Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Καθημερινές μάχες αξιοπρέπειας

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Καθημερινές μάχες αξιοπρέπειας

«Στα άκρα», «Μπάσταρδα». Κοινωνικός ρεαλισμός στην Ισπανία και ντεμπούτο για τον Νίκο Πάστρα

3' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στα άκρα ★★★
∆ΡΑΜΑ (2022)
Σκηνοθεσία: Χουάν Ντιέγκο Μπότο
Ερμηνείες: Πενέλοπε Κρουζ, Λουίς Τοσάρ, Κρίστιαν Τσέκα

Το κοινωνικό δράμα του Αργεντίνου Χουάν Ντιέγκο Μπότο μάς πηγαίνει στην Ισπανία για ένα γεμάτο ένταση 24ωρο στις ζωές των λιγότερο προνομιούχων. Ενας δικηγόρος (Λουίς Τοσάρ) με έντονη κοινωνική δράση τρέχει από το πρωί μέχρι το βράδυ για τις ανάγκες των άλλων, παραμελώντας την έγκυο σύζυγό του. Μια μητέρα (Πενέλοπε Κρουζ) προσπαθεί απεγνωσμένα να σώσει το σπίτι της, καθώς η τράπεζα είναι έτοιμη να πετάξει την οικογένειά της στον δρόμο. Μια ηλικιωμένη γυναίκα πρόκειται επίσης να χάσει την κατοικία της, έχοντας μπει εγγυήτρια για λογαριασμό του περιστασιακά εργαζόμενου γιου της.

Ο Μπότο ενορχηστρώνει ολόκληρη την πλοκή του σαν μια συνεχόμενη μάχη απέναντι στον χρόνο, με αποτέλεσμα να της δώσει στοιχεία θρίλερ που καθηλώνουν τον θεατή. Το τεράστιο –επίκαιρο και για την Ελλάδα– θέμα των πλειστηριασμών κατοικιών βρίσκεται στο επίκεντρο, ωστόσο δεν είναι το μόνο: δημόσιες υπηρεσίες όπου επικρατεί χάος, καθημερινοί άνθρωποι που από τη μια μέρα στην άλλη χάνουν την αξιοπρέπειά τους, απελπισμένοι μετανάστες. Εδώ, βέβαια, υπάρχουν επίσης η συμπόνια και η αλληλεγγύη, συχνά ως μοναδική ασπίδα απέναντι σε ένα απρόσωπο αυτοματοποιημένο σύστημα που καταστρέφει ζωές.

Το σύνολο του Μπότο έχει πολύ μεγάλο δραματικό βάρος, ίσως και υπερβολικό ανά στιγμές, ωστόσο λειτουργεί χάρη στον ρυθμό και κυρίως στις ερμηνείες των βασικών πρωταγωνιστών. Πενέλοπε Κρουζ και Λουίς Τοσάρ είναι εξαιρετικοί, βυθίζοντάς μας κατευθείαν στο αγωνιώδες τέλμα που βιώνουν οι χαρακτήρες τους.

Μπάσταρδα ★★½
ΣΙΝΕΦΙΛ (2022)
Σκηνοθεσία: Νίκος Πάστρας
Ερμηνείες: Ναταλία Σουίφτ, Ζαχαρίας Γουέλα, Αφροδίτη Καποκάκη

Ντεμπούτο μεγάλου μήκους για τον Νίκο Πάστρα, με τον Ελληνα κινηματογραφιστή να δημιουργεί ένα γεμάτο φρεσκάδα και νιάτα φιλμ με χαλαρή δομή. Πέντε αγόρια και ισάριθμα κορίτσια αποφασίζουν να αφήσουν την πόλη μετακομίζοντας σε ένα απομονωμένο σπίτι στην εξοχή. Εκεί, σε συνθήκες κοινόβιου, παίζουν, ερωτεύονται, τσακώνονται και φιλιώνουν· κυρίως απολαμβάνουν την ελευθερία τους και την απομάκρυνση από κάθε είδους πιεστικούς κανόνες και κοινωνικές συμβάσεις.

Ο Πάστρας σκηνοθετεί με κέφι μια ομάδα νεαρών ηθοποιών, οι οποίοι ολοφάνερα το χαίρονται, αυτοσχεδιάζουν και πειραματίζονται. Τελικά φτιάχνουν όλοι μαζί ένα φιλμ με σχετικά μικρή συνοχή και ρυθμό, το οποίο είναι πάντως αναμφισβήτητα γοητευτικό, διαθέτοντας ευπρόσδεκτη τόλμη, εκρηκτικότητα, ακόμη και «τσαπατσουλιά», που πάνε ασορτί με τα νιάτα.

Απίστευτο κι όμως αληθινό ★★½
ΚΟΜΕΝΤΙ (2022)
Σκηνοθεσία: Κουεντίν Ντουπιέ
Ερμηνείες: Αλέν Σαμπά, Λεά Ντρουκέρ

Οπως υποδεικνύει και ο τίτλος, η γαλλική κομεντί του Κουεντίν Ντουπιέ («Rubber») παντρεύει την κωμωδία με τη φαντασία και το παράδοξο, σε ένα έξυπνο σενάριο. Ο Αλέν και η Μαρί αγοράζουν ένα όμορφο σπίτι στα προάστια. Το τελευταίο, ωστόσο, διαθέτει στο κελάρι του ένα μυστηριώδες τούνελ, το οποίο λειτουργεί επί της ουσίας σαν… χρονομηχανή. Πλέον, το ζευγάρι θα έρθει αντιμέτωπο με αυτή τη μοναδική ανακάλυψη, τις θαυμαστές προεκτάσεις, αλλά και τις παγίδες που κρύβει η χρήση της. Το πέρασμα του χρόνου, η φθορά και η ψυχική ανασφάλεια που αυτή προκαλεί, είναι τα βασικά θέματα που προσεγγίζονται εδώ, σχεδόν πάντα μέσα από ένα κωμικό περιτύλιγμα. Ανδρες και γυναίκες, περισσότερο και λιγότερο εύποροι, αντιμετωπίζουν με διαφορετικό τρόπο τα συγκεκριμένα ζητήματα, έχοντας ωστόσο κοινό παρονομαστή τον φόβο. Το εύρημα του τούνελ είναι, βέβαια, κάπως «εύκολο» και μπορεί να μπερδέψει τον λιγότερο προσεκτικό θεατή, όμως, λειτουργεί αρκετά καλά, σε ένα φιλμ συνολικά ανάλαφρο αλλά όχι απαραιτήτως και «ελαφρύ».

Η μέθοδος Κόμπροματ ★★½
ΘΡΙΛΕΡ (2022)
Σκηνοθεσία: Ζερόμ Σαλ
Ερμηνείες: Ζιλ Λελούς, Τζοάνα Κούλιγκ

Στη σύγχρονη Ρωσία τοποθετείται το γεμάτο ένταση φιλμ του Ζερόμ Σαλ, το οποίο είναι βασισμένο και σε αληθινά γεγονότα. Ο διπλωμάτης Ματιέ (Ζιλ Λελούς) δέχεται μια απόσπαση στο παγωμένο Ιρκούτσκ της Σιβηρίας. Κάποιες φαινομενικά αθώες επιλογές, ωστόσο, θα τον φέρουν αντιμέτωπο με τις ντόπιες αρχές και κυρίως με την πανίσχυρη FSB, η οποία θα εξυφάνει μια τρομερή συνωμοσία εις βάρος του. Φυλακισμένος και τρομοκρατημένος, ο Ματιέ θα πρέπει πια να βρει τρόπο να αποδράσει με τη βοήθεια μιας θαρραλέας γυναίκας.

Η μικρή γοργόνα ★★
ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ (2023)
Σκηνοθεσία: Ρομπ Μάρσαλ
Ερμηνείες: Χέιλι Μπέιλι, Χαβιέ Μπαρδέμ, Μελίσα Μακάρθι

Συνεχίζοντας στην πρακτική των live action μεταφορών των κλασικών της κινουμένων σχεδίων, η Ντίσνεϊ παρουσιάζει τώρα τον μύθο της Αριελ, την οποία υποδύεται η τραγουδίστρια και ηθοποιός Χέιλι Μπέιλι. Η επιλογή της τελευταίας είχε συζητηθεί αρκετά λόγω του χρώματος του δέρματός της(!), όμως τελικά αποδεικνύεται μάλλον η πιο εύστοχη από όλες. Η νεαρή Μπέιλι φέρνει εξωτική δροσιά στον αγαπημένο χαρακτήρα, ενώ τραγουδά υπέροχα τα κλασικά κομμάτια της ταινίας, στις στιγμές (τις μουσικές) που και ο Ρομπ Μάρσαλ του «Σικάγο» δείχνει τον καλύτερό του εαυτό. Από εκεί και πέρα, βέβαια, δεν υπάρχουν και πολλά. Ο Χαβιέ Μπαρδέμ είναι απλά διεκπεραιωτικός στον ρόλο του αυστηρού βασιλιά-πατέρα της Αριελ, ενώ το θαλάσσιο βασίλειο με τις γοργόνες είναι μάλλον παραφορτωμένο με ειδικά εφέ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή