το Λουξεμβούργο, την Ελβετία και την Τυνησία.

Περισσότερες εμπειρίες

«Η δύναμη του κινηματογράφου εμπεριέχεται στο ότι μας επιτρέπει να πολλαπλασιάσουμε τις εμπειρίες μας από τη ζωή, να γνωρίσουμε ανθρώπους από το παρελθόν ή από τη δική μας εποχή που δεν θα είχαμε ποτέ την ευκαιρία να γνωρίσουμε, να έρθουμε αντιμέτωποι με ζωές διαφορετικές από τη δική μας, εν ολίγοις να κατανοήσουμε καλύτερα την πολυπλοκότητα των ανθρώπων και του κόσμου μέσα από τη δύναμη μιας ιδιαίτερης εμπειρίας, το μοίρασμα μιας ταινίας και μιας ιστορίας με αγνώστους σε ένα δωμάτιο, σε μια μεγάλη οθόνη», αναφέρει ο Νικολά Εϊμπαλέν, διευθυντής του Γαλλικού Ινστιτούτου, το οποίο και φέτος συνδιοργανώνει προβολές και εκδηλώσεις με το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και τις Νύχτες Πρεμιέρας.

Ξανά στις αίθουσες η γαλλοφωνία-1
Οι «Εραστές», ταινία του διαγωνιστικού προγράμματος.

Το πρόγραμμα της διοργάνωσης είναι ποικιλόμορφο, καθώς περιέχει ταινίες από έξι χώρες.

Από… πολυπλοκότητα, πάντως, είναι σίγουρο πως έχει έχει μπόλικη ο σύγχρονος κόσμος, με τους υπευθύνους του φεστιβάλ να αναφέρονται στη συγκυρία του πολέμου που συναντά την ήδη υπάρχουσα κρίση της πανδημίας, προτείνοντας το σινεμά σαν χαραμάδα ελπίδας. Εδώ ανοίγουμε παρένθεση, για να αναφέρουμε πως στο εν εξελίξει Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης προστέθηκαν δύο έκτακτες προβολές αύριο και μεθαύριο: τα «Toloka» του Μιχαήλ Ιλιένκο και «Η Μεγάλη Ουτοπία» του Φώτου Λαμπρινού, αντίστοιχα, είναι ταινίες που φωτίζουν διαφορετικές πλευρές (και) της σημερινής σύγκρουσης στην Ουκρανία.

Ξανά στις αίθουσες η γαλλοφωνία-2
Η ρομαντική κομεντί «Ο γάιδαρος, ο εραστής μου κι εγώ» της Καρολίν Βινιάλ διαγωνίζεται επίσης για τη «Γλαύκα της Αθηνάς».

Η ταινία λήξης

Πίσω στη γαλλοφωνία, το φεστιβάλ περιλαμβάνει ασφαλώς διαγωνιστικό τμήμα, με εννέα φιλμ να διεκδικούν τη «Γλαύκα της Αθηνάς», και ακόμα Πανόραμα, αφιέρωμα με τον εύγλωττο τίτλο «Βλέποντας έρχεται η όρεξη» αλλά και ειδικές προβολές. Μία από αυτές, η οποία αποτελεί και την ταινία λήξης, είναι από τις κορυφαίες που είδαμε στο περασμένο Φεστιβάλ Βενετίας.

Οι «Χαμένες Ψευδαισθήσεις» του Ξαβιέ Ζιανολί μας ταξιδεύουν στις αρχές του 19ου αιώνα, εκεί όπου ένας νεαρός επαρχιώτης φθάνει στο Παρίσι προσπαθώντας να διακριθεί στα μεγάλα σαλόνια. Η άνοδος και η πτώση του περιγράφονται μέσα από εκπληκτικές σεκάνς, σε ένα σύνολο απόλυτα διαχρονικό που αξίζει κανείς να απολαύσει στη μεγάλη οθόνη. Οσο για την έναρξη, όπως είπαμε θα δοθεί στις 29 Μαρτίου με το «Αϊφελ», την ιστορία πίσω από τη δημιουργία του διάσημου πύργου της «Πόλης του Φωτός».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή