Ορισμένες από τις ωραιότερες βραδιές μουσικής δωματίου κάθε χρονιάς πραγματοποιούνται στο αμφιθέατρο Κότσεν της Γενναδείου Βιβλιοθήκης χάρη στο Iδρυμα Σβαρτς. Φέτος, ο κύκλος «Curtis on tour» ξεκίνησε στις 27 Σεπτεμβρίου με ένα πρόγραμμα, το οποίο υποστηρίχθηκε άριστα από την Ινδο-Αμερικανίδα πιανίστρια Παλάβι Μαχιντάρα, τον Αντρέα Ομπίσο, πρώτο βιολί της Ορχήστρας της Εθνικής Ακαδημίας της Σάντα Τσετσίλια, και τον διακεκριμένο Eλληνα τσελίστα Τιμόθεο Γαβριηλίδη-Πέτριν.
Πρώτη η Μαχιντάρα απέδωσε με μεγάλη ευγένεια τη Σονάτα για πιάνο αρ. 12 του Μότσαρτ. Διαμόρφωσε το αρχικό μέρος με εκφραστικότητα, διαφοροποιώντας ανάμεσα στις φράσεις και στις επαναλήψεις τους, φροντίζοντας τις καταλήξεις και επιλέγοντας να τονίσει εκείνα τα σημεία που θα έδιναν νόημα στη ροή της μουσικής. Προσάρμοσε την ερμηνεία της στο σύγχρονο πιάνο με το οποίο απέδιδε τη μουσική, συνυπολογίζοντας τον γενναιόδωρο, στρογγυλεμένο ήχο του, όσο και τη δυνατότητα να συνδέει τους φθόγγους με τρόπο πιο ομαλό σε σχέση με ένα ιστορικό όργανο. Ως αποτέλεσμα, η αισθητική απόλαυση προερχόταν κυρίως από τις εκφραστικά «δεμένες» μουσικές φράσεις, σχηματισμένες με μεγάλη πλαστικότητα. Το τρίτο μέρος ξεχώρισε για τον απολαυστικό συνδυασμό δεξιοτεχνίας, ελαφράδας και ευφρόσυνης διάθεσης.
Τρεις εξαιρετικοί μουσικοί έπαιξαν έργα μουσικής δωματίου των Μότσαρτ, Μπλοχ, Μπραμς και Ντεμπισί.
Στη συνέχεια ακούστηκε το έργο «Από την Εβραϊκή ζωή» για τσέλο και πιάνο του Ελβετικής καταγωγής Αμερικανού συνθέτη Eρνεστ Μπλoχ. Περιλαμβάνει τρία κομμάτια με τίτλους «Προσευχή», «Ικεσία» και «Εβραϊκό τραγούδι», που αντλούν έμπνευση από την παράδοση των Ασκενάζι της Ανατολικής Ευρώπης και για την ιδιαίτερη ατμόσφαιρά τους προϋποθέτουν το χαρακτηριστικά θερμό ηχόχρωμα του τσέλου. Τα κομμάτια, που επιπλέον αξιοποιούν όλες τις δυνατότητες του τσέλου, δόθηκαν με μεγάλη επιτυχία από τον Πέτριν, λόγω της τονικής ακρίβειας που χαρακτηρίζει το παίξιμό του, όπως και λόγω ενός ήχου καλλιεργημένου και εξαιρετικής ποιότητας. Τα ίδια στοιχεία συνεισέφεραν στην πολύ καλή απόδοση της Σονάτας για τσέλο και πιάνο του Ντεμπισί που ακολούθησε και στην οποία η Μαχιντάρα είχε σημαντικότερη συμβολή. Αποτελεί προϋπόθεση ο τσελίστας να μπορεί να ανταποκριθεί σε μια σειρά από τεχνικές δυσκολίες, ώστε να έχει την ευχέρεια να εστιάσει στην έκφραση του χαρακτήρα καθενός από τα τρία μέρη, τα οποία διαφέρουν μεταξύ τους αρκετά. Ο Πέτριν είχε αυτή την άνεση και έδωσε με σαφήνεια την ατμόσφαιρα κάθε ενότητας.
Στο τέλος της βραδιάς είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε μία ακόμη εξαιρετική ερμηνεία, αυτή τη φορά από τον βιολονίστα Αντρέα Ομπίσο. Απέδωσε την 3η Σονάτα για βιολί του Γιοχάνες Μπραμς, για την οποία διέθετε όλα τα στοιχεία: τη δεξιοτεχνία και την εκφραστικότητα για το πρώτο μέρος, το βαθύ συναίσθημα για το αργό δεύτερο, τη σχετική ελαφράδα για το τρίτο, όπως και τις μεγάλες, επιβλητικές χειρονομίες για το τελευταίο μέρος. Η Μαχιντάρα στήριξε τις επιλογές του συμβάλλοντας στην επιτυχημένη απόδοση. Μαζί, οι τρεις μουσικοί έκλεισαν τη βραδιά με μια εξαιρετικής ευγένειας και λεπτότητας ερμηνεία του αργού μέρος από το πρώτο Τρίο για πιάνο, βιολί και τσέλο του Μέντελσον.
Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr