Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Εκτελεστές και… εραστές

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Εκτελεστές και… εραστές

«The Gray Man», «Ο χειρότερος άνθρωπος στον κόσµο», «Ο άνθρωπος που έβλεπε τα τρένα να περνούν». Μια αστεράτη περιπέτεια του Netflix και δύο διαφορετικές ιστορίες αγάπης

2' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

The Gray Man ★★½
∆ΡΑΣΗΣ (2022)
Σκηνοθεσία: Αντονι και Τζο Ρούσο
Ερµηνείες: Ράιαν Γκόσλινγκ, Κρις Εβανς, Ανα ντε Αρµας

Το Netflix συνεχίζει να προσελκύει μεγάλους αστέρες της οθόνης σε εντυπωσιακές παραγωγές που στόχο έχουν να δείξουν πως το ίδιο πια λειτουργεί ως στούντιο ισάξιο των κορυφαίων της βιομηχανίας. Αυτή τη φορά η ανάθεση πηγαίνει στους αδελφούς Ρούσο των «Εκδικητών», η οποίοι ενορχηστρώνουν μια α λα «Τζέισον Μπορν» περιπέτεια με πρωταγωνιστή τον Ράιαν Γκόσλινγκ. Ο Αμερικανός ηθοποιός υποδύεται τον «Σιέρα Σιξ», έναν άριστα εκπαιδευμένο εκτελεστή της CIA που θα βρεθεί σε θανάσιμο κίνδυνο όταν οι ίδιοι οι προϊστάμενοί του θα αποφασίσουν να τον βγάλουν από τη μέση. Η δουλειά μάλιστα θα ανατεθεί σε… εξωτερικό συνεργάτη, έναν ψυχοπαθή πρώην πράκτορα και νυν μισθοφόρο (Κρις Εβανς), ο οποίος θα κινητοποιήσει λίγο-πολύ όλους τους εκλεκτούς φονιάδες του πλανήτη.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ είναι αποτελεσματικός στον ρόλο του λιγομίλητου εκτελεστή, σε ένα φιλμ που καταφέρνει να σε παρασύρει στους ρυθμούς του, τουλάχιστον στο πρώτο κομμάτι, που έχει και την περισσότερη συνοχή. Οι πολλές διαφορετικές τοποθεσίες, από την Μπανγκόκ μέχρι τη Βιέννη και τις Δαλματικές Ακτές, προσθέτουν φυσικά τη δική τους γοητεία, δίπλα σε εκείνη της Ανα ντε Αρμας, η οποία είναι και η μοναδική σύμμαχος του ήρωα. Από εκεί και έπειτα –και ενώ παραδόξως οι σκηνές δράσης γίνονται ακόμα πιο εντυπωσιακές– η συνταγή χαλάει ελαφρώς, με τους δημιουργούς να παρασύρονται σε αέναα κυνηγητά και μάχες, δίχως να αφήσουν περιθώρια στον θεατή να πάρει μιαν ανάσα πριν από την επόμενη κλωτσοπατινάδα. Ο δε Κρις Εβανς, με το clean cut παρουσιαστικό του, ελάχιστα πείθει για σοβαρός «κακός»…

Ο χειρότερος άνθρωπος στον κόσµο ★★★
∆ΡΑΜΑ (2021)
Σκηνοθεσία: Γιοακίµ Τρίερ
Ερµηνείες: Ρενάτε Ράινσβε, Αντερς Ντάνιελσεν Λι

Ο Γιοακίμ Τρίερ του πολύ αξιόλογου «Thelma» επιστρέφει με ένα κάπως πιο ανάλαφρο φιλμ πάνω στις σύγχρονες ερωτικές σχέσεις, που θυμίζει κάτι και από το σύμπαν του Γούντι Αλεν. Σε αντίθεση βέβαια με τις περισσότερες ταινίες του τελευταίου, η πρωταγωνίστρια εδώ είναι γυναίκα· η τριαντάχρονη Τζούλι ζει με τον λίγο μεγαλύτερο σύντροφό της, ο οποίος την πιέζει να κάνουν οικογένεια. Εκείνη ωστόσο ερωτεύεται ξαφνικά κάποιον άλλο, ξεκινώντας μια νέα σχέση που έχει βέβαια κι αυτή τα δικά της εμπόδια.

Η Ρενάτε Ράινσβε είναι εξαιρετική –και βραβευμένη στις Κάννες– στον ρόλο μιας κοπέλας που, όπως αρκετοί συνομήλικοί της, δεν ξέρει τι πραγματικά θέλει να κάνει στη ζωή. Ανάλογη η αναποφασιστικότητα και στα ερωτικά, όπου αρχικά ελκύεται από τον καλλιτέχνη Αξελ και αργότερα από τον πιο «γήινο» Αϊβιντ. «Και όλα αυτά είναι εντάξει», μοιάζει να μας λέει ο Τρίερ, ο οποίος χρησιμοποιεί και μερικά ωραία ευρήματα (π.χ. τη σκηνή που παγώνει ο χρόνος) σε ένα φιλμ που δείχνει φρέσκο και σύγχρονο παρότι το θέμα του είναι από τα πιο παλιά του σινεμά.

Ο άνθρωπος που έβλεπε τα τρένα να περνούν ★★★★
∆ΡΑΜΑ (1966)
Σκηνοθεσία: Γίρι Μένζελ
Ερµηνείες: Βάτσλαβ Νέτσκαρ, Γίτκα Μπέντοβα

Λίγα χρόνια πριν από την Ανοιξη της Πράγας, ο Γίρι Μένζελ παραδίδει ένα εντυπωσιακό κινηματογραφικό ντεμπούτο, το οποίο κυκλοφορεί σε ψηφιακά αποκατεστημένη επανέκδοση. Πρωταγωνιστής είναι ο νεαρός Μίλος, ο οποίος πιάνει δουλειά ως μαθητευόμενος σιδηροδρομικός υπάλληλος στην υπό ναζιστική κατοχή Τσεχοσλοβακία. Οι διαφορετικοί χαρακτήρες του σταθμού, καθώς και οι δικοί τους προβληματισμοί σχετικά με τη μηδαμινή σεξουαλική του εμπειρία, θα οδηγήσουν σε μια σειρά επεισοδίων με κωμικοτραγικές προεκτάσεις.

Ο Μένζελ δημιουργεί ένα πραγματικά αστείο φιλμ, το οποίο πάντως βρίθει εύστοχων παρατηρήσεων τόσο πάνω στις ανθρώπινες σχέσεις όσο και στις αξίες που υπονομεύονται μέσα στην κόλαση του πολέμου και του φασισμού. Εκτός όλων αυτών, υπάρχει εδώ το κυρίαρχο στοιχείο της σεξουαλικής αφύπνισης –και γενικότερα της επιθυμίας–, μια δύναμη ανώτερη και πιο ακαταμάχητη από οποιοδήποτε ανθρώπινης επινόησης εμπόδιο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή