Η απώλεια συνδρομητών οδηγεί σε απολύσεις στην Ντίσνεϊ

Η απώλεια συνδρομητών οδηγεί σε απολύσεις στην Ντίσνεϊ

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οταν πριν από μερικούς μήνες ο Μπομπ Αϊγκερ επέστρεψε αιφνιδιαστικά στο τιμόνι της Ντίσνεϊ, αντικαθιστώντας τον (δικό του εκλεκτό) Μπομπ Σέιπεκ, οι περισσότεροι υποπτεύθηκαν μία ακόμη εντυπωσιακή κίνηση, π.χ. εξαγοράς, από αυτές που γιγάντωσαν τον ψυχαγωγικό όμιλο μέσα στην προηγούμενη δεκαετία. Φυσικά αυτό δεν αποκλείεται να γίνει, προς το παρόν όμως το μόνο που ανακοινώνεται είναι… απολύσεις. Γύρω στις επτά χιλιάδες συγκεκριμένα, όπως έγινε γνωστό, νούμερο που αντιστοιχεί στο 3,2% των συνολικών εργαζομένων (περίπου 220.000) της Ντίσνεϊ στις τέσσερις γωνιές του πλανήτη.

Ως γνωστόν, όταν γίνονται απολύσεις, ειδικά τόσο μαζικές, κάποιοι οικονομικοί δείκτες είναι στραμμένοι προς τα κάτω· για την Ντίσνεϊ μάλιστα, η οποία εδώ και πολύ καιρό προσπαθεί να καθησυχάσει τη Γουόλ Στριτ σχετικά με τα υπέρογκα έξοδά της, η συγκεκριμένη κατάσταση ήταν μάλλον οριακή. Ο στόχος είναι η μείωση του εργασιακού κόστους, σε συνδυασμό με πιο προσεκτικές κινήσεις στον τομέα της παραγωγής περιεχομένου, ώστε να εξοικονομηθούν κοντά στα 5,5 δισεκατομμύρια δολάρια για την εταιρεία έως το τέλος του 2024.

«Πρόκειται να εξετάσουμε διεξοδικά όλα όσα κάνουμε, διότι σε έναν πιο ανταγωνιστικό κόσμο, τα πάντα απλώς έχουν γίνει ακριβότερα. Πιστεύουμε ότι η δουλειά που κάνουμε για να μετασχηματίσουμε την εταιρεία με έμφαση στη δημιουργικότητα, ενώ μειώνουμε τα έξοδα, θα οδηγήσει σε βιώσιμη ανάπτυξη και κερδοφορία για τη streaming υπηρεσία μας, και θα μας φέρει σε καλύτερη θέση προκειμένου να αντέξουμε σε μελλοντικές παγκόσμιες οικονομικές μεταβολές», δήλωσε ο Αϊγκερ.

Η αναφορά στην πλατφόρμα του Disney+ μόνο τυχαία δεν είναι. Μέσα στο τελευταίο τρίμηνο του 2022 η τελευταία έχασε 2,4 εκατομμύρια συνδρομητές, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά απώλειες από την αρχή της λειτουργίας της, στα τέλη του 2020. Το πρόβλημα, όπως φαίνεται, εντοπίζεται κυρίως στην αγορά της Ινδίας και της νοτιοανατολικής Ασίας, εκεί όπου η Ντίσνεϊ έχασε πρόσφατα τα δικαιώματα της εθνικής λίγκας κρίκετ και μαζί όλους αυτούς τους συνδρομητές. Αυτό, βέβαια, είναι σχετικά μικρό πρόβλημα για το Disney+, που εδώ και δύο χρόνια λειτουργεί περίπου σαν τρύπιο βαρέλι, το οποίο η εταιρεία συνεχίζει να τροφοδοτεί με κεφάλαια στοχεύοντας να μεγαλώσει το μερίδιό της στην αγορά του streaming.

Μόλις τον περασμένο Δεκέμβριο η συνδρομή της υπηρεσίας στην Αμερική αυξήθηκε από τα 7,99 δολάρια/μήνα στα 10,99 δολάρια/μήνα, παρόλο που πλέον υπάρχει διαθέσιμο και φθηνότερο πακέτο με διαφημίσεις. Από την άλλη, οι αυξήσεις στο κόστος που αναφέραμε και παραπάνω καθιστούν μάλλον υπερβολικά φιλόδοξο τον στόχο για κερδοφορία του Disney+ μέχρι τα τέλη του 2024. Αν πάντως υπάρχει μια εταιρεία που μπορεί να στηρίξει ένα τόσο μεγάλο ζημιογόνο τμήμα της επί τέσσερα χρόνια, αυτή είναι η Ντίσνεϊ. Οι ανταγωνιστές άραγε τι θα κάνουν;

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή