Κίτρινη κάρτα σε «Μήδεια», «Σφήκες», «Φιλοκτήτη»

Κίτρινη κάρτα σε «Μήδεια», «Σφήκες», «Φιλοκτήτη»

Τα σκηνικά των τριών παραστάσεων της Επιδαύρου προβλημάτισαν τα μέλη του ΚΑΣ

2' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τον έντονο προβληματισμό τους για τα θεατρικά σκηνικά με τα οποία σχεδιάζεται να παρουσιαστούν στην Αρχαία Επίδαυρο η «Μήδεια» του Φρανκ Κάστορφ, οι «Σφήκες» της Λένας Κιτσοπούλου και ο «Φιλοκτήτης» του Σαράντου Γεωργίου Ζερβουλάκου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, εξέφρασαν τα μέλη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου στη χθεσινή συνεδρίασή τους.

Ειδικότερα, όσον αφορά τη «Μήδεια» σε σκηνοθεσία Κάστορφ, ενστάσεις εκφράστηκαν κυρίως για το γεγονός ότι το σκηνικό της περιλαμβάνει, έστω και «σπασμένο», το λογότυπο πασίγνωστης εταιρείας αναψυκτικών: είτε διαφήμιση θεωρηθεί είτε δυσφήμηση, η παρουσία του λογότυπου κρίθηκε προβληματική. Αρκετές ανησυχίες εκφράστηκαν και για την οθόνη (διαστάσεων 10 επί 5 μέτρων) που θα φέρει σε μια γωνία της το λογότυπο και η οποία θα στηρίζεται σε σκαλωσιά που με τη σειρά της θα «πατάει» μεταξύ της ορχήστρας και της σκηνής του Αρχαίου Θεάτρου της Επιδαύρου, κάτι που δεν προβλέπεται από τους σχετικούς όρους. Τα όσα θα αποτυπώνονται στην οθόνη (μεταξύ άλλων ένα κόκκινο δωμάτιο με ένα στύλο pole dancing στη μέση) προκάλεσαν επίσης προβληματισμό.

Από τη μεριά τους, οι «Σφήκες» έκαναν αίσθηση στα μέλη του συμβουλίου λόγω μιας επτάμετρης μπασκέτας καλαθοσφαίρισης που σχεδιάζεται να δεσπόζει στο κέντρο του σκηνικού. Ο «Φιλοκτήτης», που θα σκηνοθετήσει ο Σαράντος Γεώργιος Ζερβουλάκος στη Μικρή Επίδαυρο, προκάλεσε προβληματισμό για μια δεξαμενή νερού που θα περιλαμβάνει και η οποία πυροδότησε κάποιες ανησυχίες για τυχόν διαρροές.

Τα μέλη του ΚΑΣ αποφάσισαν –αφού ενέκριναν τα σκηνικά των υπόλοιπων παραγωγών– να καλέσουν σε νέα συνεδρίαση του συμβουλίου τους συντελεστές των τριών συγκεκριμένων παραγωγών ώστε αυτοί να έχουν τη δυνατότητα να δώσουν διευκρινίσεις και να απαντήσουν σε ερωτήματα.

Οικία Χατζηκυριάκου-Γκίκα

Νωρίτερα το ΚΑΣ ενέκρινε υπό όρους τη μελέτη αποκατάστασης της ιστορικής οικίας του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα στην Yδρα, που προβλέπει τη χρήση του κτίσματος ως ιδιωτικής κατοικίας με ξενώνες. Στους όρους περιλαμβάνεται η υποχρέωση να μην αλλοιωθεί η εξωτερική όψη, να υπάρχει σήμανση με την ιστορία της και να εξεταστεί η τοποθέτηση ηλιακών συλλεκτών στον περιβάλλοντα χώρο.

Χτισμένη σε ένα έντονα επικλινές οικόπεδο με βραχώδες υπόβαθρο, αποτελούμενη από ένα κεντρικό κτίριο 900 τ.μ. χωρισμένο σε τέσσερα επίπεδα, η οικία του ζωγράφου φιλοξενούσε ατελιέ, ένα δεύτερο κτίριο που πιθανόν αποτελούσε σπίτι του φύλακα, έναν περιστερώνα και ένα άγνωστο τρίτο κτίσμα που σώζεται σε ίχνη.

Ο ζωγράφος πέρασε εκεί τα παιδικά του καλοκαίρια, εργάστηκε για ένα διάστημα και φιλοξένησε κάποτε τον Χένρι Μίλερ. Στο ακίνητο έγιναν επεκτάσεις το 1946, αλλά το 1961 κάηκε ολοσχερώς.

Το οίκημα ανήκει σήμερα σε ιδιώτες, αλλά κάθε παρέμβαση στα κτίρια του ιστορικού οικισμού πρέπει να έχει την έγκριση του ΥΠΠΟΑ. Ετσι, σύμφωνα με τη μελέτη που εισηγήθηκαν οι αρμόδιες διευθύνσεις του ΥΠΠΟΑ (και η οποία βασίστηκε και στα αρχεία του ζωγράφου), το «κερέσμπινο» (πετρόκτιστο) σπίτι θα αποκατασταθεί στην αρχική μορφή του με τα αυθεντικά υλικά δόμησης (πέτρα, ξύλο), ενώ θα αποφευχθεί η χρήση τσιμέντου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή