Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: «Ναυαγοί» σε Μανχάταν και Ιράν

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: «Ναυαγοί» σε Μανχάταν και Ιράν

«Inside», «Αρκούδες δεν υπάρχουν». Ντεμπούτο για τον Βασίλη Κατσούπη, ένα γενναίο φιλμ του Τζαφάρ Παναχί

3' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Inside ★★★½
ΘΡΙΛΕΡ (2022)
Σκηνοθεσία: Βασίλης Κατσούπης
Ερμηνείες: Γουίλεμ Νταφόε, Ελίζα Στούικ

Σκηνοθετικό ντεμπούτο στη μυθοπλασία για τον Βασίλη Κατσουπή («Ο φίλος μου, ο Larry Gus») με μια διεθνή παραγωγή, η οποία έκανε πρεμιέρα πριν από μερικές ημέρες στο Φεστιβάλ Βερολίνου. Ο Ελληνας κινηματογραφιστής βασίζεται σε μια δική του ιδέα, η οποία εμπνέει το σενάριο του Μπεν Χόπκινς: ο Νίμο, ένας κλέφτης έργων τέχνης (Γουίλεμ Νταφόε), εισβάλλει σε ένα υπερσύγχρονο λοφτ του Μανχάταν, με σκοπό να το… ξαλαφρώσει από τα πολύτιμα περιεχόμενά του. Κάτι θα πάει στραβά ωστόσο κι εκείνος θα βρεθεί εγκλωβισμένος στο πελώριο διαμέρισμα δίχως καμία δυνατότητα διαφυγής ή επικοινωνίας. Καθώς οι μέρες γίνονται εβδομάδες, η ψυχική και η σωματική του κατάσταση θα τεθούν σε δοκιμασία.

Ο Κατσούπης έχει την ευτυχία να κάνει το πρώτο του μεγάλο κινηματογραφικό ταξίδι παρέα με τον Γουίλεμ Νταφόε. Ο Αμερικανός ηθοποιός είναι εδώ απολύτως αφοσιωμένος, με την κάμερα να ακολουθεί κάθε κίνηση, αντίδραση και έκφραση του προσώπου του. Η δε ιστορία αυτού του ιδιότυπου «Ναυαγού» στο Μανχάταν, αν και πάσχει φανερά σε αληθοφάνεια, είναι πολύ ενδιαφέρουσα, εξερευνώντας τόσο τα όρια της ανθρώπινης φύσης όσο και τη σχέση της τελευταίας με την τέχνη. Ο «διάλογος» του Νίμο με τα έργα γύρω του, και πώς αυτά μετατρέπονται σταδιακά σε χρηστικά αντικείμενα, έχει να πει κάτι για τον σύγχρονο πολιτισμό, τη ματαιότητα του άμετρου πλουτισμού και τη διττή υπόσταση (πρακτική – πνευματική) των ανθρώπινων αναγκών.

Αρκούδες δεν υπάρχουν ★★★½
∆ΡΑΜΑ (2022)
Σκηνοθεσία: Τζαφάρ Παναχί
Ερμηνείες: Τζαφάρ Παναχί, Μίνα Καβανί

Ειδικό βραβείο της επιτροπής στο τελευταίο Φεστιβάλ Βενετίας για ένα ιδιοφυές στη σύλληψή του φιλμ, από ένα σκηνοθέτη που πλήρωσε με φυλάκιση τη δημιουργική του τόλμη. Πρωταγωνιστής εδώ είναι ο ίδιος ο Παναχί στον ρόλο ενός σκηνοθέτη, ο οποίος προσπαθεί να γυρίσει μια ταινία εξ αποστάσεως στην Τουρκία, ενώ ο ίδιος αναγκάζεται να παραμείνει σε ένα ιρανικό χωριό κοντά στα σύνορα, δίνοντας οδηγίες μέσω Διαδικτύου. Σύντομα, ωστόσο, θα βρεθεί αντιμέτωπος με τη δυσπιστία αλλά και τις οπισθοδρομικές αντιλήψεις των ντόπιων. Ο Παναχί δημιουργεί επί της ουσίας τρία διαφορετικά φιλμ, κινηματογραφώντας τον εαυτό του την ώρα που ο ίδιος γυρίζει μια τρίτη ταινία από απόσταση. Εδώ, φυσικά, δεν πρόκειται για ντοκιμαντέρ αλλά για εύστοχη μυθοπλασία, προορισμένη να αναδείξει τα σύγχρονα ζητήματα της ιρανικής κοινωνίας, τόσο σε επίπεδο καλλιτεχνικής ελευθερίας όσο και σε εκείνο της κοινωνικής βάσης.

Εχω ηλεκτρισμένα όνειρα ★★★
∆ΡΑΜΑ (2022)
Σκηνοθεσία: Βαλεντίνα Μαουρέλ
Ερμηνείες: Ντανιέλα Μαρίν Ναβάρο, Ρεϊνάλντο Αμιέν Γουτιέρεζ

Η ταινία που θριάμβευσε στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο 2022, κερδίζοντας βραβεία σκηνοθεσίας, ανδρικής και γυναικείας ερμηνείας, αποτελεί άρτιο ντεμπούτο της Κοσταρικανής Βαλεντίνα Μαουρέλ. Η δεκαεξάχρονη Εύα ζει με τη μητέρα και τη μικρότερη αδελφή της, ωστόσο εκείνο που πραγματικά θέλει είναι να μετακομίσει με τον αποξενωμένο πατέρα της. Οι δυο τους θα αρχίσουν να περνούν όλο και περισσότερο χρόνο μαζί, έχοντας τρυφερές στιγμές αλλά και άγριες συγκρούσεις, καθώς η ατίθαση μικρή ανακαλύπτει τον κόσμο των ενηλίκων. Η ιστορία ενηλικίωσης – σεξουαλικής αφύπνισης της νεαρής κοπέλας γίνεται ακόμη πιο ενδιαφέρουσα, βάζοντας δίπλα και τη φιγούρα του πατέρα, ο οποίος περνάει τη δική του ιδιότυπη «εφηβεία». Εκρηκτικοί χαρακτήρες και οι δύο, συνθέτουν ένα γεμάτο ένταση δίδυμο, σε ένα φιλμ ανά στιγμές ωμά ρεαλιστικό, αλλά ταυτόχρονα και τρυφερό, με τον άγουρο, φρέσκο τρόπο μιας καινούργιας σκηνοθετικής φωνής.

Αντιγόνη ★★½
∆ΡΑΜΑ (2022)
Σκηνοθεσία: Σοφί Ντεράσπ
Ερμηνείες: Ναεμά Ριτσί, Νουρ Μπελκιριά

Ο σοφόκλειος μύθος της Αντιγόνης διασκευάζεται ελεύθερα τοποθετημένος στον σύγχρονο Καναδά. Η νεαρή Αντιγόνη, προερχόμενη από οικογένεια Ρομά μεταναστών, βλέπει τον μεγαλύτερο αδελφό της να εκτελείται από αστυνομικά πυρά, ενώ ο μικρότερος συλλαμβάνεται. Τότε εκείνη αποφασίζει να αναλάβει δράση, για να καταλήξει επίσης κρατούμενη των Αρχών και ταυτόχρονα να πυροδοτήσει ένα νεολαιίστικο κύμα υποστήριξης του αγώνα της για δικαιοσύνη. Η Ντεράσπ δανείζεται κάποια στοιχεία από την τραγωδία παντρεύοντάς τα με μια πραγματική υπόθεση αστυνομικής βίας, προκειμένου να δημιουργήσει ένα δυναμικό σύνολο, που μοιάζει –και σε μεγάλο βαθμό είναι– μεν αρκετά σχηματικό, όμως καταφέρνει να μείνει πιστό στο διαχρονικό μήνυμα του προτύπου του.

Scream VI ★★
ΤΡΟΜΟΥ (2023)
Σκηνοθεσία: Ματ Μπετινέλι-Ολπιν
Ερμηνείες: Τζίνα Ορτέγκα, Μελίσα Μπαρέρα

Η δημοφιλής σειρά ταινιών τρόμου φτάνει στο έκτο μέρος της. Επειτα από το μακελειό στο Γούντσμπορο, οι τέσσερις επιζώντες αναζητούν μια νέα αρχή στη Νέα Υόρκη, μακριά από τον αιμοσταγή Ghostface. Ως γνωστόν, σε αυτές τις περιπτώσεις η ασφάλεια διαρκεί μόνο για λίγο… Οι δημιουργοί και του προηγούμενου επιτυχημένου μέρους συνεχίζουν στο ίδιο μονοπάτι της καλά κινηματογραφημένης δράσης, αν και αυτή τη φορά αποδεικνύονται λιγότερο εφευρετικοί.

Τελετουργία θανάτου ★★
ΘΡΙΛΕΡ (2023)
Σκηνοθεσία: Τζορτζ Γκάλο
Ερμηνείες: Μόργκαν Φρίμαν, Κόουλ Χάουζερ

Δύο έμπειροι χολιγουντιανοί ηθοποιοί συναντιούνται σε ένα τυπικό αστυνομικό θρίλερ. Ενας βετεράνος του τμήματος ανθρωποκτονιών (Κόουλ Χάουζερ) έρχεται αντιμέτωπος με έναν αδίστακτο κατά συρροή δολοφόνο, ο οποίος εκτελεί τα θύματά του σε τελετές μαύρης μαγείας. Προκειμένου να τον σταματήσει, ο ντετέκτιβ θα ζητήσει βοήθεια από έναν πανεπιστημιακό (Μόργκαν Φρίμαν) ειδικευμένο στους πολιτισμούς της Αφρικής.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή