Μεταφέροντας την «πίστη» στη μεγάλη οθόνη

Μεταφέροντας την «πίστη» στη μεγάλη οθόνη

Η εταιρεία παραγωγής Simeon Entertainment («Ο άνθρωπος του Θεού») αποκτά Ελληνα επενδυτή

2' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Θυμάστε τον «Ανθρωπο του Θεού»; Η ταινία που έντυσε τον Αρη Σερβετάλη με το ράσο του Αγίου Νεκταρίου αντιμετωπίστηκε αρκετά σκληρά από την κριτική, όμως βρήκε το κοινό της στις αίθουσες κόβοντας σχεδόν 300.000 εισιτήρια εν μέσω πανδημίας. Πήγε μάλιστα πολύ καλά και εκτός Ελλάδος, παίρνοντας διανομή σε 14 χώρες, μεταξύ των οποίων η Γαλλία, η Γερμανία, η Ρωσία, ο Καναδάς και οι ΗΠΑ, όπου μάλιστα «άνοιξε» σε 800 αίθουσες. Πίσω από τον «Ανθρωπο του Θεού» βρίσκεται η αμερικανική εταιρεία παραγωγής Simeon Entertainment, την οποία ίδρυσαν από κοινού πριν από περίπου δέκα χρόνια η σκηνοθέτις Γελένα Πόποβιτς και ο ελληνικής καταγωγής Αλεξ Πότερ. Οι δυο τους θέλουν τώρα να συνεχίσουν και να εξελίξουν την επιτυχημένη «συνταγή», μέσω της Simeon Faith, ενός καινούργιου βραχίονα της εταιρείας που θα αναπτύξει κινηματογραφικά πρότζεκτ γύρω από την πίστη.

«Στόχος δεν είναι να κάνουμε θρησκευτικές ταινίες με τη στενή έννοια, αλλά να αφηγηθούμε ιστορίες ανθρώπων που μπορούν να εμπνεύσουν το ευρύ κοινό σήμερα. Δεν μιλάμε για συμβατικές “αγιογραφίες” αλλά για αντισυμβατικές φιγούρες· έχουμε, για παράδειγμα, στα σκαριά το “Moses the Black”, το οποίο έχει για πρωταγωνιστή έναν γκάνγκστερ στο σύγχρονο Σικάγο», μας λέει η Γελένα Πόποβιτς, η οποία πρόκειται να σκηνοθετήσει τη συγκεκριμένη ταινία. Για το πρότζεκτ Simeon Faith, ωστόσο, έμπρακτο ενδιαφέρον έχει δείξει και ο Γιάννης Κυνηγόπουλος, έμπειρο στέλεχος της επενδυτικής τράπεζας Lazard, ο οποίος μπαίνει στην εταιρεία ως μειοψηφικός μέτοχος, με μια επένδυση που αναμένεται να ανέλθει σε αρκετά εκατομμύρια δολάρια.

«Υπάρχει παγκόσμιο ενδιαφέρον για ταινίες όπως “Ο άνθρωπος του Θεού” που έχουν να κάνουν με την πίστη, τόσο από το κοινό όσο και από κόσμο που θέλει να συμμετέχει στη δημιουργία τους. Προσωπικά η ιδέα μού αρέσει, όπως και η ενασχόληση με τον κινηματογράφο, ο οποίος θεωρώ πως βρίσκεται αυτόν τον καιρό σε ένα σημείο καμπής, με συναρπαστικές προοπτικές για το μέλλον», αναφέρει ο ίδιος ο κ. Κυνηγόπουλος.

Η Simeon Entertainment, από την πλευρά της, ετοιμάζει και άλλες δουλειές, ενώ η εμπειρία της παραγωγής στην Ελλάδα φαίνεται πως άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις, σύμφωνα με όσα μας μεταφέρει ο Αλεξ Πότερ: «Η εμπειρία μας από την Ελλάδα ήταν άψογη από όλες τις πλευρές. Αρχικά ήμασταν από τα πρώτα πρότζεκτ που εντάχθηκαν στο cash rebate του ΕΚΟΜΕ· μάλιστα, ενώ αρχικά το ποσό του rebate αντιστοιχούσε στο 25% της παραγωγής, όταν λίγο αργότερα πήγε στο 40%, έγιναν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για να ενταχθούμε εκεί. Από την άλλη, είχαμε σπουδαία ομάδα και στο πεδίο, με τους συμπαραγωγούς της Viewmaster και όλο το ελληνικό συνεργείο, που ήταν εξαιρετικό. Από εκεί και έπειτα, όποιο πρότζεκτ και να πέφτει στα χέρια μας, σκεφτόμαστε αρχικά εάν γίνεται να το γυρίσουμε στην Ελλάδα. Προσωπικά θα επέστρεφα (και) για να δουλέψω εκεί δίχως δεύτερη σκέψη».

Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι, όμως, να κάνει κάποιος ανεξάρτητες κινηματογραφικές παραγωγές, προορισμένες για το παγκόσμιο κοινό, εν έτει 2023; «Προφανώς και η μεγαλύτερη πρόκληση είναι η εύρεση πόρων. Το streaming επιτάχυνε σίγουρα τις εξελίξεις, αλλά δημιούργησε και πολλές ευκαιρίες. Εμείς θέλουμε να δημιουργούμε ποιοτικό και ταυτόχρονα εμπορικό περιεχόμενο, που μπορεί να ταξιδέψει διεθνώς είτε στις αίθουσες είτε μέσω πλατφορμών. Η ζήτηση για καλό περιεχόμενο δεν πρόκειται ποτέ να εκλείψει».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή