Αλλαγές στην Disney με το βλέμμα στο… Netflix

Αλλαγές στην Disney με το βλέμμα στο… Netflix

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στα τέλη του 2019, ο θρυλικός CEO της Disney, Μπομπ Αϊγκερ, ετοιμαζόταν να αποσυρθεί. Πίσω του άφηνε ένα στούντιο κατά πολύ ισχυρότερο από αυτό που παρέλαβε, με θυγατρικές όπως η Pixar, η Marvel και η Lucas Arts («Star Wars») να ανήκουν πλέον στο δυναμικό του. Επέλεξε ο ίδιος τον διάδοχό του, τον μέχρι τότε επικεφαλής των θεματικών πάρκων της Disney, Μπομπ Τσέιπεκ, και έφυγε στο… ηλιοβασίλεμα. Μέχρι και βιβλίο πρόλαβε να γράψει με τον απολογισμό των πεπραγμένων του.

Η είδηση της επιστροφής του έπεσε σαν κεραυνός στην αμερικανική βιομηχανία του θεάματος. Με μια λιτή ανακοίνωση η Disney ενημέρωσε την Κυριακή πως ο Μπομπ Τσέιπεκ αποδεσμεύεται –μόλις λίγους μήνες μετά την ανανέωση της θητείας του– και CEO αναλαμβάνει ξανά ο 71χρονος πια Αϊγκερ. Τι προηγήθηκε όμως για να φτάσουμε έως εδώ;

Αρχικά το εκρηκτικό κοκτέιλ πανδημίας και streaming. Μέσα στην περασμένη διετία η Disney λάνσαρε τη δική της διαδικτυακή πλατφόρμα διεκδικώντας δυναμικά μερίδιο σε μια ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά. Κάπως έτσι ταινίες σαν το «Black Widow», οι οποίες προορίζονταν για μπλοκμπάστερ εισπράξεις στα σινεμά κατέληξαν άδοξα στο Disney+ και σταρ σαν τη Σκάρλετ Γιοχάνσον άρχισαν να ζητούν μερίδιο από αυτή τη νέου τύπου κυκλοφορία. Η σκαιότατη δημόσια απάντηση του Τσέιπεκ, όπου έκανε λόγο για «απληστία» και «αναισθησία» μιας από τις κορυφαίες χολιγουντιανές πρωταγωνίστριες, μαζί με τον συνακόλουθο οικονομικό συμβιβασμό, δεν βοήθησαν ακριβώς τη δημοφιλία του.

Ενα χρόνο αργότερα, ο ίδιος αρνήθηκε να πάρει ξεκάθαρη στάση απέναντι στο ομοφοβικό νομοσχέδιο γνωστό ως «Don’t Say Gay», που ψηφίστηκε στην έδρα της Disney στη Φλόριντα. Αυτό οδήγησε σε παραιτήσεις αρκετών στελεχών της εταιρείας και εντονότατη δημόσια κριτική, με τον Τσέιπεκ να κάνει τελικά στροφή 180 μοιρών και να έρχεται σε σύγκρουση με τον Ρεπουμπλικανό κυβερνήτη Ρον ντε Σάντις. Παρ’ όλα αυτά, ίσως να βρισκόταν ακόμα στη θέση του αν δεν είχαν προηγηθεί οι τελευταίοι μήνες κατά τους οποίους η μετοχή της Disney έχασε σχεδόν το 40% της αξίας της, ένα «μήνυμα» της Γουόλ Στριτ πως η εποχή των ατέρμονων επενδύσεων δίχως τα ανάλογα κέρδη έχει παρέλθει.

Οι παροικούντες βέβαια την Ιερουσαλήμ (της βιομηχανίας του σινεμά) ισχυρίζονται πως η επιστροφή Αϊγκερ δεν έγινε τυχαία και αναμένουν πλέον κάποια ιστορικής σημασίας κίνηση από την πλευρά της Disney· οι πιο τολμηροί μιλούν ακόμα και για συγχώνευση Disney και Netflix, κάτι προφανώς όχι εύκολο να συμβεί, αλλά και που ταυτόχρονα θα έλυνε πολλά από τα προβλήματα και των δύο.

Την ίδια στιγμή, σε μια άλλη χολιγουντιανή γωνιά ο Μπεν Αφλεκ με τον κολλητό του, Ματ Ντέιμον, ξεκινούν μια νέα εταιρεία παραγωγής με την επωνυμία Artists Equity και στόχο να διεκδικήσουν πιο δίκαιες αμοιβές –βασισμένες στα κέρδη– από τις streaming πλατφόρμες για τους ηθοποιούς αλλά και τους υπόλοιπους επαγγελματίες του κλάδου. Η περίπτωση της Σκάρλετ Γιόχανσον, που αναφέραμε παραπάνω, είναι φυσικά άμεσα σχετική.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή