Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Ερασιτέχνες απατεώνες με συνείδηση

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Ερασιτέχνες απατεώνες με συνείδηση

«Τυχερό αστέρι», «Shazam! Η οργή των θεών». Η επιστροφή του Χιροκάζου Κόρε-Εντα, διασκέδαση άνευ πλοκής από την DC

3' 52" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τυχερό αστέρι ★★★
∆ΡΑΜΑ (2022)
Σκηνοθεσία: Χιροκάζου Κόρε-Εντα
Ερμηνείες: Σονγκ Κανγκ Χο, Ντονγκ Γουόν

Το 2018 ο Ιάπωνας Χιροκάζου Κόρε-Εντα κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα των Καννών με τους «Κλέφτες καταστημάτων», ένα υπέροχα γλυκόπικρο φιλμ, με πρωταγωνιστές μια ομάδα μικροαπατεώνων που γίνονται οικογένεια εξ ανάγκης. Τώρα επιστρέφει με μια αρκετά παρόμοια εκδοχή της ίδιας ιστορίας, η οποία αυτή τη φορά τοποθετείται στη Νότια Κορέα. Εκεί το συνεχιζόμενο πρόβλημα της εγκατάλειψης βρεφών στον δρόμο έχει οδηγήσει δημόσιους οργανισμούς να τοποθετούν ειδικές προστατευτικές «βρεφοθήκες» στις εισόδους τους. Ενας υπάλληλος μιας τέτοιας εγκατάστασης, μαζί με έναν χρεωμένο φίλο του, κλέβουν από εκεί ένα μωρό με σκοπό να το πουλήσουν. Σύντομα στο παιχνίδι μπαίνει και η νεαρή μητέρα του βρέφους, με τους τέσσερίς τους –και στην πορεία πέντε– να ξεκινούν ένα παράξενο ταξίδι, έχοντας και τις αστυνομικές αρχές στο κατόπι τους.

Σχεδόν το ίδιο καλή με την ιδέα είναι και η εκτέλεση του Κόρε-Εντα, ο οποίος δημιουργεί αυτό το ιδιότυπο φιλμ δρόμου με πρωταγωνιστές δύο (πολύ) ερασιτέχνες εμπόρους βρεφών.

Το εξωφρενικό της κατάστασης εξισορροπείται από ένα βαθιά ανθρώπινο σενάριο, το οποίο οδηγεί μεθοδικά τα συναισθήματα του θεατή προς τη λύτρωση. Σε δεύτερο επίπεδο, αυτό που βλέπουμε ξανά –μετά τους «Κλέφτες»– είναι το σκαρίφημα μιας φαινομενικά ανεπτυγμένης κοινωνίας, η οποία ωστόσο φέρεται με τρομερή σκληρότητα στα ίδια τα παιδιά της. Το μαύρο χιούμορ καλύπτει και εδώ αριστοτεχνικά την ωμότητα, σε μια συνταγή πάντως που την έχουμε ξαναδεί και γι’ αυτό ακριβώς μας κάνει λιγότερη εντύπωση.

Shazam! Η οργή των θεών ★★½
ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ (2023)
Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Φ. Σάντμπεργκ
Ερμηνείες: Ζάκαρι Λίβαϊ, Ανταμ Μπρόντι, Ελεν Μίρεν

Η παλαβή κομίστικη περιπέτεια της DC αποκτά σίκουελ, το οποίο μάλιστα έχει και αρχαιοελληνικές… προεκτάσεις. Το φιλμ ξεκινά με ένα πανοραμικό πλάνο της Ακρόπολης για να βυθιστεί στη συνέχεια μέσα στο γειτονικό μουσείο. Εκεί, τρεις μυθικές θεότητες (Ελεν Μίρεν, Λούσι Λιου, Ρέιτσελ Ζέγκλερ) μπουκάρουν για να κλέψουν μια μαγική ράβδο ικανή να ανοίξει τις πύλες ενός κόσμου δαιμόνων προς τη Γη.

Να ανατρέψει τα σχέδιά τους θα κληθεί η γνωστή μας οικογένεια των νεαρών υπερηρώων με επικεφαλής τον Shazam (Ζάκαρι Λίβαϊ), σε μια αναμέτρηση που θα κορυφωθεί στους δρόμους της Φιλαδέλφειας των Ηνωμένων Πολιτειών.

Περιφρονώντας τις υπερηρωικές περιπέτειες που προσπαθούν να πάρουν τον εαυτό τους πολύ στα σοβαρά, το φιλμ του Ντέιβιντ Φ. Σάντμπεργκ αγκαλιάζει τη χιουμοριστική του πλευρά, ακόμη και αν αυτή φλερτάρει (και μερικές φορές ξεπερνά) με τα σύνορα της φάρσας. Φυσικά εδώ δεν υπάρχει κάποια ιδιαίτερη πλοκή ή πρωτοτυπία, παρά σκέτη διασκέδαση, την οποία μάλιστα προσφέρουν αστεράτοι ηθοποιοί, όπως η Ελεν Μίρεν, ο Τζιμούν Χούνσου και η Ρέιτσελ Ζέγκλερ («West Side Story»).

Παρίσι ξανά ★★½
∆ΡΑΜΑ (2022)
Σκηνοθεσία: Αλίς Βινοκούρ
Ερμηνείες: Βιρζινί Εφιρά, Μπενουά Μαζιμέλ

Η χαρισματική Βιρζινί Εφιρά (και η υπέροχη μοτοσικλέτα της) πρωταγωνιστεί σε ένα γαλλικό δράμα, κερδίζοντας και το σχετικό βραβείο Σεζάρ για την κορυφαία γυναικεία ερμηνεία.

Η Μία ζει τον όλεθρο ενός πολύνεκρου τρομοκρατικού χτυπήματος σε κάποιο παρισινό μπιστρό. Μερικούς μήνες αργότερα, η ίδια πασχίζει να ανασύρει τις αναμνήσεις από τη μοιραία βραδιά, τις οποίες έχει ενστικτωδώς απωθήσει, με τη βοήθεια ενός άνδρα που έχει ζήσει κι εκείνος την ίδια τραυματική εμπειρία.

Η Εφιρά σηκώνει πραγματικά στους ώμους της ολόκληρο το φιλμ, με την κάμερα της Βινοκούρ να την ακολουθεί από κοντά, καθώς διασχίζει το Παρίσι, προσπαθώντας να ενώσει τα θραύσματα ενός εφιάλτη προκειμένου να τον ξεπεράσει.

Το θέμα του ψυχικού τραύματος είναι προφανώς εδώ στο επίκεντρο ενός φιλμ, που πάντως θα μπορούσε να έχει και σημαντικά μικρότερη διάρκεια.

Σκάρλετ
∆ΡΑΜΑ (2022)
Σκηνοθεσία: Πιέτρο Μαρτσέλο
Ερμηνείες: Ραφαέλ Τιερί, Λουί Γκαρέλ

Ο δημιουργός του επιτυχημένου «Μάρτιν Ιντεν», Πιέτρο Μαρτσέλο, επιστρέφει στις ιστορίες του 20ού αιώνα διασκευάζοντας αυτή τη φορά ένα βιβλίο του Αλεξάντερ Γκριν. Στη βόρεια Γαλλία, η νεαρή Ζιλιέτ μεγαλώνει με μόνη συντροφιά τον πατέρα της, βετεράνο του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Παθιασμένη με το τραγούδι και τη μουσική, η μοναχική νεαρή κοπέλα γνωρίζει ένα μάγο που της υπόσχεται πως τα «πορφυρά πανιά» θα την πάρουν μια μέρα μακριά από το χωριό της. Εκτοτε, και καθώς τα χρόνια περνούν έως το 1939, εκείνη δεν παύει να πιστεύει στην εκπλήρωση της προφητείας.

Ξεριζωμένοι ★★½
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ (2022)
Σκηνοθεσία: Ελένη Αλεξανδράκη
Εμφανίζονται: Μυρτώ Μαντά, Σήφης Ζαχαριάδης

Η Ελένη Αλεξανδράκη συγκεντρώνει επτά ιστορίες ανθρώπινων ξεριζωμών. Οι πρωταγωνιστές του ντοκιμαντέρ, Ελληνες και ξένοι, υπήρξαν (ή είναι ακόμη) παιδιά που βίαια και συχνά για πολιτικούς λόγους ξεριζώθηκαν από το φυσικό τους περιβάλλον, φέροντας για πάντα μέσα τους τα ανάλογα τραύματα. Μέσα από τις αφηγήσεις τους ξεδιπλώνονται διαφορετικές πτυχές της παγκόσμιας ιστορίας, από τον ελληνικό εμφύλιο και τη φρανκική δικτατορία μέχρι τον πόλεμο στο Αφγανιστάν και την πανδημία της COVID-19. Η Αλεξανδράκη έχει κάνει αναγκαστικά, λόγω πανδημίας, τις περισσότερες συνεντεύξεις της εξ αποστάσεως, κάτι το οποίο αφαιρεί κάπως από τη ζωντάνια του τελικού αποτελέσματος· από την άλλη, κάποια από όσα λέγονται εκεί είναι πραγματικά συγκλονιστικά, υπενθυμίζοντας πως η τραγικότητα του ξεριζωμού δεν γνωρίζει εποχές ή γεωγραφικά όρια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή