Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Μπερδέματα και κατά λάθος Χίτλερ

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Μπερδέματα και κατά λάθος Χίτλερ

«Τρίτος Παγκόσμιος Πόλεμος», η πρόταση του Ιράν για τα Οσκαρ ξεχωρίζει στις νέες ταινίες της εβδομάδας

4' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τρίτος Παγκόσμιος Πόλεμος ★★★
∆ΡΑΜΑ (2022)
Σκηνοθεσία: Χουμάν Σεγιεντί
Ερμηνείες: Μόχσεν Ταναμπάντε, Μαχσά Χετζάτζι

Από το Ιράν έρχεται αυτή την εβδομάδα ένα αρκετά πρωτότυπο φιλμ, το οποίο αποτέλεσε και την επίσημη πρόταση της χώρας για τα φετινά Οσκαρ. Ο Σακίμπ, ένας φτωχός και άστεγος εργάτης, προσλαμβάνεται από μια κινηματογραφική παραγωγή, η οποία γυρνάει μια ταινία με θέμα τον Χίτλερ και τις φρικαλεότητες των στρατοπέδων συγκέντρωσης. Οταν ωστόσο προκύπτει ένα πρόβλημα με τον πρωταγωνιστή, η ομοιότητα του Σακίμπ με τον… Φύρερ τού δίνει αναπάντεχα τον ρόλο και μαζί αυξημένα προνόμια. Εκείνος θα τα εκμεταλλευθεί για να προσπαθήσει να σώσει τη γυναίκα που αγαπά, όμως σύντομα θα βρεθεί άσχημα μπλεγμένος, με τους συντελεστές της ταινίας να στρέφονται εναντίον του.

Ο Χουμάν Σεγιεντί δημιουργεί μεθοδικά μια ιστορία, η οποία κινείται μεταξύ μύθου και πραγματικότητας, καθώς ο κεντρικός ήρωάς του μετατρέπεται από τελευταίο τροχό της αμάξης σε «σημαίνον» πρόσωπο, τουλάχιστον για όσο διάστημα εκτελεί πιστά τις εντολές της παραγωγής. Μόλις η προσωπική του ιστορία τον ωθεί στην «επανάσταση», η βία ξεσπάει ασυγκράτητη και η αγριότητα μεταφέρεται αυτή τη φορά πίσω από την κάμερα. Ταυτόχρονα το σασπένς κλιμακώνεται και παρά τις κάποιες σεναριακές αστοχίες, ο θεατής παρακολουθεί γοητευμένος έως το απόλυτα σοκαριστικό φινάλε.

Close ★★½
∆ΡΑΜΑ (2022)
Σκηνοθεσία: Λούκας Ντοντ
Ερμηνείες: Εντέν Νταμπρίν, Γκιστάβ ντε Βέλε

Μεγάλο βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ Καννών και μια υποψηφιότητα διεθνούς Οσκαρ για το καινούργιο φιλμ του Βέλγου Λούκας Ντοντ, ο οποίος είχε γίνει ευρέως γνωστός με το «Κορίτσι». Και αυτή τη φορά πρωταγωνιστές του είναι δύο νεαρά γυμνασιόπαιδα, ο Ρεμί και ο Λεό, αχώριστοι φίλοι, οι οποίοι περνούν μαζί το καλοκαίρι στην εξοχή, συνεχίζοντας να είναι κολλητοί και στο σχολείο. Ενα βίαιο γεγονός, ωστόσο, θα διακόψει τη σχέση τους, με τον Λεό να στρέφεται πλέον στη μητέρα του φίλου του προκειμένου να αναζητήσει λύση σε ερωτήματα που δεν έχουν καθόλου εύκολες απαντήσεις.

Ο Ντοντ επιλέγει να μιλήσει ξανά για τη δύσκολη ενηλικίωση, αυτή τη φορά μέσα από το πρίσμα του τραύματος και της απώλειας. Ο φακός του εδώ –αρχικά τουλάχιστον– πλημμυρίζει από χρώματα και φως, καθώς η φιλία των δύο αγοριών ανθεί όπως τα λουλούδια στα χωράφια της οικογένειας του Λεό. Ο τελευταίος θα κληθεί να διαχειριστεί μια τρομερά δύσκολη κατάσταση, κρατώντας μέσα του συναισθήματα δυσανάλογα με την ηλικία του.

Ο ίδιος ο Ντοντ προτιμάει να αφήσει εκτός κάμερας αρκετά από όσα συμβαίνουν, είτε θολώνοντάς τα, όπως κάνει συχνά με το περιβάλλον των ηρώων, είτε εξαφανίζοντάς τα εντελώς· αντιθέτως, όλα αυτά τα φιλτράρει μέσα από το βλέμμα του νεαρού Εντέν Νταμπρίν, ο οποίος βραβεύτηκε σχετικά και στα Ευρωπαϊκά Βραβεία Κινηματογράφου. Από την άλλη, εκείνο που προβληματίζει εδώ είναι η ίδια η ιστορία και το βάθος της, το οποίο δεν είναι ακριβώς ανάλογο με την τεχνική της αρτιότητα.

Ant-Man και Wasp: Κβαντομανία ★½
ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ (2023)
Σκηνοθεσία: Πέιτον Ριντ
Ερμηνείες: Πολ Ραντ, Εβάντζελιν Λίλι, Μισέλ Φάιφερ

Οι περιπέτειες του υπερηρωικού σύμπαντος της Marvel συνεχίζονται, αυτή τη φορά με κεντρικό πρωταγωνιστή τον ήδη γνωστό μας Ant-Man/Σκοτ Λανγκ. Εκείνος και η σύντροφός του Χόουπ (επίσης υπερηρωίδα) ζουν μια κανονική ζωή μαζί με τους γονείς της Χόουπ και την κόρη του Σκοτ. Οταν ωστόσο η τελευταία θα ανοίξει κατά λάθος μια πύλη προς τον κβαντικό κόσμο, ολόκληρη η οικογένεια θα καταλήξει να ταξιδεύει εκεί σε… υποατομική συσκευασία. Η Marvel, στον αυτόματο πιλότο, δημιουργεί μια ταινία κυριολεκτικά πνιγμένη στο CGI με μερικές σίγουρα διασκεδαστικές σκηνές, της οποίας όμως το ενδιαφέρον εξαντλείται πιο γρήγορα και από το ποπ κορν.

1976 ★★½
ΘΡΙΛΕΡ
Σκηνοθεσία: Μανουέλα Μαρτέλι
Ερμηνείες: Αλίν Κουπενχάιμ, Νίκολας Σεπούλβεδα

Στην ταραγμένη ιστορία της Χιλής, και συγκεκριμένα στην περίοδο της δικτατορίας του Πινοσέτ, μας ταξιδεύει το φιλμ της Μανουέλα Μαρτέλι, η οποία βραβεύτηκε για τη σκηνοθεσία της στο τελευταίο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Πρωταγωνίστρια είναι η Κάρμεν, μια μεσήλικη αρκετά ευκατάστατη γυναίκα, η οποία μεταβαίνει στο παραλιακό εξοχικό της οικογένειας προκειμένου να επιβλέψει την ανακαίνισή του. Εκεί ο ντόπιος ιερέας την πείθει να φροντίσει κρυφά έναν τραυματισμένο νεαρό αντιφρονούντα· η επαφή μαζί του και ο σκοπός που βρίσκει πια σε μια κατά τα άλλα ανιαρή καθημερινότητα, θα την αφυπνίσουν και θα την κάνουν να αισθανθεί σημαντική.

Η Μανουέλα Μαρτέλι σκιαγραφεί ένα ενδιαφέρον γυναικείο πορτρέτο και ταυτόχρονα μια χώρα που ζει στον τρόμο, με τους καταδότες του καθεστώτος να βρίσκονται παντού.

Η ίδια η Κάρμεν θα χρειαστεί να πάει κόντρα στα συμφέροντα των φίλων και του γιατρού συζύγου της, καθώς και εκείνη πασχίζει να βγει από ένα διαφορετικού είδους περιθώριο.

Ολα αυτά τα βλέπουμε σε ένα όντως καλοσκηνοθετημένο φιλμ, δίχως πάντως μεγάλες εκπλήξεις και ρυθμό που θα του επέτρεπε να ξεχωρίσει ακόμη περισσότερο.

Η παρέα των θαυμάτων ★★½
ΑΝΙΜΑΤΙΟΝ (2022)
Σκηνοθεσία: Καρολίν Οριγκερ
Ακούγονται: Μυρτώ Ναούμ, Αλμπέρτο Εσκενάζυ

Οι δημιουργοί της επιτυχίας «Ουπς: o Νώε έφυγε», επιστρέφουν με άλλη μια περιπέτεια για παιδιά, αυτή τη φορά από τον μαγικό κόσμο των νεράιδων. Μία από αυτές, η Βιολέτα, αφού αποτυγχάνει στις εξετάσεις της, παίρνει την κατάσταση στα χέρια της μπαίνοντας κρυφά στον κόσμο των ανθρώπων. Εκεί θα συναντήσει τη Μάξι, ένα δωδεκάχρονο κορίτσι που νοσταλγεί το παλιό του σπίτι στην εξοχή. Οι δυο τους θα κάνουν τώρα μια συμφωνία, ώστε να βοηθήσουν η μία την άλλη και να επιστρέψουν εκεί όπου ανήκουν. Φυσικά, αυτό μόνο εύκολα δεν είναι να συμβεί…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή