Η μικρή οθόνη στην εποχή του αληθινού «μπαμπούλα»

Η μικρή οθόνη στην εποχή του αληθινού «μπαμπούλα»

Το τηλεοπτικό κοινό δείχνει να στρέφεται στις «true crime» ιστορίες και τα στούντιο τροφοδοτούν τις πλατφόρμες με ιστορίες αληθινών δολοφόνων

2' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την περασμένη εβδομάδα κυκλοφόρησε και στις ελληνικές αίθουσες «Η τελευταία νύχτα με τις μάσκες», το καταληκτικό μέρος της σύγχρονης τριλογίας του Τζόζεφ Γκόρντον Γκριν, εμπνευσμένη από το κλασικό φιλμ τρόμου «Halloween» («Η νύχτα με τις μάσκες») του 1978.

Στη χώρα μας η ταινία έκοψε την πρώτη εβδομάδα προβολής της 16.505 εισιτήρια, ενώ οι παγκόσμιες εισπράξεις της μέχρι στιγμής υπολογίζονται σε κάτι παραπάνω από 63 εκατ. δολάρια. Οχι και άσχημα για τον Μάικλ Μάγιερς, τον θρυλικό δολοφόνο χωρίς πρόσωπο, που δημιούργησε πριν από τέσσερις και πλέον δεκαετίες ο Τζον Κάρπεντερ, φέρνοντας επανάσταση στο είδος.

Την ώρα, πάντως, που το καινούργιο «Halloween» βρίσκεται στα σινεμά, τις μικρές οθόνες και συγκεκριμένα το Netflix τις «στοιχειώνει» η παρουσία ενός άλλου δολοφόνου. Το «Dahmer τέρας: Η ιστορία του Τζέφρι Ντάμερ», όπως είναι ο πλήρης τίτλος, έχει γίνει η δεύτερη πιο προβεβλημένη αγγλόφωνη σειρά στην ιστορία της πλατφόρμας, πίσω μόνο από τον τέταρτο κύκλο του «Stranger Things». Για όσους –μάλλον λίγους– δεν γνωρίζουν, πρόκειται για την αληθινή ιστορία του κανίβαλου δολοφόνου Τζέφρι Ντάμερ, ο οποίος σκόρπισε τον τρόμο την περίοδο από το 1978 έως το 1991 στο Μιλγουόκι, εκμεταλλευόμενος και την τραγική ολιγωρία των Αρχών.

Η σειρά αναπλάθει μυθοπλαστικά τη δολοφονική δράση του Ντάμερ, κυρίως μέσα από τις ιστορίες των θυμάτων του, ξεκινώντας από την παιδική του ηλικία και το πέρασμα στη… σκοτεινή πλευρά. Το κοινό μαγεύεται. Οι ειδικές μετρήσεις του Netflix, που αφορούν τα συνεχόμενα λεπτά που παρακολουθεί κανείς κάθε πρόγραμμα, δείχνουν πόσο «εθιστική» είναι η συγκεκριμένη σειρά, και κατ’ επέκταση η συγκεκριμένη ιστορία. Πριν από λίγες ημέρες έγινε γνωστό πως το δημοφιλές ηλεκτρονικό κατάστημα eBay απαγόρευσε την πώληση κοστουμιών «Τζέφρι Ντάμερ», διότι «προωθούν ή εξυμνούν τη βία», με τις σχετικές παραγγελίες να έχουν εκτοξευθεί ενόψει της γιορτής του Χάλοουιν.

Δεν είναι όμως μόνο το «Dahmer». Μόλις πρόσφατα, στην πλατφόρμα του Disney+ εμφανίστηκε το «Candy»· εκεί η Τζέσικα Μπίελ υποδύεται την Κάντι Μοντγκόμερι, μια νοικοκυρά από το Τέξας, η οποία το 1980 εκτέλεσε με 41 τσεκουριές τη γειτόνισσά της, Μπέτι Γκορ. Ξανά στο Disney+, υπάρχει το «Under the Banner of Heaven» με τον Αντριου Γκάρφιλντ, χρονικό ενός ειδεχθούς φόνου στον οποίο εμπλέκεται μια οικογένεια Μορμόνων.

Πίσω στο Netflix τα παραδείγματα είναι δεκάδες, από το εξωτικό «Ερπετό» με τον Ταχάρ Ραχίμ μέχρι τη σίριαλ κίλερ… ανθολογία στο εξαιρετικό «Mindhunter» του Ντέιβιντ Φίντσερ. Ολα αυτά μόνο αναφορικά με τη βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα μυθοπλασία, δίχως να μιλήσουμε για τα αμέτρητα ντοκιμαντέρ και τα ακόμη περισσότερα podcasts με αληθινά εγκλήματα, τα οποία είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στην Αμερική.

Εν έτει 2022, ο παλιός «μπαμπούλας» του Κάρπεντερ (και άλλοι παρόμοιοι) μοιάζει πλέον περισσότερο με καλτ αντιήρωα και λιγότερο με κάποιον που μπορεί όντως να σοκάρει με τις πράξεις του, έστω και μέσα από την οθόνη. Την εποχή όπου τα πραγματικά εγκλήματα αναλύονται λεπτομερώς και ad nauseam από σχετικούς και άσχετους στα διάφορα Μέσα –το είδαμε και στη χώρα μας με τα πρόσφατα περιστατικά της Πάτρας και των Σεπολίων– μόνο ένας ρεαλιστικός δολοφόνος μπορεί να αιχμαλωτίσει πραγματικά την προσοχή του κοινού. Ακόμη και αν τα δικά του εγκλήματα είναι πιο ειδεχθή και ασύλληπτα από αυτά που μπορεί να γεννήσει η φαντασία του τηλεοπτικού ή του κινηματογραφικού σεναριογράφου.

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή