Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Σε πρώτο πλάνο οι αναμνήσεις

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Σε πρώτο πλάνο οι αναμνήσεις

«Η αυτοκρατορία του φωτός», «Μέρες ξηρασίας». Δύο ταινίες μονοπωλούν το ενδιαφέρον στις κινηματογραφικές αίθουσες

4' 11" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η αυτοκρατορία του φωτός ★★½
∆ΡΑΜΑ (2022)
Σκηνοθεσία: Σαμ Μέντες
Ερμηνείες: Ολίβια Κόλμαν, Μάικλ Γουόρντ, Κόλιν Φερθ

Με το παραδοσιακό σινεμά να διέρχεται περίοδο κρίσης και επαναπροσδιορισμού, όλο και περισσότεροι κινηματογραφιστές στρέφονται με νοσταλγία στο παρελθόν, αναπολώντας τις αξίες του. Κάτι τέτοιο κάνει και ο Σαμ Μέντες, με ένα φιλμ που μας πηγαίνει πίσω στα τέλη της δεκαετίας του 1970. Η δράση τοποθετείται σε κάποια παραθαλάσσια αγγλική πόλη, όπου η Χίλαρι (Ολίβια Κόλμαν), γυναίκα με ιστορικό θεμάτων ψυχικής υγείας, εργάζεται σε έναν παλιό κινηματογράφο. Εκεί θα γνωρίσει τον Στίβεν (Μάικλ Γουόρντ), έναν όμορφο μαύρο άνδρα που μόλις έχει πιάσει δουλειά στο ίδιο μέρος. Οι δυο τους θα αναπτύξουν μια ιδιαίτερη, σπάνια σχέση, προσφέροντας ο ένας στον άλλο τη ζεστασιά και την κατανόηση που τόσο έχουν ανάγκη.

Ο Μέντες αντλεί προφανέστατα από δικές του αναμνήσεις προκειμένου να ντύσει ατμοσφαιρικά και μουσικά μια ανθρώπινη ιστορία. Σε πρώτο πλάνο βλέπουμε ακόμη αρκετά στοιχεία της εποχής: τις φυλετικές διακρίσεις μιας περιόδου γενικευμένης συντήρησης και αντίδρασης, την υποκρισία μιας επαρχιακής δήθεν ελίτ –αυτό συμβολίζει ο χαρακτήρας του Κόλιν Φερθ– αλλά και την αγάπη για τη μαγεία του κινηματογράφου, τη λαχτάρα της σκοτεινής αίθουσας που ανακαλεί φιλμ όπως το «Σινεμά ο Παράδεισος» κ.ά. Μέσα σε όλα αυτά, βέβαια, κάπου ξεστρατίζει η προσοχή από τον κεντρικό χαρακτήρα της (ξανά άψογης) Ολίβια Κόλμαν, σε ένα φιλμ που συνολικά έχει τις στιγμές του, δίχως πάντως να πάρει ιδιαίτερα ρίσκα.

Μέρες ξηρασίας ★★★
ΘΡΙΛΕΡ (2022)
Σκηνοθεσία: Εμίν Αλπέρ
Ερμηνείες: Σελαχατίν Πασαλί, Εκίν Κοτς

Ο Τούρκος Εμίν Αλπέρ κέρδισε το βραβείο κοινού στο τελευταίο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης με ένα πολιτικό θρίλερ το οποίο έχει και Ελληνα συμπαραγωγό. Ενας νέος εισαγγελέας φτάνει σε κάποια μικρή επαρχιακή πόλη, περίπου στη μέση του πουθενά, όπου οι κάτοικοι αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα με την ύδρευση. Σύντομα θα καταλάβει πως πίσω από το συγκεκριμένο ζήτημα, αλλά και αρκετά ακόμη, κρύβεται η διαφθορά της τοπικής εξουσίας, η οποία πάντως προσπαθεί αρχικά να τον προσεγγίσει. Επειτα ωστόσο από μια ποτισμένη στο αλκοόλ νύχτα, που καταλήγει και σε ένα βιασμό, τα πάντα θα αλλάξουν και πλέον ο ίδιος θα βρεθεί στο μάτι του κυκλώνα.

Ο Αλπέρ κάνει εδώ εξαρχής εξαιρετική δουλειά, με μια άψογα κινηματογραφημένη εισαγωγική σκηνή, η οποία παραπέμπει σε γουέστερν. Και ο ήρωάς του άλλωστε κάπως έτσι καταφθάνει, σαν τον καινούργιο σερίφη που έρχεται να βάλει σε τάξη τους σχεδόν αυτονομημένους ντόπιους. Οι τελευταίοι, μεταξύ άλλων φανατικοί κυνηγοί αγριογούρουνων και πότες, θα προσπαθήσουν με διάφορες πονηριές να δυσκολέψουν το έργο του, μέχρι που η δική του άτεγκτη στάση θα τους πείσει να προσπαθήσουν να τον βγάλουν οριστικά από τη μέση. Με πλοκή που θυμίζει αντίστοιχα σύγχρονα ισπανικά πρότυπα (π.χ. «Το μικρό νησί»), το τουρκικό φιλμ καταφέρνει να διατηρήσει το ενδιαφέρον και το σασπένς σε αρκετά υψηλά επίπεδα, παρόλο που ο ρυθμός του δεν είναι ακριβώς υποδειγματικός. Το τέχνασμα των αναμνήσεων που επανέρχονται σταδιακά στον πρωταγωνιστή, συμπληρώνοντας τα κενά της αφήγησης, αν και έξυπνο, προκαλεί επίσης κάποια σύγχυση στον θεατή· αντιθέτως, η κινηματογράφηση, ιδίως των εξωτερικών σκηνών, παραμένει εξαιρετική, αποκαλύπτοντας ένα σκηνοθέτη που μπορεί να πετύχει μικρά «θαύματα» εάν του δοθούν οι ευκαιρίες.

Αστερίξ και Οβελίξ: στον δρόμο για την Κίνα ★★
ΚΩΜΩ∆ΙΑ (2023)
Σκηνοθεσία: Γκιγιόμ Κανέ
Ερμηνείες: Γκιγιόμ Κανέ, Ζιλ Λελούς, Βενσάν Κασέλ

Δέκα χρόνια μετά τις τελευταίες κινηματογραφικές τους περιπέτειες, οι διάσημοι ήρωες του Ρενέ Γκοσινί επιστρέφουν στη μεγάλη οθόνη με εντελώς καινούργιο καστ και μια πλουσιότατη παραγωγή να τους συνοδεύει. Με τη μητέρα της, αυτοκράτειρα της Κίνας, φυλακισμένη λόγω πραξικοπήματος, η νεαρή πριγκίπισσα Σας-Γι διαφεύγει στη Δύση προκειμένου να ζητήσει βοήθεια από τους ξακουστούς Γαλάτες πολεμιστές. Οι Αστερίξ (Γκιγιόμ Κανέ) και Οβελίξ (Ζιλ Λελούς) είναι βέβαια πάντα πρόθυμοι για νέες περιπέτειες και θα την ακολουθήσουν, το ίδιο όμως θα κάνει και ο Καίσαρας (Βενσάν Κασέλ) με τον στρατό του, φιλοδοξώντας να προσθέσει άλλη μία κατάκτηση στην αυτοκρατορία. Ο Γκιγιόμ Κανέ ενορχηστρώνει και πρωταγωνιστεί με κέφι σε μια ιστορία την οποία ολοφάνερα αγαπά· έχει δε στη διάθεσή του ένα καστ αστέρων, από τον Βενσάν Κασέλ και τη Μαριόν Κοτιγιάρ μέχρι τον σπουδαίο μπαλαδόρο Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς, παρ’ όλα αυτά δεν καταφέρνει να αποφύγει τα κλισέ και να ανανεώσει ένα μύθο που μοιάζει πια αρκετά ξεπερασμένος.

∆υο φίλοι κι ένας ασβούλης ★★
ΑΝΙΜΑΤΙΟΝ (2022)
Σκηνοθεσία: Ρουν Σπανς
Ακούγονται: Αγγελος Λιάγκος, Αποστόλης Ψυχράμης

Το νορβηγικό κινούμενο σχέδιο αντλεί έμπνευση από το θρυλικό μουσικό ντουέτο των Τούτσον και Λούντιγουντ. Οι δύο φίλοι ζουν ευτυχισμένοι παρέα μέσα σε ένα άνετο τούνελ μαζί και με τον έτερο κολλητό τους, τον Ασβό. Μια μέρα, ωστόσο, μια αυστηρή σιδηροδρομική υπάλληλος τους κάνει… έξωση. Πλέον η μόνη τους ελπίδα είναι να εντοπίσουν τον παππού Τούτσον, διάσημο πειρατή, που μπορεί να τους σώσει. Το ταξίδι της αναζήτησής τους είναι, φυσικά, γεμάτο περιπέτειες, απρόοπτα, αλλά και μπόλικα τραγούδια.

Χτύπος στην καλύβα
ΘΡΙΛΕΡ (2023)
Σκηνοθεσία: Μ. Νάιτ Σιάμαλαν
Ερμηνείες: Ντέιβ Μπαουτίστα, Τζόναθαν Γκροφ

Σταθερός στην παραγωγή του των τελευταίων ετών, ο «γκουρού» του τρόμου, Μ. Νάιτ Σιάμαλαν, επιστρέφει με άλλο ένα παρόμοιας υφής φιλμ. Ενώ κάνουν διακοπές σε μια απομονωμένη καλύβα, ένα νεαρό κορίτσι και οι γονείς του αιχμαλωτίζονται από τέσσερις οπλισμένους αγνώστους, οι οποίοι απαιτούν από την οικογένεια να κάνει μια αδιανόητη επιλογή προκειμένου να αποτρέψει την… Αποκάλυψη. Εχοντας περιορισμένη πρόσβαση στον έξω κόσμο, εκείνοι θα πρέπει να αποφασίσουν τι θα πιστέψουν προτού να είναι πολύ αργά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή