Οι νέες ταινίες της εβδομάδας – Φανταστικά ζώα: Τα μυστικά του Ντάμπλντορ

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας – Φανταστικά ζώα: Τα μυστικά του Ντάμπλντορ

Στο Βερολίνο του 1930 είναι τοποθετημένη η νέα περιπέτεια της Τζ. Κ. Ρόουλινγκ

2' 59" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Φανταστικά ζώα: Τα μυστικά του Ντάμπλντορ ★★½
ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ (2022)
Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Γέιτς
Ερμηνείες: Εντι Ρεντμέιν, Τζουντ Λο, Μαντς Μίκελσεν

Η σειρά ταινιών που διαδέχθηκε εκείνη του «Χάρι Πότερ», πάντα επικεντρωμένη στον μαγικό κόσμο της Τζ. Κ. Ρόουλινγκ, συνεχίζεται με το τρίτο μέρος της. Η διάσημη Βρετανίδα συγγραφέας υπογράφει η ίδια το σενάριο, το οποίο κινείται βασικά κυρίως γύρω από τη σχέση και την αντιπαλότητα του Αλμπους Ντάμπλντορ (Τζουντ Λο) με τον σκοτεινό μάγο Γκέλερντ Γκρίντελβαλντ (Μαντς Μίκελσεν). Ο πρώτος συμμαχεί με μια δυναμική ομάδα, προεξάρχοντος του γνωστού μας μαγοζωολόγου Νιουτ Σκαμάντερ (Εντι Ρεντμέιν), προσπαθώντας να σταματήσει τον εχθρό του, ο οποίος επιχειρεί να ανέλθει στην εξουσία του μαγικού κόσμου, περίπου όπως ο Χίτλερ στη Γερμανία του Μεσοπολέμου.

Στέλνοντάς μας ακριβώς στο Βερολίνο της δεκαετίας του 1930, ο σκηνοθέτης Ντέιβιντ Γέιτς στήνει μια περιπέτεια δυόμισι ωρών, με τα ατού και τις αδυναμίες της. Στα πρώτα συγκαταλέγονται σίγουρα τα ευφάνταστα μαγικά πλάσματα, καθώς και μια πραγματικά σπουδαία σκηνή που διαδραματίζεται στο εσωτερικό μιας παράξενης φυλακής. Πρωταγωνιστής (και) εκεί είναι ο Εντι Ρεντμέιν, ο μόνος ανάμεσα στο λαμπερό καστ που τελειοποιεί πραγματικά τον χαρακτήρα του και δεν προτιμά την απλή διεκπεραίωση. Από την άλλη, είναι αδύνατον να αγνοήσει κανείς τα ανιαρά κομμάτια της ταινίας, αλλά και την προχειρότητα με την οποία αναμειγνύει φαντασία και ιστορικές αναφορές, φτάνοντας σε ένα μάλλον αμήχανο φινάλε.

Ενθύμιον ★★★
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ (2021)
Σκηνοθεσία: Νίκος Ζιώγας

Στα μοναδικά βουνά της Ηπείρου μάς ταξιδεύει το ντοκιμαντέρ του Νίκου Ζιώγα, το οποίο προσεγγίζει με ευρηματικότητα και ευαισθησία ένα πολύ ιδιαίτερο έθιμο. Στο χωριό Γιρομέρι Θεσπρωτίας, κάθε Δευτέρα του Πάσχα, οι κάτοικοι συνηθίζουν να επισκέπτονται το νεκροταφείο και εκεί, με μουσικά όργανα, να παίζουν τους αγαπημένους σκοπούς συγγενών και φίλων που έχουν φύγει από κοντά τους. Η παράδοση αυτή, που μοιάζει αρκετά και με την αντίστοιχη μεξικανική της «ημέρας των νεκρών», παρουσιάζεται μέσα από τις αφηγήσεις και τα σχόλια των απλών ανθρώπων του χωριού.

Χωριό όπως εκατοντάδες άλλα της ελληνικής περιφέρειας, που έχουν μέσα στις τελευταίες δεκαετίες σχεδόν ερημώσει, το Γιρομέρι παίρνει ξανά ζωή τις ημέρες του Πάσχα. Ο σκηνοθέτης βρίσκεται εκεί για να καταγράψει σε δωρικό ασπρόμαυρο τα τεκταινόμενα, ενώ στο μοντάζ του συμπλέκει τις σύγχρονες σκηνές με καταγραφές του παρελθόντος, κυρίως από τις δεκαετίες του 1980 και του 1990. Αυτό ωστόσο που κυριαρχεί εδώ, και δικαίως, είναι η χαρακτηριστική, αιώνια μουσική της Ηπείρου. Τα «μοιργιολόγια» αλλά και τα υπόλοιπα τραγούδια είναι αυτά που μιλούν για τη ζωή, τη φύση, τον θάνατο και την απώλεια, εκφράζοντας τελικά περισσότερα από όσα μπορεί κάποιος να διατυπώσει με τα απλά λόγια.

Η ιερότητα του βουνού ★★★
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ (2021)
Σκηνοθεσία: Ρενάν Οζτουρκ, Φρέντι Γουίλκισον
Εμφανίζονται: Ρενάν Οζτουρκ, Φρέντι Γουίλκισον

Εμπνευσμένοι από μια ασπρόμαυρη βουνίσια λήψη του θρυλικού φωτογράφου Μπραντ Γουόσμπερν, τρεις φίλοι ορειβάτες ξεκινούν μια παράτολμη αποστολή προκειμένου να πατήσουν μια σειρά από συνεχόμενες κορυφές στον ορεινό όγκο Moose’s Tooth στην Αλάσκα. Πέρα από τα θεσπέσια χιονισμένα τοπία, τα οποία γεμίζουν την οθόνη επί 102 λεπτά, η ουσία του ντοκιμαντέρ που δημιούργησαν οι ίδιοι οι ορειβάτες, είναι η μαγεία και ταυτόχρονα η εμμονή της εξερεύνησης. Αποφασισμένοι να ανακαλύψουν τις τελευταίες απάτητες κορυφές, και παρά τους τεράστιους κινδύνους, οι άνθρωποι αυτοί επιχειρούν ξανά και ξανά, σε μια αναμέτρηση με τη φύση, αλλά κυρίως με τον εαυτό τους· τα μέσα και οι δυνατότητες είναι βέβαια σύγχρονα, ωστόσο το πνεύμα της εξερεύνησης παραμένει διαχρονικό.

Αδάμ, που ει;
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ (2021)
Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Ζαποροσένκο

Το ουκρανικό ντοκιμαντέρ, το οποίο τελεί και υπό την αιγίδα του ΕΟΤ, μας ξεναγεί στο Αγιον Ορος, εκεί όπου οι μοναχοί συνεχίζουν να ζουν, δοσμένοι στο θρησκευτικό τους έργο. Η κάμερα του Αλέξανδρου Ζαποροσένκο μπαίνει στο εσωτερικό των μονών, καταγράφοντας την καθημερινότητα, με τις διάφορες δουλειές, την προσευχή και φυσικά τη διάσημη αγιορείτικη κουζίνα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή