Eνα εικοσιτετράωρο με τη σκηνοθέτιδα Σόνια Λίζα Κέντερμαν

Eνα εικοσιτετράωρο με τη σκηνοθέτιδα Σόνια Λίζα Κέντερμαν

«Πίνω καφέ καθώς προσπαθώ να βάλω σε τάξη τις στοιβαγμένες μικροσημειώσεις μου σκορπισμένες στο τραπέζι. Σημειώνω τα πάντα, όπου βρω»

3' 19" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

09.00 (ή περίπου τότε)

Το ραδιόφωνο – ξυπνητήρι στο δωμάτιό μου ανοίγει συντονισμένο στο Τρίτο Πρόγραμμα. Η έναρξη της ημέρας με τυχαίες νότες της στιγμής. Ξυπνάω πάντα με ξυπνητήρι για να μην ξυπνήσω άπειρες φορές πριν από αυτό. Η πρώτη μου σκέψη, σχεδόν πάντα, είναι οι τελευταίες εικόνες από το όνειρο του ύπνου. Προσπαθώ να το φέρω καθαρά στο μυαλό μου. Ανοίγω διάπλατα όλα τα παράθυρα και τα παντζούρια του διαμερίσματος. Το φως της ημέρας ορμάει στα μάτια μου μαζί με τον φρέσκο κρύο αέρα. Μια απότομη μετάβαση που κάθε μέρα επαναλαμβάνω και κάθε μέρα μετανιώνω ξεπαγιασμένη.

10.00

Η εκκίνηση της ημέρας μπορεί να πάρει πολύ χρόνο αναλόγως τις υποχρεώσεις που έχω. Αυτόν τον καιρό ολοκληρώνουμε με τη συν-σεναριογράφο μου το επόμενο σενάριό μας. Χρησιμοποιώ σαν δεύτερο γραφείο την τραπεζαρία που είναι δίπλα από το –ακόμα– ανοιχτό παράθυρο. Το λάπτοπ ανοιχτό απέναντί μου, κοιταζόμαστε συνήθως με συμπάθεια. Πίνω καφέ καθώς προσπαθώ να βάλω σε τάξη τις στοιβαγμένες μικροσημειώσεις μου σκορπισμένες στο τραπέζι. Σημειώνω τα πάντα, όπου βρω. Ανακατεμένες η λίστα του σούπερ μάρκετ με εικόνες από ένα όνειρο και μια ταινία που θέλω να δω μια ακόμα φορά. Προσπαθώ να πείσω τον εαυτό μου να επιστρέψει στο σενάριο.

Από τον πεζόδρομο ακούω τους περαστικούς που αγκομαχούν στα σκαλάκια του Λυκαβηττού. Σταματώ αυτό που κάνω όταν ακούω ομιλίες τουριστών. Διακρίνω τις γλώσσες που αναγνωρίζω και εικάζω αυτές για τις οποίες δεν είμαι σίγουρη. Μου έρχονται εικόνες από τις χώρες που έχω επισκεφθεί και δημιουργώ άλλες από αυτές που ονειρεύομαι να πάω. Κι έτσι διάφορες πόλεις και μέρη εξωτικά περνούν μέσα από το σπίτι μου. Επιστρέφω στο σενάριο.

14.00

Μαγειρική. Σχεδόν πάντα έχω γεμάτο ψυγείο και μαγειρεύω σχεδόν κάθε μέρα. Οσο πιο περίπλοκο το γράψιμο, τόσο πιο περίπλοκη και η επιλογή του φαγητού. Εκμεταλλεύομαι τον χρόνο αυτό σαν την τέλεια δικαιολογία για διάλειμμα. Ξεδιαλύνω τις σκέψεις μου και αν καταλήξω σε κάτι που με κάνει χαρούμενη, οι πιθανότητες να καεί το φαγητό ανεβαίνουν! Μιλάω με φίλους στο τηλέφωνο. Αστραπιαία η κουβέντα μας πηγαινοέρχεται από μικροσκοπικές λεπτομέρειες καθημερινότητας, πρακτικές και μη, σε μεγάλα σχέδια και τους ερεβώδεις φόβους της ζωής μας καθώς βάζουμε πλυντήριο ρούχων και ξεμείναμε από μαλακτικό. Το συμπληρώνω στη λίστα του σούπερ μάρκετ.

16.00

«Πίνω καφέ καθώς προσπαθώ να βάλω σε τάξη τις στοιβαγμένες μικροσημειώσεις μου σκορπισμένες στο τραπέζι. Σημειώνω τα πάντα, όπου βρω».

Προσπαθώ να επιστρέψω στη ρουτίνα μου. Μετανιώνω που μου ξέφυγε ο χρόνος. Που αργοπόρησα. Ανοίγω πάλι το λάπτοπ. Συνήθως στην ίδια σκηνή του σεναρίου, τώρα με ανανεωμένη ματιά. Ο χρόνος μετράει αντίστροφα: έχω ακόμα δύο ώρες να ολοκληρώσω αυτό που γράφω μέχρι τη στιγμή που θα μιλήσω με την Τρέισι στην Αμερική (η συν-σεναριογράφος μου). Τώρα που ο χρόνος πιέζει, οι σκέψεις μου τρέχουν πιο γρήγορα, ξεφεύγουν από τα εμπόδια του μυαλού μου. Και σε αυτή τη στιγμή της ημέρας, στο σούρουπο, την πιο αγαπημένη μου ώρα, τρέχω να προλάβω. Η σβελτάδα της δύσης με ενεργοποιεί. Φτάνει η στιγμή του Zoom. Επειτα από 12 χρόνια φιλίας και συνεργασίας, οι κοινές ώρες γραφής ρέουν εύκολα ακόμα και στις διαφωνίες. Η ημέρα ολοκληρώνεται και στην αρχή της καινούργιας βραδιάς έχω πάντα αισιοδοξία για τη δουλειά της επόμενης μέρας.

20.00

Ας πούμε ότι μια μέρα μιας κάποιας ρουτίνας έχει ολοκληρωθεί. Σχεδόν πάντα θα δω μια ταινία. Προτιμώ το σινεμά αλλά έχω πάντα και μια ταινία SOS που θέλω να μελετήσω. Αναρωτιέμαι πάντα γιατί βλέπουμε ταινίες το βράδυ. Βοηθάει η κούραση της ημέρας να παραδοθούμε στην αφήγηση μιας άλλης πραγματικότητας;

22.00

Εξοδος με φίλους. Περπάτημα στο κέντρο. Συνήθως σχεδόν τρέχοντας γιατί άργησα. Φτάνω σε ένα από τα μπαρ που συχνάζουμε ή για φαγητό. Συζητήσεις πολλές, τακτικά σε επαναλήψεις. Χωράμε όλα τα νέα μας, μαζί με γέλια και τις γκρίνιες μας σε λίγες ώρες.

01.00 (ή περίπου τότε)

Επιστροφή στο σπίτι. Με τη διάθεση που ξέμεινε από την τελευταία κουβέντα.

Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της Σόνια Λίζα Κέντερμαν «Ράφτης» προβάλλεται τώρα στο Ertflix και είναι διαθέσιμη σε Apple TV, Amazon Prime & Mubi. Πήρε διανομή σε πολλές χώρες, ανάμεσά τους οι Ιαπωνία, Ισπανία, Αυστρία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή